וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדריכה הדגולה": בתו של קים ג'ונג און תירש את השלטון?

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 14:01

התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית תיארה לראשונה את קים ג'ו-אי בתואר השמור להנהגה הבכירה, במה שחיזק את ההשערות שבתו הצעירה של הרודן המלווה אותו לניסויים בטילים ולתרגילים צבאיים תעמוד בראש המעצמה הגרעינית בעתיד. בסיאול לא שוללים זאת: "עוקבים אחר המצב"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ובתו קים ג'ו אי, 16 במרץ 2024. רויטרס
קיומה הוזכר לראשונה על ידי דניס רודמן. קים ג'ו אי לצד אביה/רויטרס

קוריאה הדרומית לא שוללת את האפשרות שמנהיג הצפון, קים ג'ונג און, מכשיר את בתו כיורשת העתידית שלו.

ההערכה, שהצטרפה לספקולציות הולכות וגוברות בחודשים האחרונים, ניתנה על ידי המשרד לאיחוד של קוריאה הדרומית בעקבות התייחסותה של התקשורת הרשמית בצפון לבתו של קים כאל "מדריכה דגולה". בקוריאה הצפונית, המונח הזה שמור באופן בלעדי למנהיגים וליורשיהם.

מומחים ציינו כי זו הייתה הפעם הראשונה שבתו של קים - ששמה מעולם לא צויין על ידי פיונגיאנג, אך זוהה על ידי המודיעין הדרום קוריאני בתור קים ג'ו אי - זכתה לתואר "היינדו", שמשמעותו בקוריאנית "מדריך דגול".

"המונח 'היינדו' משמש לרוב רק לאדם הבכיר ביותר", אמר קו ביונג-סאם, דובר המשרד לאיחוד של קוריאה הדרומית, בתדרוך לעיתונאים ביום שני. "אנחנו לא שוללים את האפשרות לכך שג'ו אי תהיה היורשת", הוסיף.

לדבריו, סיאול "עוקבת אחר המצב ופתוחה לגבי האפשרויות" סביב יורשו העתידי של קים ג'ונג און, שבתקופה האחרונה נצפה לצד בתו הצעירה בשורת אירועים פומביים.

עם זאת, הדובר הדרום קוריאני הזהיר כי אם ג'ו אי אכן תהיה הדור הרביעי במשפחה המנהיג את המדינה המבודדת, "אזרחי קוריאה הצפונית יישאו בנטל".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לצד בתו קים ג'ו אי במהלך תרגיל צבאי, 16 במרץ 2024. רויטרס
קים-ג'ו אי לצד אביה בתרגיל צבאי, החודש/רויטרס

ג'ו אי הוצגה לעולם לראשונה על ידי התקשורת הרשמית בקוריאה הצפונית ב-2022, כשהיא ליוותה אביה לשיגור של טיל בליסטי בין-יבשתי. מאז, היא תוארה על ידי שופרות המשטר כ"כוכב השחר של קוריאה" ו"הילדה האהובה".

מאז, היא נראתה פעמים רבות לצד אביה, כולל בתרגילים צבאיים, בסיור במפעל נשק ובביקור בחוות תרנגולות. בתמונתה האחרונה שפורסמה ביום שבת, ג'ו אי תועדה מסתכלת במשקפת כדי לצפות בתרגילי צניחה, כשהיא עומדת לצד אביה ובכירים בצבא.

לפני 2022, האישור היחיד לקיומה הגיעה מכוכב ה-NBA לשעבר דניס רודמן, שביקר בצפון ב-2013 וטען כי הוא פגש בבתו התינוקת של קים, ששמה ג'ו אי.

סיאול סברה תחילה כי לקים ולאשתו רי בן בכור, שנולד ב-2010, ושג'ו אי היא בתם השנייה. עם זאת, בשנה שעברה היא אמרה כי היא לא יכולה לאמת את קיומו של הבן.

קים ג'ון און ירש את השלטון עם מותו של אביו, קים סונג-איל, בסוף 2011, וביסס את מעמדה של קוריאה הצפונית כמעצמה גרעינית, חרף הסנקציות הבינלאומיות. סבו, קים איל-סונג, היה מנהיגה הראשון של המדינה הקומוניסטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully