וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם עוגן לנפגעי הטבח": בכנסת ציינו את יום העובדים הסוציאליים הבין-לאומי

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 8:19

הכנס, בו השתתפו נציגים ממערך העבודה הסוציאלית, התקיים בסימן חשיבות פועלם בהתמודדות הלאומית בעקבות 7 באוקטובר. "לא היינו מצליחים לתת את התמיכה לנפגעים ולמשפחות בלעדיהם, הם עשו סדר, דחפו ופעלו על מנת שנגיע לכל אחד"

בווידאו: יו"ר איגוד העו"סים משתתפת בדיון של הוועדה לביקורת המדינה/צילום: ערוץ כנסת

יום העובדים הסוציאליים הבין-לאומי צוין אתמול (שלישי) במשכן הכנסת - ונערך בסימן חשיבות פועלם בהתמודדות הלאומית בעקבות 7 באוקטובר. "עובדים סוציאליים היו נוכחים מן הרגע הראשון בכל המערכות ולא רק במערכת הרווחה: מהצבא ומשרד הביטחון, דרך בתי החולים וקופות החולים, המוסד לביטוח לאומי וכמובן שירותי הרווחה", הדגישה יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני - ודרשה מהממשלה: "תנו לנו את המשאבים הדרושים לתת את המענים המקצועיים הראויים בשנים הקרובות". בכנס השתתפו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ושר הרווחה יעקב מרגי.

מנהלת השירות למען הילד, רקפת עצמון, תיארה בפאנל שנערך במסגרת האירוע את הדרכים היצירתיות שבהם פעלו העובדים הסוציאלים להקל על סבלה של האוכלוסייה. "לעולם לא אשכח את הפעוט בן ה-3 שהגיעו בזרועות דודו למרכז המשפחות בלהב 433 למסור דגימת די.אן.איי על מנת שניתן יהיה לזהות את בני משפחתו שהוגדרו נעדרים והוא היחיד שיכול לתת דגימה", סיפרה עצמון.

"עובדת שלנו ראתה את הילד והחליטה ש'בשום פנים ואופן הוא לא ייכנס לחדר חקירות ולא יעבור הליך רפואי באופן הזה'. היא לקחה צעצוע מהרכב שלה, שיחקה איתו בחצר עד שנוצר אמון ביניהם, היא נתנה לו סוכרייה על המקל וכאשר הוא סיים היא אמרה לו: 'בוא נבדוק עכשיו כמה אתה מתוק, כדי שישתף פעולה ויאפשר לה לקחת דגימה מבלי לגרום לו לסבל או לחשש".

מרחב מרפא לניצולי הטבח במסיבת נובה, חוות רונית, 5 בנובמבר 2023. ניב אהרונסון
מרחב מרפא לניצולי הטבח במסיבת נובה, חוות רונית, 5 בנובמבר 2023/ניב אהרונסון

עידו זלוטי, מנהל המחלקה לשירותים חברתיים בשדרות סיפר כיצד פעל ביחד עם צוותו בימים הראשונים לספק מזון לאוכלוסייה הנצורה בביתה בדגש על מזון לתינוקות שהלך ואזל. "נאלצנו לבקש מהסופרים לפתוח לנו את המחסנים שלהם הבאנו משאית והתחלנו לחלק מזון לאוכלוסייה. כלומר מדבור היה באספקת הצרכים הבסיסיים ביותר. חששתי שמא נפספס מישהו, אולי אזרח ותיק שחלילה ימות בביתו. למזלנו זה לא קרה והגענו לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קהל בכנס "יום העובדים הסוציאליים הבין-לאומי". דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
קהל בכנס "יום העובדים הסוציאליים הבין-לאומי"/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בכנס יום העובדים הסוציאליים הבין-לאומי. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, בכנס יום העובדים הסוציאליים הבין-לאומי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה
שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה

ריף פרץ, יו"ר עמותת שבט הנובה, סיפר על האתגר האדיר לטפל בקהילה שפזורה בכל רחבי הארץ וכמה מרכזי תפקידם של העובדים הסוציאליים בסיוע, טיפול וארגון של קהילה זו. "לא היינו מצליחים לתת את התמיכה הרגשית הנחוצה לאוכלוסיית הנפגעים ובני משפחותיהם ללא סיוע של עובדים סוציאליים שעשו לנו סדר, דחפו ופעלו על מנת שנגיע לכל אחד".

מנהל מחוז חיפה והצפון של המשרד הרווחה והביטחון החברתי שלמה כהן, מפונה בעצמו, אמר שחוסר הוודאות לגבי העתיד הוא אתגר גדול מאוד כשרוצים לתת מענה לאוכלוסייה. "זה האתגר המרכזי שלנו היום. שאנחנו לא יודעים כמה זמן יימשך המצב הזמני הזה. ומה יהיה על האוכלוסייה לאחר שתחזור אחר תקופה כה ארוכה בבתי מלון? ברור לגמרי שתהיה לזה השפעה אדירה על משפחות, על ילדים ונוער ועל אזרחים ותיקים ונצטרך להתמודד עם ההשלכות עוד שנים רבות".

"נחשפתם במלוא עוצמתכם, הייתם שם בשביל אזרחי ישראל שהרגישו שנדבר האמון" אמר השר מרגי למאות העובדים והעובדות הסוציאליות שנכחו באירוע. "אתם הפחתם בהם תקווה, הענקתם להם עוגן ותמיכה ברגעים הקשים ביותר. התמודדתם עם משימה שאף עו"ס בעולם לא התמודדה איתה - ילדים, נשים וזקנים שנחטפו והוחזקו בידי ארגון טרור רצחני. נערכתם מבעוד מועד לחזרתם והבאתם לידי ביטוי את האינטליגנציה הרגשית והפרקטיקה המקצועית שלכם במצב שלא חלמנו שנאלץ להתמודד איתו".

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, שיבח את עבודתם של העובדות והעובדים הסוציאליים ואמר: "היכולת שלכם ושל חבריכם לבשר את הבשורות המרות ולהיות אלו שילוו את מקבלי הבשורה בעתיד נחוצה היום לעם ישראל יותר מתמיד. מי כמוכם מהווה משענת לכל המכאובים והצער של הציבור. לעתים נדמה לכם שידכם קצרה מלהושיע, אך לא כך הדבר. עצם זה שאתם שם. מאפשרים למי שצריך לפרוק את שעל ליבו וגם אם זה אומר שהוא יכעס עליכם ועלינו - עזרתם. אפשרתם לאדם להשיל מעל עצמו מעט מן הכאב והקלתם עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully