וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בפרקליטות המדינה: תיבחן השעייתו של עורך הדין החשוד

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 4:17

במכתב ששלח לעורכי הדין בפרקליטות, עדכן פרקליט המדינה על צעדים שנקט עם היוודעו על החשדות נגד אחד מעמיתיהם, החשוד במרמה והפרת אמונים: "מדובר בחשדות חמורים, נסייע למשטרה". החשוד, שהורחק מעבודתו למשך 15 ימים, מכחיש את הטענות נגדו: "מתבססים על אנשים מפוקפקים"

בווידאו: יחידת להב 433 של המשטרה/צלמי וואלה!

פרקליט המדינה עמית איסמן הודיע אמש (שלישי) כי ביקש לבחון את השעייתו של עורך הדין מהפרקליטות החשוד בפרשת שחיתות במסגרת עבודתו. "מדובר בחשדות חמורים אשר אם יתבררו כנכונים, הרי שהם עומדים בניגוד מוחלט לדרכה של פרקליטות המדינה ולערכים המנחים אותנו בפעולתנו", הצהיר איסמן במכתב ששלח לעורכי הדין שעובדים תחתיו. הוא עדכן כי ביקש מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה להימנע ממעורבותה של הפרקליטות בפרשה: "אנו נסייע למשטרת ישראל בכל הנדרש לכך כפי שעשינו עד כה".

"יש לי אמון מלא ביושרם, ביושרתם ובמקצועיותם של כלל עובדות ועובדי פרקליטות המדינה, אשר עושים לילות כימים ופועלים ללא לאות לשמירת שלטון החוק במדינת ישראל ולביצורו. עם זאת, אדגיש את המובן מאליו: לא נוכל להשלים עם הפרת חוק, קלה כחמורה, מצד מי שמהווים חלק חשוב ביותר ממערכת אכיפת החוק במדינת ישראל. ככל שהחקירה תלמד כי הפרקליט פעל חלילה בניגוד לחוק, הרי שיהיה מקום למצות עמו את הדין עד תום".

שעות לפני, היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עיכבה את עורך הדין מהפרקליטות, בחשד לשימוש לרעה בכוח המשרה, במרמה והפרת אמונים. יחד איתו, עיכבה יאח"ה חשודים נוספים בפרשה ועדים.

מדובר בפרקליט מוערך מאד בפרקליטות מחוז חיפה. הלם התעורר הבוקר בקרב עמיתיו, כשהבחינו שלא הגיע לעבודה והבינו שמדובר בו. פרקליט המדינה עמית איסמן, לשעבר פרקליט המחוז, מכיר אותו היטב מימיו שם איסמן צפוי להוציא בהמשך התייחסות לפרשה המטלטלת הזו.

עמית איסמן בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
עמית איסמן/שלומי גבאי
יחידת להב 433 של משטרת ישראל, לוד 
18.11.21. צלמי וואלה!, מערכת וואלה!
יחידת להב 433 של משטרת ישראל, לוד 18.11.21/מערכת וואלה!, צלמי וואלה!

ביחידת לה"ב 433 הודיעו כי סיימו לחקור את החשודים בפרשה, וכי הפרקליט החשוד, ששוחרר לביתו בתנאים מגבילים, יורחק מעבודתו למשך 15 ימים.

עם זאת, הפרקליט ממשיך להכחיש את החשדות נגדו. "מדובר בטענות מופרכות, המשטרה מתבססת על מידע מודעיני לא מבוסס, ועל אנשים מפוקפקים. הוא בטוח שיחזור לשירות המדינה לאחר שהתיק נגדו ייסגר" מסרו לוואלה! עורכי הדין שאדי סרוגי, מיכאל כרמל ותמי אולמן המייצגים את החשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully