וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: ארוסות חללים יזכו להכרה ולסיוע כלכלי

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 23:58

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה המעניקה לבנות זוגם של חללים שנפלו תגמול חודשי לתקופה של חמש שנים, סיוע במימון לימודים אקדמיים וכן מימון סיוע נפשי. התנאי: אירוסין לחלל ביום נפילתו והוכחה שהיתה להם כוונה להינשא

צה"ל: נמסרו הודעות ל-302 משפחות חללים/דובר צה"ל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, שכונתה גם "חוק הארוסות". את ההצעה הגישו ח"כ אופיר כץ, מירב כהן, מיכל וולדיגר וקבוצת חברי כנסת נוספים. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

ההצעה קובעת, בין השאר, כי מי שהיתה מאורסת לחלל ביום מותו גם אם לא גרה עמו, והוכיחה שהיתה להם כוונה להינשא בהתאם לתנאים המפורטים בהצעת החוק, תהיה זכאית לתגמול חודשי לתקופה של חמש שנים ממועד הפטירה. זאת, בדומה לתגמול החודשי שלו זכאית אלמנה ללא ילדים. כן מוצע לקבוע כי ארוסה תהיה זכאית באותה תקופה להטבות רפואיות וסיוע במימון לימודים אקדמיים, וכן למימון סיוע נפשי לתקופה של 10 שנים ממועד פטירת הנספה.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה, 16 במרץ 2024. דובר צה"ל
"אירוסין הם הצהרת כוונות ברורה, ועל משרד הביטחון לראות בהם תנאי מספיק". לוחמי צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

עוד קובעת ההצעה כי הוראות אלו יחולו גם על ארוסות של נפגעים שנפטרו בשל פעולת איבה, וכן על ארוסות של שוטרים, סוהרים, אנשי משמר הכנסת, עובדי שירות הביטחון ואנשי הגנה מרחבית שנפלו במסגרת תפקידם. תחילת ההסדר תחול על ארוסות של נפטרים, שמועד פטירתם הוא ביום 7 באוקטובר 2023 או אחריו.

"האירוסין הם הצהרת כוונות ברורה ומחייבת להקמת בית משותף ולחיים משותפים", נכתב בדברי ההסבר להצעה, "ועל משרד הביטחון לראות בהם תנאי מספק באותו האופן שבו קיום משק בית משותף ללא נישואין הוא כיום תנאי מספק עבור בני ובנות הזוג של החיילים והחיילות שנספו במערכה. על כן, מוצע להכיר במי שהיה מאורס לנספה - כזכאי לזכויות לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully