וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של סרן דניאל פרץ: "הייתה תקווה, עכשיו אין. צריך להתמודד עם השכול"

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 9:35

השבוע התבשרה משפחתו של דניאל כי הוא נפל ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. בריאיון לוואלה! שיתף אביו, דורון, בתחושות הקשות על רקע חוסר הוודאות, האופטימיות ששררה עד ההודעה הקשה, והתמיכה מצד שמחה גולדין. למרות האובדן, הוא מבטיח שלא ינוח עד שכל החטופים ישובו

ריאיון עם דורון פרץ, אביו של החלל החטוף דניאל פרץ/רוני כנפו

לאחר 163 ימים ללא מידע על מצבו בשבי חמאס של סרן דניאל פרץ, בן 22 מיד בנימין, התבשרו ביום ראשון בני משפחתו כי הוא נפל ב-7 באוקטובר בקרב במוצב נחל עוז. הרב דורון פרץ, אביו של דניאל, שהוא גם יו"ר תנועת המזרחי העולמית, שיתף את וואלה! בריאיון על התחושות הקשות.

דורון, תודה רבה שאתה משוחח איתנו ואנו משתתפים בצערך. תוכל לספר לנו על דניאל? איזה בן אדם הוא היה?

"כשכתבתי את דברי ההספד שלי, אחד הדברים שכתבתי זה שלא ראיתי אדם שנהפך לאיש אחר כל כך מהר, כמו דניאל אחרי שלבש את מדי צה"ל. הוא תמיד היה ספורטאי. אהב ספורט אקסטרים, הרפתקן, לא היה מסוגל לשבת במקום, היה חבר'מן ברמות. יש לו מיליון חברים מדרום אפריקה, משם עלינו, וגם מהארץ. הוא מאוד אהב ווייקבורדינג, מקצוען בפורטנייט. כשהוא הגיע לצבא, ראיתי שהיה מפנה. פתאום הבן אדם מדבר על משמעת, אחריות, דבקות במשימה, מקצועיות, כל הזמן לעשות משהו על הצד הטוב ביותר שלך.

הוא רצה להגיע לסיירת גולני, אבל אז הוא נפצע בתאונת ווייקבורדניג והורידו לו את הפרופיל. הוא נלחם מול הצבא שיעלו לו ל-72 בשביל שיגיע לשריון. הוא כל כך אהב את חיל השריון, נהיה מפקד טנק, היה מצטיין פלוגתי בקורס מט"קים (מפקדי טנקים). המשיך לקצונה ואפילו חשב לצאת לקורס מפקדי פלוגה (מ"פ). כל התכונות האלו היו שם כל הזמן, אבל הוא התבגר ולקח את זה איתו, רק באופן מפוקס ופשוט, מתוך שליחות להגן על העם והארץ".

סרן דניאל פרץ עם בני משפחתו. באדיבות המשפחה
"נלחם מול הצבא שיעלו לו פרופיל". סרן דניאל פרץ/באדיבות המשפחה

ביום ראשון קיבלתם את בשורת האיוב הגרועה מכל. תוכל לשתף אותנו מה עבר עליכם באותם הרגעים?

"זה היה קשה מאוד. קצת חששנו בימים האחרונים שזה הולך לכיוון הזה. זה בעצם מבוסס על סרטונים שמראים שדניאל נלקח על ידי החמאס לכיוון שכונת שג'אעיה על אופנוע, ורואים בסרטונים חדשים שהחייל בתמונה זה בטוח דניאל. היו תמונות ברורות עם זווית ברורה של הפנים שלו. אז על בסיס המידע הזה של שני סרטונים, ישבו איתנו מהרבנות הראשית של צה"ל וגם אמרו לנו שחיל המודיעין, שב"כ ורופאים - כל אחד מהם ניתח את הממצאים באופן עצמאי והגיעו למסקנה שהם ראו שזה החייל דניאל פרץ וגם שכל הממצאים חד משמעיים. רק אז הודיעו לנו.

לא צפינו בסרטונים, יכול להיות שנצפה. אני לא יודע, אבל לא בשלב הזה. אני כן יכול לומר שאחת התחושות שהיו עם הכאב הנורא, זה שאין עכשיו תקווה וצריך להתמודד עם השכול. כן נשמנו קצת לרווחה ואמרנו שברוך השם הילד לא סבל שם יום אחד, זו נחמה. עוד דבר זה שאנשים למדו להכיר אותו בכל העולם. אני ממלא תפקיד בתנועת המזרחי העולמית ובהסתדרות הציונית העולמית, אז אנחנו מכירים קהילות מכל העולם, ואנשים התפללו ועשו מעשים. משלחות הגיעו למען סולידריות וכל העולם הרגיש שכולנו קצת שבויים בעזה, וכולנו מכירים אנשים שם.

אנחנו אנשים מאמינים והמון אנשים התפללו ועשו מעשה חסד. אלה אנשים שבכלל לא מהציבור ומהקהילות שלנו, התחברנו אליהם כאוות נפש עם כל משפחות החטופים, והפכנו גם למשפחה קטנה, בפרט של החיילים החטופים. אני מרגיש שלמרות הכאב הנורא, הוא לא סבל והצליח בלא יודעין אחרי שהוא נפטר לגעת בליבם של כל כך הרבה אנשים וגרם לכולנו להיות יותר טובים. אלו דברים שאנו מקווים שיהיו לזכותו ולעם ישראל".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
סרן דניאל פרץ עם בני משפחתו. באדיבות המשפחה
"לא צפינו בסרטונים. אולי נצפה, אבל לא בשלב הזה". דניאל פרץ עם אביו דורון/באדיבות המשפחה
סרן דניאל פרץ עם בני משפחתו. באדיבות המשפחה
"תמיד יש תקווה עד שיודעים אחרת". דניאל עם אחותו שירה/באדיבות המשפחה

במשך 163 ימים לא ידעתם שום דבר על מצבו של דניאל. במצב כזה מצליחים לשמור על אופטימיות?

"הצלחנו לשמור על אופטימיות. אני חושב שאנו עם של תקווה. התקווה זה ההמנון שלנו, תמיד יש תקווה עד שיודעים אחרת. התקווה שלנו הייתה אופטימית אך מפותחת. יחד איתה, היו לי מההתחלה חששות כבדים. גם השר אבי דיכטר אמר לנו שהיה בן אדם שהשתחרר בעסקת ג'יבריל אחרי שחשבו שהוא מת וכל הסימנים הראו כך, אבל הוא אמר שעד שאתה לא יודע אתה לא יודע. אז עד שלא הודיעו לנו, ניסינו להתנהל עם הרבה תקווה, אופטימיות ולעשות את כל מה שאפשר כדי לשחרר את הבן שלנו. אנחנו עדיין מתכוונים להמשיך. אמנם קברנו הרבה דם שהיה בתוך הטנק, דם שהיה על חולצה שמצאו ולא הצביע בזמנו על פגיעה חמורה, אבל עדיין הגופה שלו ושל אחרים שם. פעלנו והתמסרנו אך ורק בשביל להחזיר אותו ונמשיך כך".

סרן דניאל פרץ עם בני משפחתו. באדיבות המשפחה
"לא נשקוט ולא ננוח עד שכולם יחזרו". דניאל עם אחותו שירה/באדיבות המשפחה

שמחה גולדין, אביו של החלל החטוף הדר גולדין, הגיע לנחם אתכם היום בשבעה. אפשר לשמוע על מה דיברתם?

"כן, שמחה גולדין כל הזמן דיבר איתי, מההתחלה. הרי הבן שלו חלל ועוד לא חזר, וצריך לפעול בשביל שיחזור. זה הזמן עכשיו. הוא אמר לי 'דורון, הבן שלי נהרג אחרי שהוכרזה הפסקת אש. אם יש הפסקת אש זה עוד יכול להימשך'. אי אפשר לדעת מתי, אז אנחנו משתדלים ופועלים, כל משפחות החטופים, שעכשיו לצערנו אנחנו חלק ממנה.

צריך לעשות כל מאמץ שכל אחד מהם יחזור. אני גם רוצה לומר שאיתי חן, החייל של הבן שלנו, גם הוכרז כחלל לפני כשבוע, יחד עם תומר לייבוביץ' שהוא עוד חבר טנק מההתחלה. יש עוד חטוף אחד, מתן אנגרסט, שהוא בעזרת השם בריא ושלם. היו עליו סימני חיים וצריך להחזיר את מתן מיד עם כל החיילים, האזרחים והחללים. לא נשקוט ולא ננוח עד שזה קורה בעזרת השם".

תודה רבה ששוחחת איתנו דורון, ואנחנו משתתפים בצערכם.

"תודה רבה, אנחנו קמים מהשבעה בחג הפורים. אנחנו מתפללים שכפי שאז התחולל נס ומהרגע שהמן רצה להשמיד את כולנו, הכל נהפך לטובה, שהכל ייהפך אך ורק לטובה לעם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully