וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים מוחות: "40 שנה בלי עדלאידע בירושלים - ודווקא השנה תהיה?"

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 19:20

אחרי שלא התקיימה בבירה זה עשורים, ובצל ביטול החגיגות בתל אביב ובחולון: בירושלים מתכוונים לחדש השנה את התהלוכה המסורתית לפורים. קרובי החטופים תקפו: "איך אפשר לקיים מצעד ראווה בשעת מלחמה וחורבן?". העירייה לא מוותרת: "האירוע יעמוד ברוח התקופה"

בווידאו: כדי לא לפספס: שבוע לפני פורים, הלוחמים בצה״ל קוראים את המגילה/מערכת וואלה!

משפחות החטופים המוחזקים בעזה מוחות על ההחלטה של עיריית ירושלים לקיים עדלאידע חגיגית בעיר לכבוד פורים. החידוש של התהלוכה השנה מצטייר כצעד מקומם במיוחד - הן בגלל המלחמה ומשבר החטופים, והן לנוכח העובדה שזה יותר מ-40 שנה לא התקיימה בבירה חגיגה כה גרנדיוזית.


היום (שלישי) פרסמו המשפחות עצומה, ובה קריאה לדחות את התהלוכה לנוכח הנסיבות. "בעוד בחולון ותל אביב בוטלו מצעדי העדלאידע, דווקא בירושלים, בירת ישראל, החליטו לחדש מסורת שפסקה ב-1982. מצעד ראווה מלהיב, מושקע ויקר במיוחד - בשעת מלחמה וחורבן שכמותו לא ידענו מיום הקמת המדינה", כתבו המשפחות והוסיפו: " ל טיעוני ה'בשביל זה אנחנו נלחמים', 'רק כך ראוי לחיות' ו'אנחנו מביאים תקווה לילדינו' הם מיסוך של חוסר רגישות וחוסר סולידריות מול מציאות שהשתבשה מן היסוד".

עדלאידע בירושלים. 8 במרץ 2023. אסף שקד, אתר רשמי
שגרה חשובה או חוסר רגישות? עדלאידע בירושלים, לפני שנה/אתר רשמי, אסף שקד

לגישת המשפחות, קיום העדלאידע צריך להידחות למועד אחר, "לימים של ריפוי והודיה. אנחנו עוד לא שם! לא צריך להיות בן למשפחת חטופים כדי להתקומם. המשפחות הן לא הבעיה. הן לא 'הורסות המסיבה" של העם זה. הן עצמן העם הזה! העורף שנחטף בפיג'מות מביתו, הוא אותו עורף שמתכוון לנרמל את הסיוט של האומה שלנו במצעד חסר תקדים. לא ניתן לזה לקרות. יש דרכים צנועות יותר, מכבדות והגונות לציין את המועד הזה. לא כך. לא עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "ההחלטה על קיומה של העדלאידע התקבלה מתוך הבנה ורגישות לשיח הציבורי, ובעיקר לתחושותיהן של משפחות החטופים, הנופלים והפצועים. בשונה מתהלוכות עדלאידע שגרתיות, יעמוד האירוע ברוח המצב והתקופה". במסגרת זו, הוסיפו, את התהלוכה יוביל מיצג של סמל החטופים, ועגורי נייר מקופלים צבועים בצהוב כמספר החטופים, וכן יצורפו לחגיגות בובות ויצירות אמנות שעוצבו בידי אמנים מיישובי העוטף או כאלה ששבו ממילואים.

בעירייה אמרו עוד כי העדלאידע תתרום לחיזוק החוסן הלאומי והמורל, וכי עצם היערכותה "מהווה קיום צוואתם של הנופלים, ביניהם לא מעט מבני ירושלים עצמה, שבלחימתם עזת הנפש ציוו עלינו להמשיך לחיות את שגרת החיים, המזמנים גם צער, אך גם שמחה".

האירוע, יוקדש כאמור לילדי ישראל הגיבורים, המתמודדים בנחישות בתקופה זו עם קשיים ואתגרים, ויעלה על נס את גבורתם של לוחמי המילואים ומשפחותיהם, אוכלוסיית המפונים וגיבורי העוטף, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהמצעד - כמשתתפים וכיוצרים. לצד כל אלה, העלאת המודעות לחסרונם הדוקר בלב של החטופים, אשר כולנו מייחלים לשובם המהיר.

את שיירת בובות הענק יובילו בראש מיצג סמל החטופים, בתפילה לשחרורם במהרה לחיק משפחותיהם ועגורי נייר מקופלים צהובים כמספר החטופים, וכן בובות ועבודות שעוצבו ע"י אמנים ויוצרים מיישובי העוטף שנפגעו, וכאלה שחזרו משירות מילואים ממושך ברצועה. חלק מהמיצגים נבנו גם ע"י תושבים אשר פונו מבתיהם ומתארחים בבירה.

בעיריית ירושלים מתבצרים בעמדתם - ולא מוכנים להיכנע ללחץ המשפחות. לפי שעה העדלאידע תתקיים כסדרה. בעירייה מבטיחים: "מיצג סמל החטופים בראש", ואירוע "ברוח המצב והתקופה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully