וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בדיון חסוי: גורמים בישראל משתפים פעולה עם האמריקנים ומונעים כניסה לרפיח

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 14:52

ראש הממשלה אמר את הדברים בוועדת החוץ והביטחון והוסיף כי הגורמים מונעים את ניצחונה של ישראל, ועקץ את גנץ: "מי שנוסע לארה"ב שיידע לעמוד מאחורי מדיניות הממשלה ולהגיד לאמריקנים לא". על העימות עם ביידן אמר: "ההתקפות של ארה"ב הן כי אני מונע הקמת מדינה פלסטינית

נתניהו וביידן שוחחו/לשכת רוה"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שלישי) בדיון חסוי של ועדת החוץ והביטחון למחלוקת המתמשכת עם ממשלת ביידן, והאשים כי ישנם גורמים בישראל שמשתפים פעולה עם האמריקנים נגד הממשלה - ובכך מונעים כניסה לרפיח ואת ניצחונה של ישראל על חמאס.

נתניהו המשיך לעסוק במתיחות עם הבית הלבן, סביב התוכנית לכניסה לרפיח, ואמר: "ההתקפות של ארה"ב הן כי אני מונע הקמת מדינה פלסטינית. ראש ממשלה אחר היה עושה את זה, מרוויח את האמריקאים אבל מפסיד את המערכה של ישראל מול חמאס. אין לנו שום ברירה אחרת אלא לפעול ברפיח".

במהלך הישיבה נתניהו עקץ גם את השר גנץ: "מי שנוסע לארה"ב שיידע לעמוד מאחורי מדיניות הממשלה ולהגיד לאמריקנים לא, כמו שאני אומר להם לא". נתניהו סיפק אמירה נוספת חריגה כשנשאל האם נעשה די בנושא ההסברה סביב המלחמה בארה"ב, והשיב שכמובן שלא. בתגובה נשאל האם לא הושקע בנושא מספיק כסף, והשיב: "זו לא רק שאלה של כסף. זה כי פשוט אין אנשים, אתה מוקף באנשים שלא יודעים לחבר מילה למילה".

הצהרות נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורה"מ בנימין נתניהו מלון קמפינסקי,ת"א 18 באוקטובר 2023. ללא, צילום מסך
"ההתקפות של ארה"ב הן כי אני מונע הקמת מדינה פלסטינית". נתניהו וביידן/צילום מסך, ללא

ראש הממשלה התייחס גם למינויים בצה"ל, ולביקורת של חלק מחברי הממשלה על כך שהרמטכ"ל ממנה תוך כדי המלחמה. נתניהו השיב לשאלת חברי הכנסת כי הסמכות למינויים היא של הרמטכ"ל "אין לי השפעה על זה", כלשונו.

נתניהו מסר הצהרה שלשום בפתח ישיבת הממשלה ובה האשים את הקהילה הבינלאומית, שבה לדבריו, "יש מי שמנסים" להביא לבחירות בישראל - משום שכך הם מקווים להביא לעצירת המלחמה. בכך, רמז לממשל האמריקני, שבו מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני, הסנאטור צ'אק שומר, קרא לבחירות בישראל, וגם הביע אי-אמון בנתניהו, וכן לנשיא ג'ו ביידן שגיבה אותו.

"מאז תחילת המלחמה אנחנו נלחמים בשתי חזיתות - בחזית הצבאית ובחזית המדינית", אמר "בקהילה הבינלאומית יש מי שמנסים לעצור את המלחמה עכשיו, לפני השגת כל יעדיה. הם עושים זאת על ידי הטחת האשמות שווא נגד צה"ל, נגד ממשלת ישראל ונגד ראש ממשלת ישראל. הם עושים זאת על ידי מאמץ להביא לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה. ואת זה הם עושים כי הם יודעים שבחירות עכשיו יעצרו את המלחמה, וישתקו את המדינה לפחות לשישה חודשים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בני גנץ. נועם ריבקין פנטון, עיבוד תמונה
נתניהו עקץ את גנץ: "מי שנוסע לארה"ב שיידע להגיד לאמריקנים לא"/עיבוד תמונה, נועם ריבקין פנטון

נתניהו פנה ל"ידידנו בקהילה הבינלאומית" ואמר: "במקום ללחוץ על ישראל שנלחמת מלחמה שאין צודקת ממנה, נגד אויב שאין אכזר ממנו, תפנו את הלחצים שלכם נגד החמאס ונגד הפטרון שלה - איראן. הם אלה שמהווים סכנה לאזור ולעולם כולו. אנחנו, בכל מקרה, נעמוד מול כל הלחצים, ובעזרת ה', נמשיך להילחם יחד עד לניצחון המוחלט".

כאמור, בשבוע שעבר נאם מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, נאום שבו תקף את נתניהו וקרא לקיים בחירות בישראל. יום לאחר מכן גיבה אותו ביידן ואמר כי הוא "נשא נאום טוב. אני חושב שהוא הביע דאגה רצינית שלא רק הוא אלא הרבה אמריקנים שותפים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully