וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר תקף את היועמ"שית בטענה שעצרה את המינויים במשטרה - רק שאלו דווקא נמשכים

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 13:09

"למה לגבי המפכ"ל זה דין שונה? למה כאן את אומרת שאת לא מוצאת מקור סמכות להתערב במינויים ואצל המפכ"ל שבתאי עצרת את כל המינויים?", הטיח בן גביר בבהרב מיארה. אולם לפי מידע שהגיע לוואלה! - המינויים במשטרה נמשכים, והיועמ"שית עצרה שלושה קידומים בלבד | כל הפרטים

השר איתמר בן גביר הגיע למשרדי מח״ש לקראת החקירה בעניינו של לוחם מג״ב שחיסל את המחבל בשועפט/רוני כנפו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף שלשום (ראשון) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, על החלטתה לעצור מינויים במשטרה. "למה לגבי המפכ"ל זה דין שונה? למה כאן את אומרת שאת לא מוצאת מקור סמכות להתערב במינויים ואצל המפכ"ל שבתאי עצרת את כל המינויים?", הטיח השר. אולם כעת, מידע שהגיע לידי וואלה! חושף כי השר בן גביר לא ממש מדייק.

מהמידע עולה כי במשטרה דווקא כן ממשיכים למנות שוטרים לתפקידים זוטרים ובכירים, בניגוד לדבריו של השר - שפורסמו אמש בוואלה! על ידי טל שלו ויקי אדמקר. ואילו הנחיית היועמ"שית למפכ"ל עסקה בכמות מוגבלת של תפקידים מסוימים שאותם נאסר למנות.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי
שר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. אריה ליב אברמס, אבשלום ששוני פלאש 90, שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בן גביר תקף והמינויים נמשכים. המפכ"ל שבתאי, השר בן גביר והיועמ"שית בהרב מיארה/עיבוד תמונה, אריה ליב אברמס, אבשלום ששוני פלאש 90, שלומי גבאי

בהודעה שהופצה אמש לשוטרים, והגיעה לידי וואלה! נכתב: "בדקות הקרובות יופץ אליכם במייל החלטת מפכ"ל לגבי דיון תנועות נצ"מ (נציבי משנה). נא לעדכן את הקצינים ולהזין תוצאות הדיון במערכת". עוד נכתב כי "במקביל, אנו נערכים לדיון שיבוצים בדרג תנ"צ (תת ניצב) ולאחריו קידום לתנ"צ וחניכי מב"ל ומכאן הדחיפות לעדכון הקצינים לגבי תוצאות דיון התנועות".

ליתר דיוק, לפי הנחיית היועמ"שית, על המפכ"ל נאסר למנות רק בכירים בסגל הפיקודי הבכיר של המשטרה - אלו כוללים ניצבים ושלושה תפקידי תתי-ניצב, ליתר דיוק מדובר בתפקידים: יועמ"ש, וראש חטיבת הדוברות, כך שבן גביר לא דייק כלל שמדובר בהקפאה כללית של מינויים.

מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "על פי המלצת היועצת המשפטית לממשלה מינויי התנ"צ הינם מחוץ לתחום, וניתן להמשיך למנות אותם, על כן, השר ממשיך לעשות כך. השר בן גביר סבור כי צריך ואפשר למנות גם ניצבים - וכי יש לו מחלוקת על כך עם היועמ"שית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully