וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "יהודים שמצביעים לדמוקרטים שונאים את ישראל ודתם"

19.3.2024 / 13:06

הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני בבחירות הקרובות אמר כי יהודי המצביע לביידן וליריבו הדמוקרטיים "צריך להתבייש בעצמו משום שישראל תושמד". הבית הלבן: "רטוריקה אנטישמית נתעבת"

בווידאו: טראמפ: מהגרים לא חוקיים מרעילים את הדם של ארצנו/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר כי יהודים שמצביעים לדמוקרטים "שונאים את ישראל" ואת "דתם", ודבריו - שלא נאמרו בפעם הראשונה - זכו לביקורת חריפה של הבית הלבן ומנהיגי הקהילה היהודית.

"אני חושב שהם שונאים את ישראל", אמר טראמפ כשנשאל על הביקורת הגוברת של הדמוקרטים - כולל מצד הנשיא ג'ו ביידן - על ראש הממשלה בנימין נתניהו והמלחמה ברצועת עזה. "אני חושב שהם שונאים את ישראל ושהמפלגה הדמוקרטית שונאת את ישראל", אמר טראמפ בריאיון לעוזרו לשעבר סבסטיאן גורקה.

טראמפ זכה בשבוע שעבר במועמדות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות בנובמבר, שם הוא יפגוש לדו-קרב חוזר את ביידן. רוב היהודים בארצות הברית תומכים במפלגה הדמוקרטית, אך טראמפ - שטוען כי היה הידיד הטוב ביותר לישראל בבית הלבן - מאשים אותם לעתים קרובות ב"חוסר נאמנות" - מונח המהדהד רטוריקה אנטישמית.

"כל יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את הדת שלו. הם שונאים כל דבר בישראל והם צריכים להתבייש בעצמם כי ישראל תושמד", הוסיף טראמפ.

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ברום, ג'ורג'יה, 9 במרץ 2024. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ ברום, ג'ורג'יה, 9 במרץ 2024/רויטרס

מבלי להזכיר את שמו המפורש של טראמפ, דובר הבית הלבן אנדרו בייטס תיאר את ההתבטאויות הללו כ"רטוריקה אנטישמית נתעבת וחסרת מעצורים".

"ככל שהפשעים האנטישמיים ומעשי השנאה התרבו ברחבי העולם - ביניהם ההתקפה הקטלנית ביותר שבוצעה נגד העם היהודי מאז השואה (מתקפת 7 באוקטובר) - למנהיגים יש מחויבות לקרוא לשנאה כפי שהיא ולאחד את האמריקנים נגדה", אמר. "אין שום הצדקה להפיץ סטריאוטיפים רעילים ושקריים שמאיימים על אזרחים אחרים. שום הצדקה".

ג'ונתן גרינבלט, העומד בראש הליגה נגד השמצה, כתב ב-X: "האשמת יהודים בשנאת דתם משום שהם עשויים להצביע למפלגה מסוימת היא השמצה ושקר בעליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully