וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי - ג'ורג' בוש הוא הנשיא הבא של ארה"ב

6.1.2001 / 23:57

הקונגרס אישר הערב כי בוש הוא המנצח בבחירות לנשיאות; את ההודעה מסר אל גור בתוקף תפקידו כנשיא הסנאט; מספר חברי קונגרס עזבו את האולם במחאה על אי ביצוע ספירה חוזרת בפלורידה


כל מי שסירב להאמין שזה נגמר, עכשיו זה רשמי - ג'ורג' וו. בוש הוא הנשיא הבא של ארה"ב, ואין דרך חזרה. הקונגרס האמריקאי בוושינגטון אישר היום כי המועמד הרפובליקני הוא המנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב. בוש יכנס לבית הלבן ב-20 בינואר.

על פי הנוהל האמריקאי, על הקונגרס לאשר את החלטת חבר הבוחרים. הקונגרס אישר, ואת ההודעה על כך מסר יריבו הדמוקרטי של בוש סגן הנשיא היוצא, אל גור, בתוקף תפקידו כנשיא הסנאט.

"מי ייתן ואלוהים יברך את נשיאנו החדש וסגנו, וכן את ארצות הברית של אמריקה", אמר גור בתום ספירת הקולות בקונגרס. בוש וסגנו, דיק צ'ייני זכו ב-271 קולות בעוד המועמד הדמוקרטי, גור, וסגנו ג'ו ליברמן קיבלו 266 בלבד.

ההצבעה התקיימה רק לאחר שמספר חברים בשדולה למען השחורים וכמה חברי קונגרס עזבו את הבית במחאה על אי ספירת הקולות השנויים במחלוקת בפלורידה. "מה שאנחנו מנסים להבטיח הוא שבהיסטוריה תירשם מחאתנו", אמר חבר קונגרס דמוקרטי מפלורידה לפני צאתו מהאולם.

במשך יותר מחודש אחרי מועד הבחירות בארה"ב התנהל קרב משפטי בין שני המועמדים לנשיאות על 25 האלקטורים של פלורידה. בוש הוכרז כנשיא, אולם גור פיקפק בהכרזה ותבע לספור ידנית את הקולות במדינה, בטענה שהספירה היתה שגויה. בסיום העימות המיגע בין המחנות קבע בית המשפט העליון של ארה"ב, כי אין די זמן לספור מחדש את הקולות בפלורידה לפני מועד כינוס האלקטורים ולכן הכריזה המדינה על בוש כמנצח.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully