וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת סיכון ממשי לחשיפה: מה עשה מרואן עיסא במחנה הפליטים נוציראת - טרם הסיכול הממוקד?

עודכן לאחרונה: 19.3.2024 / 9:46

בשבועות האחרונים, הצליחו בשב"כ ובאמ"ן לאסוף מודיעין מדויק על מיקומו במערך התת קרקע של המבוקש מספר 3 ברצועה. אולם ברקע, עדיין מרחפות שאלות רבות על חיסול הבכיר - עם מי הסתתר? מדוע שהה הרחק משאר צמרת חמאס? ולמה בצה"ל לא מכריזים על חיסולו? | כל התשובות

תקיפת המתחם שבו שהה מרואן עיסא ובכירי חמאס נוספים (צילום: דובר צה"ל)/צה"ל

במערכת הביטחון העריכו כבר מזה זמן כי במחנה הפליטים נוציראת, שבו על פי ההערכות חוסל מרואן עיסא, נמצאים חטופים שמוחזקים בידי חמושים פלסטינים ופעילי חמאס - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. אולם, בשל המורכבות הטופוגרפית לפשיטה או התקפה והסיכון הגבוה לחיי החטופים, הוחלט שלא לבצע פעולה אגרסיבית אלא לחפש הזדמנויות מבצעיות.

בשבועות האחרונים, הצליחו בשב"כ ובאמ"ן לאסוף מודיעין מדויק על מיקומו של עיסא - המבוקש מספר 3 בחשיבותו ברצועת עזה. במקביל, בוצע תחקור ותכנון אודות האפשרות לחסל את עיסא במערך התת-קרקעי שבו הסתתר עם פעילים בכירים נוספים. לאחר שניתן "אור ירוק" מאנשי חקר ביצועים של חיל האוויר, שאישרו כי התקיפה עם מספר מסוים של פצצות ישיג את ההישג נדרש, וגורמי המודיעין אישרו כי אין סביבו חטופים, הוחלט לבצע את הסיכול הממוקד.

וברקע, עדיין מרחפת השאלה מה עשה מרואן עיסא במחנה הפליטים נוציראת את תחת הסיכון הגדול שייחשף - זאת בעת שמרבית צמרת חמאס נמצאת ככל הנראה באזור הדרום? לפי הערכות במערכת הביטחון, מרואן עיסא נשלח לנוציראת כדי "להחזיק את השורות", למנוע התפוררות של הכוחות החמושים, ביניהם גם פעילי חמאס שמחזיקים בחטופים.

מרוואן עיסא, חמאס. צילום מסך, אתר רשמי
מרוואן עיסא, חמאס/אתר רשמי, צילום מסך

גורמי ביטחון מעריכים כי הניתוק הגיאוגרפי שיצרה אוגדה 99, בפיקודו של תא"ל ברק חירם וכיום על ידי אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן, מגדילה את הלחץ על צמרת חמאס שמאוד חוששת לאבד את המשילות בצפון ובמרכז הרצועה - ולכן ניסתה להקים מחדש מפקדה למשילות ופעולות טרור בבית החולים שיפא.

על השאלה מדוע בצה"ל לא מכריזים על מרואן עיסא כמחוסל למרות ההודעה של הצטברות סימנים מעידים, פרסומים בכלי התקשורת הפלסטינים וההודעה האמריקאית - ענו גורמי ביטחון כי אחרי הכישלונות לחסל את מוחמד דף במשך 20 שנה, וטענות למצב רפואי מדרדר שהתבררו כלא נכונות הוחלט להמתין לאימות הסופי ולהכרזת חמאס.

כאמור, מאז הסיכול לא יצר עיסא קשר עם בכירי הארגון ולא אותרה גופתו תחת ההריסות בנוציראת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אמצעי לחימה שאותרו במרחב נוציראת. דובר צה"ל
בחמאס חוששים לאבד את המשילות בצפון ובמרכז הרצועה. אמל"ח שאותר בנוציראת/דובר צה"ל

עיסא, הוא מספר שלוש בחמאס-עזה אחרי מוחמד דף ויחיא סינוואר, ונחשב לאחד ממייסדי הארגון. עיסא, מוכר בישראל בין השאר בזכות תמונתו לצד גלעד שליט בעת שחרורו של האחרון משבי חמאס ב-2011. ביתו הופצץ בעבר שלוש פעמים: ב-2012 במהלך מבצע עמוד ענן, ב-2014 במהלך מבצע צוק איתן וב-2021 במהלך מבצע שומר חומות. באינתיפאדה השנייה, נטל חלק במתקפות הטרור על ישראל.

גורם ביטחוני בכיר לשעבר אמר לוואלה! ב-2021 כי עיסא הוא "אחת הדמויות הכי חזקות של חמאס ברצועה. הוא מוכיח לכולם שכשהוא מבטיח, הוא גם מקיים". לפי אותו גורם, "עיסא תמיד על הכוונת של ישראל, ולכן מתנהל ברמת מידור גבוהה מאוד".

מרוואן עיסא הופקד על הוצאת תוכניות 7 באוקטובר אל הפועל. מעורבותו בטבח ב-7 באוקטובר התבטאה לא רק בהכנת כוחות חמאס ובקיום התוכנית שעיצב מוחמד דף, אלא גם בשליטה ובסיוע בארבע השעות הראשונות והקריטיות שלה - שבמהלכן בוצעו הפשיטה על המוצבים והיישובים, החטיפות ומעשי הרצח והאונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully