וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

27 מדינות באירופה החליטו להטיל סנקציות על "מתנחלים אלימים"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 20:58

על פי ההחלטה, אותה חשף שר החוץ הספרדי אלברס לאחר פגישת שרי האיחוד בבריסל, יופעלו סנקציות כלפי "מתנחלים שהפעילו אלימות כלפי פלסטינים בגדה המערבית". שר האוצר סמוטריץ' מיהר לגנות: "האיחוד עסוק בסנקציות נגד יהודים. אם יש אלימות היא מטופלת על ידי מערכת המשפט"

מתנחלים משליכים אבנים בכפר בורקה, יולי 2023/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ הספרדי חוזה מנואל אלברס חשף הערב (שני) כי שרי האיחוד האירופי החליטו "פה אחד" להטיל סנקציות כלפי "מתנחלים אלימים באיו"ש". על פי דבריו, אותם נשא בהצהרת עיתונאים שנערכה לאחר פגישת שרי האיחוד בבריסל, הסנקציות ויפעלו על מתנחלים ש"הפעילו אלימות כלפי פלסטינים בגדה המערבית".

שר האוצר סמוטריץ' מיהר לגנות: "האיחוד הארופי עסוק בסנקציות נגד יהודים, במקום בתמיכה מוחלטת של חיסול הרוע. זה לא חדש אבל זה עדיין עצוב. קמפיין ה-BDS השקרי נגד מדינת ישראל עובד. זה קמפיין שנועד כולו להכפיש את מדינת ישראל. אם יש אלימות היא מטופלת על ידי מערכת המשפט".

בצלאל סמוטריץ' בועדת הסיעה של הציונות הדתית. יונתן זינדל, פלאש 90
בצלאל סמוטריץ' בועדת הסיעה של הציונות הדתית/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר, נודע כי ממשל ביידן צפוי להטיל סנקציות חדשות על שני מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית ששימשו כבסיס יציאה להתקפות אלימות של מתנחלים נגד אזרחים פלסטינים - כך על פי דבריהם של שלושה פקידים אמריקנים בכירים.

זהו הסבב השני של הסנקציות שמטיל ממשל ביידן נגד גורמים ישראלים שמעורבים באלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית. לצד הסנקציות על שני המאחזים יוטלו גם סנקציות על שלושה מתנחלים - כך לפי בכירים אמריקנים.

זו תהיה הפעם הראשונה בה ארה"ב מטילה סנקציות נגד מאחזים בלתי חוקיים ולא רק נגד מתנחלים. ב-1 בפברואר חתם הנשיא ביידן על צו נשיאותי שמאפשר להטיל סנקציות על מתנחלים ישראלים - וכן על פוליטיקאים ופקידי ממשלה - שמעורבים בהתקפות אלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית.

הצו הנשיאותי חסר התקדים היה המהלך המשמעותי ביותר שבוצע מאז ומעולם ע"י ממשל אמריקני נגד ההתנחלויות בגדה המערבית.

הסבב הראשון של הסנקציות לפני חודש וחצי כלל ארבעה מתנחלים שהיו מעורבים בהתקפות על פלסטינים ושהממשל האמריקני טען כי ביצעו באופן שיטתי פעולות שהביאו לעקירת פלסטינים מאדמתם.
מאז הסבב הראשון של הסנקציות האמריקניות הודיעו גם בריטניה, צרפת וקנדה על סנקציות דומות נגד מתנחלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully