וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בין פקיסטן לטליבאן: 8 הרוגים בתקיפות באפגניסטן

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 17:05

בקאבול אמרו כי שלוש נשים וחמישה ילדים נהרגו בתקיפות פקיסטניות מעבר לגבול, והזהירו כי המצב עלול לצאת מ"שליטתה" של שכנתה. באסלאמאבאד טוענים כי טליבאן מאפשר לארגוני טרור לתקוף משטחו את פקיסטן, שחווה לאחרונה גל טרור

מחאת נשים נגד טליבא באפגניסטן/באדיבות המצולמים

משטר טליבאן באפגניסטן אמר היום (שני) כי שמונה אזרחים - חמש נשים ושלושה ילדים - נהרגו בתקיפות אוויריות של פקיסטן. בתגובה, כוחות הביטחון של הארגון הקיצוני הגיבו באש כבדה לעבר כוחות פקיסטניים.

ההסלמה בין המדינות השכנות מתרחשת בעקבות עלייה במספר הפיגועים בפקיסטן, הטוענת שאלו יוצאים משטחה של אפגניסטן. טליבאן, שכבש את השלטון ב-2021 כשהפיל את הממשלה הפרו-מערבית, מכחיש זאת.

"האמירות האסלאמית של אפגניסטן לא מאפשרת לאף אחד לפגוע בביטחון על ידי שימוש בשטח אפגניסטן", אמר זביולה מוג'אהיד, דובר ממשל טליבאן. לדבריו, בתקיפות נהרגו חמש נשים ושלושה ילדים במחוזות חוסט ופקטיקה שבגבול המזרחי.

בהודעה נפרדת מסר משרד ההגנה של טליבאן כי כוחות הביטחון שלו תקפו כוחות פקיסטניים בגבול בתגובה לתקיפות האוויריות. במקביל, משרד החוץ של הטליבאן מסר כי זימן את ראש המשלחת של פקיסטן למדינה כדי לגנות בפניו את המתקפות.

בהצהרה שפרסם משרד החוץ הפקיסטני נמסר כי פקיסטן ביצעה "פעולות נגד-טרור מבוססות מודיעין באזורי הגבול בתוך אפגניסטן". אסלאמאבאד לא פירטה באיזה סוג של פעולות הם מדובר, אך אמרה כי הם כוונו נגד חברי הארגון הקיצוני "חאפז גולף בהדור" לאחר התקפה על עמדה צבאית בפקיסטן ביום שבת.

בהצהרה שנמסרה לטלוויזיה הממלכתית אמר הצבא הפקיסטני כי "לגל הטרור האחרון יש את מלוא התמיכה והסיוע של אפגניסטן". הוא לא הזכיר תקיפות אוויריות כלשהן, אך אמר כי המתקפה בשבת בוצעה על ידי חמושים שיש להם "מקלט בטוח" באפגניסטן.

הנהגת פקיסטן בהלוויית חיילים שנהרגו בפיגוע, 17 במרץ 2024. רויטרס
הנהגת פקיסטן בהלוויית חיילים שנהרגו בפיגוע האחרון בשבת/רויטרס

ממשלת פקיסטן וגורמי ביטחון אמרו שוב ושוב כי בחודשים האחרונים חלה עלייה במתקפות מסוג זה, שרבות מהן בוצעו על ידי טליבאן הפקיסטני ושוגרו מאדמת אפגניסטן.

"במהלך השנתיים האחרונות, פקיסטן הביעה באופן חוזר ונשנה את דאגותיה החמורות לממשלה האפגנית הזמנית בנוגע לנוכחותם של ארגוני טרור", נמסר ממשרד החוץ של פקיסטן, בהתייחסו למשטר טליבאן שאינו מוכר על ידי מרבית הקהילה הבינלאומית.

הפיגוע האחרון ביום שבת התרחש כשרכב עמוס בחומרי נפץ וכמה מחבלים מתאבדים התפוצץ בעמדה צבאית סמוך לגבול אפגניסטן, והרג שבעה אנשי כוחות ביטחון פקיסטניים.

"על פקיסטן שלא להאשים את אפגניסטן בחוסר שליטה, אוזלת יד ובעיות בשטחה", אמר דובר טליבאן.
"לתקריות כאלה יכולות להיות השלכות שליליות מאוד שלא יהיו בשליטתה של פקיסטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully