וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער מבהיר: "אם לא נוכל להשפיע על המלחמה - לא נוכל להיות בממשלה"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 15:05

אביגדור ליברמן הביע תרעומת על הכוונה להוציא את הכנסת לפגרה, ואמר שיתנגד למתווה מקל לגיוס חרדים. לפיד הצטרף אליו בביקורת על מתווה הגיוס, ותקף את סמוטריץ': "שירת במשך שנה וחצי בגיל 28, הוא לא ימנה קצינים בצה"ל"

גדעון סער על סיום התקשרות עם מפלגת כחול לבן/אלעד גוטמן

"164 יום למלחמה, 134 חטופים, ירי בלתי פוסק בצפון ובדרום, מחלוקת קשה על חוק הגיוס ודווקא על הרקע הזה עכשיו לצאת לפגרה שנמשכת כמעט חודשיים זה דבר בלתי הגיוני ולא סביר", אמר היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעתו."אני קורא לכל ראשי המפלגות וליו"ר הכנסת לשקול מחדש את ההחלטה להוציא את הכנסת לפגרה. לא מבין איך 120 ח"כים יהיו חודשיים בחופשה על רקע כל מה שרואים ושומעים כל יום".

"אני רואה הצהרות, הכנות ופגישות בהקשר לחוק הגיוס, ראיתי הצעת חוק של יש עתיד והמחנה הממלכתי - אנחנו נצביע נגד", הבהיר ליברמן. "בהצעת חוק שיהיו בה יעדים, מכסות ופטורים לא נוכל לתמוך. אלה הצעות שנועדו לשמר את השביל אל לבם של עסקני ש"ס ויהדות התורה. אנחנו דורשים הצעת חוק אחת. כל הצעירים בני 18 יתייצבו בבקו"ם והצבא יחליט מי הולך לשירות צבאי ומי לאזרחי, אבל אין יותר יעדים מכסות ופטורים אין כלום".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 22 בינואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"בהצעת חוק שיהיו בה יעדים, מכסות ופטורים לא נוכל לתמוך". אביגדור ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

"ממשלת ישראל מתכוננת לבקש דחיה נוספת בחוק הגיוס. זה מעשה נבלה. אין לי ביטוי אחר", אמר באותו הנושא יו"ר האופוזציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "הצבא אומר פעם אחר פעם שאין לו מספיק חיילים. לא יכול להיות שהם ימשיכו לדחות ולמוסס את גיוס החרדים. זה כבר לא רק דיון אידיאולוגי. זה צורך מבצעי. אם אנחנו רוצים את האפשרות לפעול בצפון, אם אנחנו רוצים להתמודד עם האיומים שהולכים ומתגברים ביהודה ושומרון, צריך עוד חיילים".

"לא צריך מתווים מדורגים, לא צריך יעדים ששוב לא יעמדו בהם", קבע לפיד. "גם לא צריך להכריז על שירות לאומי שבו אם עשית קורס של שבועיים במכבי אש אתה מקבל זכויות כאילו שירתת בגולני שלוש שנים. צריך חיילים אמיתיים בצבא האמיתי. הכי מרתיחות האמירות שלהם על זה שהם רוצים לדחות כי 'זה תהליך'. איזה תהליך בדיוק? אפשר לחשוב שהילדים שלנו עשו תהליך לפני שהם התגייסו. התהליך היחיד הוא שמתגייסים, הולכים לטירונות, ובסוף הטירונות אתה חייל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד". ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הכי מרתיחות האמירות שלהם על זה שהם רוצים לדחות כי 'זה תהליך'. איזה תהליך בדיוק? אפשר לחשוב שהילדים שלנו עשו תהליך לפני שהם התגייסו". יאיר לפיד/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"הויכוח על הגיוס היה צריך להיגמר ב-7 באוקטובר", המשיך יו"ר האופוזיציה. "צריך לגייס לפחות עשרת אלפים צעירים חרדים. זה הצורך המבצעי המיידי. הניסיון שלהם למוסס את זה הוא חרפה. העובדה שהם כבר ממציאים שוב תרגילים, תחמונים ודחיות היא לא רק עלבון לחיילים שלנו, היא מסכנת את ביטחון ישראל. אם אכפת להם מהביטחון, הם צריכים להגיד למפלגות החרדיות, חברים, אין יותר משחקים. אתם צריכים להפנים שאתם סיימתם לקבל בלי לתת. מי שלא יתגייס, לא יקבל מהמדינה אגורה שחוקה אחת".

לפיד המשיך את דבריו והגיב לביקורת של השר סמוטריץ' לתהליך המינויים בצה"ל: "סמוטריץ', ששירת בצבא שנה וחצי בגיל 28, לא ימנה קצינים בצה"ל. אחת הסיבות שחסרים קצינים בצה"ל היא שהם נפלו בעזה. קצת כבוד לצה"ל ולנופלים. לא ניתן לו להפוך את הצבא למיליציה שלו".

לשאלה בנושא המשבר ביחסים עם ארצות הברית השיב לפיד, "נתניהו במסע הרס מדיני מול האמריקנים דווקא בתקופה שבה הם מסייעים לנו. הוא מכניס אותנו לעימות מיותר עם הממשל כדי לשמח את הבייס. נתניהו לא רב עם האמריקנים בתוך החדר. הוא שפן. הוא רב איתם מול המצלמות".

יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד". ראובן קסטרו
"תחמונים ודחיות היא לא רק עלבון לחיילים שלנו, היא מסכנת את ביטחון ישראל". יאיר לפיד/ראובן קסטרו

יו"ר הימין הממלכתי השר גדעון סער פתח היום בישיבת סיעה ראשונה מאז הפיצול מהמחנה הממלכתי: "בישיבות הקבינט הביטחוני אנחנו נאבקים על עמדותינו בנושאים שנראים לנו קריטיים, לצערינו קצב ההתקדמות והלחץ הצבאי ירד בחודשים האחרונים. לא היתה התקדמות לרפיח או להשלמת המלאכה במחנות המרכז".

"גם בזירה הבינלאומית הזמן לא מועיל לנו. קרוב לחצי שנה אחרי 7 באוקטובר, היינו צריכים להיות במקום אחר. חייבים לפעול בקצב מהיר עם יותר כוחות ולהגביר את הלחץ הצבאי. יש לכך גם השפעה על היכולת ליישם בהקדם מתווה חטופים".

"השמדת הכוחות השלטוניים של חמאס גם היא אינה מתקדמת כנדרש", המשיך סער. "השתלטות חמאס על סיוע הומניטרי המיועד לאוכלוסייה מחזקת אותו וחותרת תחת היעד. גם בנושא ההומניטרי - הפעילות הינה איטית ולא יעילה ומביאה לאיבוד השליטה בנושא".

גדעון סער, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"מרכז הכובד במלחמה הזאת עבר מהקבינט, שהפך לסוג של פרלמנט, לקבינט המלחמה המצומצם". גדעון סער/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

"האמת חייבת להיאמר", קבע סער. "מרכז הכובד במלחמה הזאת עבר מהקבינט, שהפך לסוג של פרלמנט, לקבינט המלחמה המצומצם. בשבוע הראשון למלחמה תיעדפתי את עצם הקמת
ממשלת החירום על חברותי בקבינט המצומצם. בנסיבות השעה כפי שפרטתי - אין לנו יותר את הפריבילגיה הזאת".

"אנחנו תובעים את האפשרות לנסות ולהשפיע על שינוי כיוון במלחמה ולהשמיע את קולנו במוקד הניווט שלה", הכריז יו"ר הימין הממלכתי. "לא נוכל לוותר על כך. כי בעינינו לנשיאה באחריות יש משמעות.
כיהנתי בממשלות רבות בעבר. התואר לא מעניין אותי, אלא המהות. אנחנו נכנסנו לממשלה, לה התנגדנו, רק עקב המלחמה ורק כדי להשפיע בעניין המלחמה. אם לא נוכל לעשות זאת - לא נוכל להיות בממשלה. כך או כך - נפעל מתוך אחריות לאומית, ומתוך מחויבות להשגת יעדי המלחמה".

סער נשאל במסיבת העיתונאים על הלוגו החדש של המפלגה - עם ציור של נץ והשיב: "אשתי גאולה אומרת שזה דומה קצת לאף שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully