וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשך שנה, הפרקליטות הגישה כתבי אישום בגין התקהלות אסורה רק נגד חרדים

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 14:05

הנתונים היבשים מדאיגים, אולם קריאת כתבי האישום מגלה שהם הוגשו כנגד מפגינים שמחו נגד עבודות הרכבת הקלה בירושלים, וגרמו לעיכוב ניכר בעבודות ולנזקים כספיים המוערכים במיליוני שקלים. הפרקליטות דוחה את הטענות לאכיפה סלקטיבית: "נתונים שמסתמכים על חיתוך מגמתי"

הפגנת חרדים אלימה בירושלים, 22 בפברואר 2023/חדשות כל העולם

פרקליטות המדינה הגישה בין השנים 2022-2023 כתבי אישום בגין התקהלות אסורה רק נגד מפגינים חרדים. כך עולה ממענה לבקשת חופש מידע שנמסר ממשרד המשפטים לאיחוד הישיבות בארץ ישראל, גוף שמאחד בתוכו ישיבות חרדיות רבים.

הנתונים נכונים לסוף חודש יוני 2023, ומהם עולה כי בין השנים 2022-2023 הוגשו אחד עשר כתבי אישום בגין עבירה של התקהלות אסורה נגד מוחים חרדים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים שהפגינו נגד עבודות הפיתוח של תוואי הרכבת הקלה בירושלים. עוד עולה כי כתבי האישום הוגשו תוך פחות מחצי שנה מאז סיום החקירה בעניינם של הנאשמים החרדים על ידי המשטרה, מה שנחשב להליך זריז יחסית.

עם זאת, יש לציין כי בפרקליטות לא עורכים סטטיסטיקות בנושא כתבי אישום שהוגשו לפי חתך של אוכלוסייה, וכי בהפגנות נגד הרכבת הקלה משתתפת בעיקר החברה החרדית בניגוד לאוכלוסיות אחרות. פרטים נוספים שיש לציין הם שירושלים היא עיר רוויה בהפגנות שונות של גורמים שונים, וכי הפרקליטות לא מגישה כתב אישום בגין עבירה של חסימת כביש, כלפי אף אדם.

הפגנת חרדים נגד חוק הגיוס 8 במרץ 2022. אבשלום ששוני, מעריב
כתבי האישום הוגשו תוך פחות מחצי שנה מאז סיום החקירה בעניינם של הנאשמים החרדים על ידי המשטרה, מה שנחשב להליך זריז יחסית. חרדים מפגינים/מעריב, אבשלום ששוני

מכתבי האישום שהוגשו, עולה תמונה אחידה לפיה קבוצה של מוחים חרדים מגיעה למקום העבודות באזור כביש בר אילן בשכונת רמת אשכול בירושלים ומתיישבת על הקרקע בצורה שלא מאפשרת את המשך העבודות במקום.

בשנים האחרונות, מתקיימות הפגנות חרדיות באזור במסגרת המאבק נגד הקו הירוק של הרכבת הקלה. ההפגנות גרמו לעיכוב ניכר בעבודות ולנזקים כספיים המוערכים במיליוני שקלים. החרדים טוענים שמעבר הרכבת באזור עלול לפגוע בצביון החרדי השמרני שלו. האכיפה נגד המוחים התגברה עם הגשת כמה כתבי אישום מקלים בגין הפרעה לסדר הציבורי.

לפי הנחיית פרקליט המדינה, על הפרקליטות לשקול העמדת אדם לדין בגין עבירה של התקהלות אסורה, רק כשנלוו לה עבירות נוספות או כשהיא בוצעה בנסיבות מחמירות. כלומר רק במקרים חריגים מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנת חרדים מהפלג הירושלמי וחסימת כבישים במחאה על חוק הגיוס,כביש 4 סמוך לבני ברק  9 בפברואר 2022. ללא, פלאש 90
החרדים טוענים שמעבר הרכבת באזור עלול לפגוע בצביון החרדי השמרני שלו. חרדים מפגינים/פלאש 90, ללא

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "הפרקליטות בוחנת כל מקרה לגופו, על פי אמות המידה הקבועות בחוק ובהנחיות פרקליט המדינה. הטענה כאילו הוגשו כתבי אישום בגין התקהלות שאינה חוקית רק כלפי מפגינים חרדים איננה נכונה ומסתמכת על חיתוך סלקטיבי ומגמתי של תקופת זמן מסוימת".

עו"ד שמואל הורביץ, שותף במשרד עו"ד גדליהו והורביץ, המייצג נאשמים חרדים שהוגש נגדם כתב אישום בעקבות השתתפותם בהפגנה מסר לוואלה!: "במדינה דמוקרטית צריך לתת זכות שווה לאנשים לומר את דעתם, במיוחד כאשר היא אינה נוחה לשמיעה. כולי תקווה שכל ההליכים יובילו לכך שאדם בישראל יוכל לצאת ללא חשש ולהפגין בכל מקום בארץ, ללא הבדל במקום ההפגנה או באידיאולוגיה מאחוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully