וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסטל אטבריאן בדיון על האלימות בחברה הערבית: "תפסיקו לרצוח אחד את השני, למה זו בעיה שלי?"

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 16:44

בעימות מילולי שהתפתח בוועדה לביקורת המדינה תקפה השרה לשעבר את ח"כ אימאן ח'טיב יאסין לאחר שהאחרונה האשימה את השר בן גביר בעלייה במקרי הרצח בחברה הערבית. בדיון השתתפו גם בכירים במשרד לביטחון הפנים, שסירבו להופיע עד כה בוועדה בין היתר בשל לחץ של השר בן גביר

בווידאו: ירי על בית עסק בבאקה אל גרבייה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עימות התפתח היום (שני) בדיון בוועדה לביקורת המדינה שעסק באלימות בחברה הערבית. "תפסיקו לרצוח אחד את השני, למה זו בעיה שלי?", אמרה ‏ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) לח"כ אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ).

דיסטל אטבריאן אמרה את הדברים לאחר שח'טיב יאסין האשימה את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בעלייה במספר מקרי הרצח במגזר הערבי. חילופי הדברים נרשמו במהלך דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ מיקי לוי שבה דנים באישור "צו הבאה" לוועדה נגד בכירים במשטרה ובמשרד לביטחון לאומי שעסקו בחלוקת נשקים לאזרחים. בכירים אלה סרבו להופיע עד כה בוועדה, בין היתר בשל לחץ של השר בן גביר.

גלית דיסטל אטבריאן בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, תל אביב. 23 ביולי 2023. תקומה, אתר רשמי
"הייתי ימין הכי מתון שיש". דיסטל/אתר רשמי, תקומה
אימאן חטיב יאסין, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ ח'טיב יאסין/ראובן קסטרו

"הייתי ימין הכי מתון שיש מבחינה ביטחונית אבל מאז 7 באוקטובר אני לא יכולה לראות אותך", אמרה דיסטל אטבריאן. ח"כ ח'טיב יאסין פנתה בתגובה ליו"ר לוי: "שמעת מה היא אמרה לי?". ח"כ טלי גוטליב השיבה: "את תומכת טרור. בושה שאת כאן".

עו"ד ראויה חנדקלו, מנהלת מטה המאבק בפשיעה של וועד ראשי הרשויות הערביות מסרה כי: "יצא המרצע מן השק. דבריה של ח"כ דיסטל אטבריאן חושפים את פרצופה המכוער של ממשלת ישראל - מצד אחד לא עושים דבר כדי למגר את הפשיעה ולדאוג למינימום שמדינה אמורה לדאוג לו - ביטחון לאזרחיה, ומצד שני מאשימים את האזרחים הערבים בפשיעה. הזדמנות להזכיר כי הפשיעה בחברה הערבית היא לא בעיה של הערבים, היא בעיה של החברה הישראלית כולה. נציגי ציבור ישרים היו לוקחים אחריות על פתרונה, במקום להאשים בה את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully