וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הפרוטקשן: שני אחים מטירה נעצרו בחשד שאיימו על קבלן וניסו לגבות דמי חסות

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 2:35

מהחקירה עלה כי השניים איימו על בעל חברה קבלנית לשלם להם כספים עבור חברת שמירה שבבעלותם - זאת לשם שמירה בפרוייקט שלו. בסיום חקירתם, הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשון לציון - שם הוארך מעצרו של אחד מהם בשלושה ימים ושל השני ביום אחד

המשטרה עצרה שני אחים מטירה שניסו לגבות פרוטקשן מקבלן/דוברות משטרת ישראל

המשטרה עצרה אתמול (ראשון) שני אחים, תושבי טירה בני 51 ו-58, בחשד שסחטו "פרוטקשן" באמצעות איומים על קבלן מקומי. בסיום חקירתם, הובאו שני האחים לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון - שם הוארך מעצרו של אחד מהם בשלושה ימים ושל השני ביום אחד.

מי שהוביל את החקירה נגד שני האחים זו היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433. עם קבלת הדיוח, פתחו שם בחקירה. מהחקירה עלה כי השניים איימו על בעל חברה קבלנית לשלם להם כספים עבור חברת שמירה שבבעלותם זאת לשם שמירה לכאורה בפרוייקט שביצע הקבלן.

הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם. בתיעוד שפרסמו במשטרה, פושטים השוטרים על בתיהם של השניים בטירה, מבצעים חיפושים ועוצרים אותם.

המשטרה עצרה שני אחים שניסו לגבות פרוטקשן מקבלן בטירה. דוברות משטרת ישראל
השוטרים פשטו על בתיהם של השניים, וביצעו חיפושים/דוברות משטרת ישראל

בחודש אוגוסט בשנה שעברה, חשפו בוואלה! כסף את היקף הכספים שמגלגל תחום הפרוטקשן בישראל. היקף ההון השחור בישראל שמתדלק את ארגוני הפשיעה, מוערך בכמאתיים מיליארד שקל בשנה, כך על פי משרד האוצר. ב-OECD העריכו את היקף ההון השחור בישראל ב-20% מהתוצר שעומד על סכום של כ- 1.7 טריליון שקל. חישוב פשוט מעלה כי מדובר בעצם על 300 מיליארד שקל.

אינדיקציה לסכום שמגלגל התחום, ניתן לקבל מהנתון הבא: על פי פרסום של משטרת ישראל מהימים האחרונים, מתחילת השנה, היא החרימה למעלה מ-1.2 מיליארד שקלים לטובת חילוט. מדובר בכספים ונכסים שהגיעו מפעילות פלילית, בעיקר של ארגוני הפשיעה, ובכלל זה, כמובן - מגביית דמי חסות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המשטרה עצרה שני אחים שניסו לגבות פרוטקשן מקבלן בטירה. דוברות משטרת ישראל
היקף ההון השחור בישראל שמתדלק את ארגוני הפשיעה, מוערך בכ-200 מיליארד שקל בשנה/דוברות משטרת ישראל

בחודש יולי בשנה שעברה, מליאת הכנסת אישרה את חוק הפרוטקשן של סיעת עוצמה יהודית. החוק מציע להתמודד עם התופעה באמצעות החמרת הענישה נגד נוטלי דמי חסות, וכיוצא מזאת יצירת הרתעה נגד העוסקים בכך. מטרתה חוק הייתה לעודד את הנפגעים להגיש תלונה במשטרה, מכיוון שחלק גדול מהם נמנעו מלדווח מתוך ייאוש ופחד מהעבריינים.

"החוק הוא התחלה טובה, אבל הוא עדיין לא מספיק", ביקר קבלן בנייה באזור הדרום שנפגע מפרוטקשן. "צריך לקנוס את החברה שגובה פרוטקשן ולא לתת להם רישיון, רק ככה זה יעבוד".

החוק קובע עבירה של גביית דמי חסות בשתי דרגות חומרה. האחת, עניינה בגביית דמי חסות תוך ניצול מצוקה ללא איום. במצב זה נקבעה חזקת מודעות של העבריין הגובה דמי חסות באופן מתמשך, למצוקתו של הקורבן, אם התבצעו לכאורה עבירות גוף או רכוש בסביבתו של הקורבן. דרגת החומרה השנייה, עניינה בגביית דמי חסות תוך שימוש באיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully