וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיחות בקטאר - הזדמנות לשחרור החטופים": קנצלר גרמניה נועד עם הנשיא הרצוג

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 21:05

שולץ, שטען כי השבת החטופים היא "המשימה החשובה ביותר", התייחס למצוקה ההומניטרית של אזרחי עזה, ול"יום שאחרי" ברצועה. "לתת לעם הפלסטיני קצת תקווה שיכול להיות עתיד של שגרה ושותפות עם ישראל". הרצוג הודה לו, והשיב: "זו מלחמה שמנוהלת על ידי שלוחות של איראן"

בווידאו: קבלת הפנים ללפיד בגרמניה/צילום: רויטרס

"שחרור החטופים היא המשימה הראשונה והחשובה ביותר", הצהיר קנצר גרמניה אולף שולץ כשביקר את הנשיא יצחק הרצוג במשכנו בירושלים. "השיחות המתקיימות בקטאר - זו הזדמנות לשחרור החטופים שחייבים לחזור".

שולץ התייחס למצוקה ההומניטרית של אזרחי עזה, ול"יום שאחרי" ברצועה. "יש עוד הרבה דברים לעשות, כי אנחנו צריכים יותר סיוע - יותר סיוע הומניטרי שיגיע לעזה. צריכים למצוא דרכים לשתף פעולה כדי לגרום לזה לקרות, כדי שלא עוד יגוועו ברעב, וכדי שהסיוע הרפואי יגיע לידי אלו שצריכים אותו", אמר שולץ. "חשוב גם שנדון על העתיד, על לתת לעם הפלסטיני קצת תקווה שיכול להיות עתיד בו הם יוכלו לקיים שגרה המושתת על שותפות עם ישראל כמדינה באזור, שלדעתי היא מהות שאף אחד לא מטיל בה ספק".

הרצוג הודה לקנצלר על עמידתו לצד ישראל במלחמה. "אתה חבר אמיתי ותומך נאמן של מדינת ישראל באחד מרגעיה הקשים ביותר לאחר הטבח הנורא של השבעה באוקטובר", פתח את דבריו. "אנו מעריכים מאוד את הדאגה שלך לגבי הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה בעזה, כמו גם לתוצאות המלחמה הזו. אבל בעיקר, אנחנו מסכימים שהמטרה העיקרית של המלחמה הזו היא להחזיר את החטופים שלנו הביתה. זוהי משימה הומניטרית עליונה", התייחס לדבריו.

"מוחזקים בשבי אזרחים ישראליים מגיל שנה ועד גיל 85, ביניהם גם ניצולי שואה. יש לנו אזרחים שנמצאים במצב פיזי קשה. יש לנו חיילות וחיילים צעירים, ואנחנו מאוד מודאגים מכל אחת ואחד מהם, בכל רגע ביום. אנחנו רוצים לראות אותם בחזרה, ואני חושב שזה צריך להיות המאמץ העיקרי של הקהילה הבינלאומית כולה. בנוסף כמובן לכל שאר האתגרים הנובעים מהמצב הזה".

נשיא המדינה הרצוג וקנצלר גרמניה שולץ. מעיין טואף, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה הרצוג וקנצלר גרמניה שולץ בירושלים, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, מעיין טואף

הרצוג התייחס למעורבות איראן בסכסוך האזורי: "זוהי מלחמה שמנוהלת על ידי שלוחות של איראן באזורנו. דבר אשר משפיע על העולם כולו, כדוגמת ההפרעה של החות'ים למסחר בים הפתוח ולהובלת סחורות ושירותים באופן תקין בים האדום ובמזרח התיכון. כמובן שזה קשור למצב שלנו מול לבנון, ובעיקר, זו מלחמה שנוהלה על ידי הקואליציה של איראן. זו הסיבה שהקואליציה המתנגדת לאיראן חייבת לתמוך בישראל בהשגת ניצחון מלא. תודה רבה וברוך הבא".

אמש, שולץ המריא לביקור בן יומיים במזרח התיכון, וערך פגישות בירדן ובישראל. שולץ נועד גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שיחה שערך עם מלך ירדן עבדאללה בעמאן. לקראת צאתו לאזור קרא שולץ להגדיל משמעותית את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, כשברקע הצטרפות ארצו למבצע ההצנחות האווירי הבינלאומי בשמי הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully