וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: לוחמי צה"ל קראו מגילה שבוע לפני פורים

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 17:05

חיילים מצק"ח 401 עשויים להשתתף בשבוע הבא בפעילות מבצעית בעזה. בהתאם לפסיקה של הרבנות הצבאית, הם הקדימו את הקריאה כדי למנוע אפשרות שיפספסו אותה בחג עצמו. צפו בתיעוד

בווידאו: כדי לא לפספס: שבוע לפני פורים, הלוחמים בצה״ל קוראים את המגילה/מערכת וואלה!

לוחמי צה"ל מצק"ח 401 השתתפו היום (ראשון) באופן חריג בקריאת מגילת אסתר, שבוע לפני פורים. החיילים עשויים להשתתף בשבוע הבא בפעילות מבצעית בעזה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל", ובהתאם לפסיקה של הרבנות הצבאית, הקדימו יחד עם רב החטיבה, סרן הרב איתמר פז, את הקריאה כדי למנוע אפשרות שיפספסו אותה בפורים עצמו.

קריאת מגילה דרך הקשר הצבאי - ואסור לשתות יין: איך חוגגים את פורים בעזה?

הרבנות הצבאית קבעה לאחרונה כי במקרים בהם עקב פעילות מבצעית בשטחי אויב לא תהיה אפשרות לקרוא את המגילה ביום הפורים, ניתן להקדים ולקוראה בציבור בלא ברכה מתחילת החודש העברי. עם זאת, אם מאוחר יותר יתברר כי תתאפשר להם הקריאה בזמנה, הם יקראו שוב עם ברכה. לטובת זאת, ובהתאם לפקודת הצבא, הרב פז צייד את הלוחמים במגילת קלף כדי שיוכלו לקרוא את המגילה בברכה ביום החג, אם כאמור יתאפשר להם.

הרבנות הצבאית אף קבעה כי קריאת המגילה בשטח אויב או באזורים מאויימים - תתבצע אך ורק בהתאם להנחיות המפקדים בגזרה. לפי הפסיקה של ענף ההלכה בראשות הרב סא"ל הרב אודי שוורץ, אין להתקהל או להסתכן בסיכון כלשהו לצורך קיום מצוות קריאת מגילה, ונדרש לפעול באופן מלא בהתאם להנחיות המפקדים ולכלל ההוראות המחייבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully