וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת לבייב נגד נוכל הטינדר בבית המשפט: "הבנו שמישהו מסתובב וטוען שהוא אח שלנו"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 18:42

בתו של איש העסקים לב לבייב, רותי לבייב-יליזרוב, ובעלה אפרים יליזרוב העידו במשפטו של האיש שהשתמש בשם "סיימון לבייב" והונה נשים. "בנקאים אמרו לי 'מה הסיפור עם אח שלך שלוקח מטוסים ויאכטות?'". נוכל הטינדר חקר בעצמו את המשפחה, לאחר שבחר לא להיות מיוצג ע"י עו"ד

סיימון לבייב בעת כניסתו לאולם בית המשפט/ארז הראל

רותי לבייב-יליזרוב, בתו של איש העסקים לב לבייב, ובעלה אפרים יליזרוב, העידו היום (ראשון) במשפטו של סיימון לבייב שידוע בכינוי "נוכל הטינדר". הם הגישו נגדו קובלנה פלילית יחד עם בני משפחתם בטענה שהוא פגע בשמם הטוב, כאשר התחזה לאחיהם. כזכור, האיש שנולד תחת השם שמעון יהודה חיות נודע לאחר שהתפרסם אודותיו סרט בנטפליקס ובו מתואר כיצד התחזה לבן למשפחת לבייב וניצל זאת על מנת לקבל טובות הנאה וביצוע מעשי נוכלות.

סיימון לבייב הגיע לבית המשפט כשהוא מלווה בשני אנשי אבטחה לא חמושים. לאורך הדיון הוא ביצע בעצמו את החקירות הנגדיות לעדים, לאחר שבחר שלא להיות מיוצג על ידי עורך דין.

"זה התחיל בוואטספ המשפחתי לפני כמה שנים", שחזרה רותי לבייב-יליזרוב בעדותה. "התחילו לעלות שם כל מיני שאלות על סיפורים על צ'קים של החברה שקפצו, ולא כובדו בבנקים. אחרי זה אח שלי אמר שכל מיני בחורות פנו אליו בפייסבוק ואמרו שמישהו מתחזה לאחיו ועושה כל מיני דברים. לאט לאט התחלנו לשמוע יותר ויותר על התופעה הזאת. הבנו שיש מישהו שמסתובב בכל מקום וטוען שהוא אח שלנו. הוא משתמש בשם הטוב שבנינו במשך כל השנים האלה כדי לעשות דברים שהם לא בדיוק הקו של המשפחה".

סיימון לבייב, נוכל הטינדר בבית המשפט, 17 במרץ 2024. ארז הראל
"משתמש בשם הטוב שבנינו שנים". סיימון לבייב, היום/ארז הראל

לבייב-יליזרוב טענה שבהמשך הם הגישו תלונה במשטרה אך הרגישו שלא נעשה שום דבר בנוגע לכך. "אחרי ששמעתי את כל הדברים האלה הייתי מוכנה להתראיין בשביל להגיד אם יש ספק למישהו, שאין לנו קשר לדבר הזה והוא ממש לא אח שלנו. זה לא נעים בכלל ואפילו מעליב שלפעמים אני מגיעה למקומות ואנשים מבקשים שאראה להם תעודה זהות כדי לראות שאני לא נוכלת או רק מתיימרת להיות בת של.. בנקאים אמרו לי 'מה הסיפור עם אח שלך? זה שלוקח מטוסים ויאכטות. אתם לא מצליחים להשתלט עליו?'"

סיימון לבייב שאל אותה כחלק מהחקירה הנגדית: "אתם במשך שנים משפחה מפורסמת נכון? בחיפוש פשוט בגוגל שמופיע על מר לב לבייב, רואים שאין לו בן בשם סיימון. אם זו משפחה מוכרת וכולם מכירים אז זה מופיע. אז אם אתם טוענים שמתחזים אליכם, אז אנשים מן הסתם אמורים לדעת בחיפוש פשוט בגוגל שאין לכם בן או אח".

לבייב יליזרוב השיבה: "מה לעשות שלסיימון לבייב יש הרבה מאוד שמות והוא הציג את עצמו בכל פעם בשם אחר? אני לא יודעת אם אנשים חיפשו בגוגל, זה לא רלוונטי".

לאורך הדיון, השופט איתי הרמלין המליץ ללבייב לשכור את שירותיו של עורך דין או לבחור להיות מיוצג על ידי הסניגוריה הציבורית. "יש סיכוי שאם היה לך עורך דין היו לו יותר שאלות לשאול את העדים". סיימון לבייב השיב לו שהוא ידאג לכך.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רותי לבייב יליזרוב. ראובן קסטרו
"מבקשים ממני תעודת זהות לראות שאני לא נוכלת". רותי לבייב-יליזרוב/ראובן קסטרו

כאשר השופט איתי הרמלין שאל אותם כיצד זה הביא לידי פגיעה בעסקיהם, הם השיבו שבעסקי היהלומים קיים ערך רב לאמינות שלהם כמשפחה, ופגיעה בשמם עשוי להשפיע על עסקיהם הכלכליים. "אצלנו בענף מסכמים עסקה אחרי שעושים מו"מ, בלחיצת יד. אני מכיר אותו, הוא מכיר אותי או את השם שלי, ומאיפה אני מגיע", הסביר בעדותו אפרים יליזרוב, חתנו של איש העסקים לב לבייב. "אם מישהו מפסיק לשלם אתה מפסיק כבר לקבל קרדיט, אנשים כבר לא מוכרים לך ודורשים סף לפני שאתה מקבל את הסחורה, והשמועה רצה די מהר. כשמישהו מגיע למצב כזה לוקח לו הרבה זמן לכסות על השם הרע שיצא לו. אתה צריך להתחיל לקבל חתימות מאנשים שיחתמו עליך".

אפרים יליזרוב שחזר מתי לראשונה נכנסה אל חייו פרשת "סיימון לבייב". "התחלתי לשמוע מאנשים שגיסי יוצא עם בחורות ולא משלם להן", אמר בעדותו יליזרוב. "הרגשתי מאוד לא נעים ולא הבנתי מאיפה זה בא. כולם יודעים שאין מי שלא משלם כסף שהוא חייב. המשפחה שלנו בענף היהלומים ידועה כאמינה. אחרי זה הגיע בן אדם מתחום התעופה והמטוסים, וסיפר לי שגיסי לוקח ממנו מטוסים, מכוניות. הוא אמר שזה הבן של לבייב מעסקי היהלומים ושקוראים לו סיימון לבייב. הבחור היה מסכן, התייפח לי במשרד וחשב שאני אחזיר לו חלק מהכסף. אני אומר שזה לא נכון ועובדה שכל העדות היא מאוד מעורפלת".

לב לבייב. GettyImages
"לוקח הרבה זמן לכסות על השם הרע שיצא". לב לבייב/GettyImages

במהלך החקירה הנגדית, סיימון לבייב שאל את יליזרוב: "מישהו אמר ''סיימון לבייב', אז מן הסתם אם טסתי במטוס הייתי צריך לטוס תחת השם 'סיימון לבייב'. הפלא ופלא, ששיניתי את שמי כי ברחתי מהכלא ואם הייתי טס עם השם הזה באותו אירוע, הייתי נעצר במעבר הגבול. עובדה שנעצרתי ביוון עם דרכון מזוייף ואני אשמח לדעת אם אחד מהשמות האלה הופיע בטבלת טיסה".

הסניגור של בני הזוג, עו"ד גיא אופיר, ביקר את שאלותיו של סיימון לבייב. "הנאשם הציג כל מיני תזות והנחות עובדתיות ומקצועיות שהעד לא אמור לדעת, ולא אמור לדעת מתי היה צו אינטרפול, מתי הוא טס ומה היה קורה לו אם היה טס בזהות של סיימון לבייב".

"אני רוצה לומר שלאחר ששוחררתי מהכלא, נתתי ריאיון בפריים טיים ובו אמרתי בפירוש שאין לי קשר למשפחת לבייב", סיפר סיימון לבייב. "אז לבוא ולומר שאני באתי והצגתי את עצמי ויצאתי עם בחורות? זה דבר שהוא מופרך לחלוטין וההיפך הוא הנכון".

מטעם עו"ד גיא אופיר, שמייצג את בני משפחת לבייב יחד עם עוה"ד רואי בן דוד וויקטוריה רזניק, נמסר: "היום התחיל בעצם משפט ההוכחות נגד נוכל הטינדר. אני חייב להגיד בתוך מי שמייצג את התביעה שזה מצער אותי שאני צריך לנהל את ההליך הזה כי בעולם מתוקן הפרקליטות הייתה נמצאת פה ומנהלת את התיק. בפועל כרגע הדברים לא זזים עם הפרקליטות. חצי מהעולם המערבי יודע שסיימון לבייב התחזה לבן משפחת לבייב. זה כמעט לא משהו שיש עליו בכלל שאלה, אבל המשטרה, הפרקליטות, גם בארץ וגם בחו"ל, אף אחד מהם עדיין לא זז ולא התקדמו לכתב אישום למרות שאנחנו כבר כמה שנים בתוך הפרשה הזאת. סיימון לבייב ממשיך לפעול. הקורבנות שלו התראיינו בתקשורת ויצא מצב שאנחנו פה בהליך הזה, הקו האחרון שיכול לעצור אותו. אני מאוד מקווה שנקבל פה הרשעה מהדהדת שתביא לעצירת האדם הזה ואני מאוד מקווה שאולי ברשויות התביעה יתעוררו ויעשו את העבודה שלהם".

מטעם הפרקליטות נמסר כי נגד סיימון לבייב "נפתחו בעבר מספר תיקים, בחשד לביצוע עבירות מרמה כלפי ארבה מתלוננים שונים. מאחר שמרבית העבירות בוצעו בחו"ל, ובין השאר בשל הפסקת שיתוף הפעולה של מי מהמתלוננים המתגוררים בחו"ל וקשיים ראייתיים נוספים, החליטה הפרקליטות על סגירת תיקים אלו". בפרקליטות הוסיפו כי שני תיקים חדשים נגד לבייב, בגין קבלת דבר במרמה ומעשי אלימות, עדיין נבחנים וטרם התקבלה בהם החלטה.

אפרים יליזרוב אמר בסוף הדיון לוואלה!: "אחרי שכולם כבר ירדו מהסיפור, כל אחד מסיבותיו, אנחנו מקווים שאנחנו אלה שנצליח להוכיח את אשמתו ולהחזיר לנפגעים חלק מהנזקים שנגרמו להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully