וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט על החללים שמקום קבורתם לא נודע: "נפעל להביא לקבר כל חייל. שמץ נחמה"

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 12:57

בנאום שנשא בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע, הצהיר שר הביטחון כי ישראל מקדשת את הצורך להביא לקבורה כל חלל. "לא נחמיץ אף הזדמנות, כולל זו הנוכחית", אמר תוך התייחסות למתווה שעל הפרק. הרצוג: יש לנו מחויבות להשיב את בנינו, לבית וכן לקבר"

גלנט בסוף קורס קצינים: "כולם חייבים לשאת בנטל"/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (ראשון) לחללי צה"ל שמקום קבורתם אינו נודע, וטען כי ישראל, ומערכת הביטחון בפרט, משקיעות "אין קץ משאבים" להבאת החללים לקבורה. זאת, בנאום שנשא בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל שמקום קבורתם אינו נודע.

"בחמשת החודשים האחרונים הבשורה המרה הגיעה לבתיהם של מאות משפחות. לדאבון ליבנו בנוסף לתוגה של מאות המשפחות שקיבלו את הבשורה המרה, מתווספת עננה של חוסר ודאות של משפחות", אמר, והוסיף: "יש ערך אחד שיש בו שמץ של נחמה. מדינת ישראל מקדשת את הצורך להביא לקבורה כל חלל, ומשקיעה משאבים אין קץ להשיבם הביתה, לארצם".

הצהרת שר הביטחון יואב גלנט, הקריה, תל אביב. 15 בינואר 2023. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין קץ משאבים" להבאת החללים לקבורה. גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

עוד הוסיף בהקשר המלחמתי כי כפי שנקבע במערכת הביטחון עוד בפתח הלחימה "הלחץ הצבאי בתמרון הקרקעי הוא המפתח לא רק להישג המבצעי, אלא גם להשבת החטופים, בדרכים מבצעיות או באמצעות משא ומתן". כמו כן, אמר יכ "לצד 112 חטופים חיים שהושבו במתווה הסכמי ובפעילויות מבצעיות, השיבו לוחמי צה"ל ואנשי השב"כ גם 11 חללים לקבר ישראל. המשימה עוד לא הושלמה. נמשיך ונהפוך כל אבן, לא נרפה מכל קצה חוט ולא נחמיץ אף הזדמנות להשיב הביתה, בכל דרך, את החטופות והחטופים החיים, ולהביא את חללי המערכה אל אדמת הארץ, אל משפחותיהם. מערכת הביטחון בראשותי, מחויבת למצות כל אפשרות, כולל זו הנוכחית, להשבת החטופים אל משפחותיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הרצוג: "קורא לנבחרי הציבור להתחשב ברגשות של משפחות החטופים"
21.02.24. צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר, עיבוד תמונה
"יש לנו המחויבות להשיב את כל בנינו ובנותינו, מי לביתם ומי לקבר". הרצוג/עיבוד תמונה, צלם: אבי קנר, מקליט: שמואל אטינגר

"כבר חודשים ארוכים שמדינת ישראל במלחמה. מלחמה שלא בחרנו בה, אך אין צודקת ממנה: להשבת החטופים, להשבת הביטחון", נשא דברים בטקס גם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "כאב עצום עוטף את עמנו וארצנו בהיוודע כל אישור נוסף למותו של אזרח או חייל שנמצא שם בעזה. מקום קבורתם של רבים כל כך אינו ידוע.

אני מדגיש כאן היום שוב: אנחנו נחושים לנצח במערכה הזאת, וברור לנו מעל לכל ספק שאין ניצחון בלי השבת החטופים - האזרחים והחיילים. החיים, ואלה שנרצחו. יש לנו המחויבות להשיב את כל בנינו ובנותינו, מי לביתם ומי לקבר. החובה להתיר ספקות ולהיאבק על כל בדל מידע עבור המשפחות - כל אלו מוכרחים להישאר מעל לכל מחלוקת. כאן, מההר המקודש הזה, הר הגעגועים והדמעות, נתחייב לעשות הכול כדי לפרוע את החוב המוסרי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully