וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגיעה בשוק המט"ח: הדולר היציג - 4.747 שקלים

אלי דניאל

21.3.2003 / 12:36

עלייה של 0.05% לעומת שערו היציג שנקבע אתמול; אקלסנס; הסתבכות אפשרית במלחמה בעיראק עשויה להוביל המטבע האמריקאי לכיוון רמת 4.80 השקלים

המסחר בשוק המט"ח, מסחר המתנהל בצל המלחמה המתרחשת ברגעים אלה בעיראק, החל הבוקר כשהדולר נסחר ברמה של 4.756 שקלים - כ-0.25% מעל לשערו היציג שנקבע אתמול ברמה של 4.744 שקלים. אט אט שב השקל להתחזק, המטבע האמריקאי ירד שוב אל מתחת לרף 4.75 השקלים, ושערו היציג נקבע ברמה של 4.747 שקלים, רמה הגבוהה בכ-0.0% מהשער היציג הקודם. שערו היציג של היורו נקבע ברמה של 5.0275 שקלים, כ-0.2% מתחת לשערו היציג הקודם.

בבית ההשקעות אקסלנס מסרו כי המסחר התקיים באווירה רגועה, בדומה למסחר במט"ח בשוקי העולם, והיקפי הפעילות בשוק היו בדומה לימי שישי קודמים. לקראת חידוש המסחר בשבוע הבא מציינים כלכלני אקסלנס כי לדולר רמת התנגדות ב-4.76 שקלים, ובהנחה שהמלחמה בעיראק תתנהל בכיוון הנכון ורמת ההתנגדות לא תחצה, הדולר עשוי להמשיך ולרדת לכיוון רמת התמיכה שלו ב-4725 שקלים. מנגד, הסתבכות אפשרית במלחמה עשויה להוביל את המטבע האמריקאי לכיוון רמת 4.80 השקלים. גורם נוסף אשר ישפיע בשבוע הבא על מגמת המסחר הוא פקיעת האופציות הדולריות, שתיעשה לפי השער היציג של הדולר שייקבע ביום שלישי.

כלכלני בנק הפועלים ציינו הבוקר בסקירתם השבועית כי לאחר שהדולר החל את השבוע ברמה של 4.795 שקלים, הצליח המטבע הישראלי להתחזק כתוצאה מפתיחת המלחמה בעיראק, מהלך שמיתן את אי הוודאות בנושא והקטין את הביקוש לדולר כמטבע מקלט בישראל. כלכלני הבנק הוסיפו כי השקל נהנה מפער הריביות הרחב הקיים בין הריבית השקלית והריבית הדולרית, פער העומד כיום על שיעור של 7.65%. בה בעת, בבנק מעריכים כי בשבוע הקרוב עשוי פער זה להצטמצם במעט, לאור הציפייה שנגיד בנק ישראל יודיע ביום שני על הורדת הריבית במשק בשיעור מתון של 0.2%.

כלכלני הבנק סבורים כי בתקופה הקרובה יתקיים בשוק המט"ח מסחר תנודתי, במקביל לזרימת הידיעות על התפתחות המלחמה בעיראק. סיום מהיר ומוצלח של המערכה הצבאית יספק לשקל תמיכה, בעוד שהסתבכות המלחמה עשויה להוביל לפיחות של השקל ולחזרה לרמות של 4.80-4.90 שקלים לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully