וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח במתקפה חריפה על חמאס: "גרמתם לכיבוש מחדש של עזה, לנכבה של העם הפלסטיני"

עודכן לאחרונה: 16.3.2024 / 21:25

"חמאס לא התייעץ כשקיבל את ההחלטה לצאת להרפתקה של 7 באוקטובר - שהובילה לאסון נורא ואכזרי בעזה", תקפו בארגון תחת הנהגתו של אבו מאזן. והוסיפו כי "נראה שהחיים הנוחים במלונות 7 כוכבים עיוורו את מנהיגי חמאס ממה שנכון - האם הם רוצים שנמנה ראש ממשלה מטהרן?"

בווידאו: נתניהו תוקף אבו מאזן: "מכחיש השואה מכחיש כעת גם את הטבח של חמאס"/צילום: לע"מ

תנועת פתח, תחת הנהגתו של אבו מאזן, פתחה היום (שבת) במתקפה חריפה נגד ארגון הטרור חמאס - זאת לאחר שבחמאס ביקרו את מינויו של יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית, מוחמד מוסטפא, לראש ממשלה הפלסטינית. בפתח הגיבו לביקורת: "חמאס לא התייעץ איתנו כשקיבל את ההחלטה לצאת להרפתקה של 7 באוקטובר, שהובילה לאסון נורא ואכזרי בעזה - יותר גרוע מהקטסטרופה של 1948".

"מי שגרם לכיבוש מחדש של רצועת עזה על ידי ישראל, וגרם לנכבה שהעם הפלסטיני חווה, במיוחד ברצועה, אין לו את הזכות להכתיב את סדרי העדיפויות הלאומיים", כתבו בהודעת הארגון. וטענו כי חמאס מגלם את "הניתוק האמתי מהמציאות ומהעם הפלסטיני". והאשימו את חמאס שהוא "מנהל כעת משא ומתן עם ישראל ומציע לה ויתורים אחרי ויתורים, ללא מטרה, מלבד שמנהיגיו יקבלו ערבויות לביטחונם האישי".

אבו מאזן ואיסמעיל הנייה. רויטרס, עיבוד תמונה
אבו מאזן ואיסמעיל הנייה/עיבוד תמונה, רויטרס

"ברצועת עזה מבינים זאת", מסרו בפתח והדגישו: "העדיפות של כל הפלסטינים כיום היא להפסיק את המלחמה לאלתר, למנוע עקירה, לספק סיוע לעמנו הפגוע, לבנות מחדש את רצועת עזה, לסיים את הפילוג, ולאחד מחדש את המולדת הפלסטינית".

בנוסף תקפו בארגון את מנהיגי חמאס: "נראה שהחיים הנוחים במלונות שבעה כוכבים עיוורו אותם ממה שנכון", אמרו, "חייהם בחו"ל, הם ומשפחותיהם ברחו והשאירו את העם הפלסטיני להתמודד עם מלחמת השמדה אכזרית ללא כל הגנה".

הפת"ח קרא להנהגת חמאס "להפסיק את מדיניות התלות שלה באג'נדות זרות, ולחזור למטרות הלאומיות בכדי לעצור את המלחמה ולהציל את עמנו". בהקשר זה שאלו בארגון: "האם חמאס רוצה שנמנה ראש ממשלה מאיראן או שטהרן תמנה אותו עבורנו?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אנתוני בלינקן ואבו מאזן. רויטרס
אנתוני בלינקן ואבו מאזן/רויטרס

בתגובה שפרסם הארגון התייחסו לכך שחמאס כינה את מינויו של ראש הממשלה הפלסטיני כ"צעד ריק מתוכן שמעמיק את הפילוג בין הפלסטינים", וכתבו: "בנוגע לדיבור של חמאס על פילוג - האם חמאס התייעץ עם מישהו כשקיבל את ההחלטה לצאת להרפתקה של 7 באוקטובר האחרון, שהובילה לאסון נורא ואכזרי בעזה - יותר גרוע מהקטסטרופה של 1948".

בהודעת הפתח האשימו את חמאס גם בכך שהוא מבקש להגיע להסכם עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שישמור "על מעמדו בעזה ובזירה הפלסטינית".

ההנהגה הפלסטינית מפולגת מאז העימותים המזוינים שהתרחשו בין תנועות הפתח לחמאס ברצועת עזה ביוני 2007 - כשבסופן הפיל חמאס את שלטון הפתח ולקח את השליטה על עזה. מאז, המחלוקות בין הארגונים העמיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully