וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי שהצטרף לחמאס: נקבע מותו של העצור הביטחוני שנמצא מחוסר הכרה בתאו

עודכן לאחרונה: 16.3.2024 / 11:40

ג'ומעה אברהים אבו גנימה היה עצור ביטחוני מבאר שבע. בשנת 2016 חצה את הגבול מישראל לרצועה, ובמהלך שהותו עבר אימון עם מחבלי נוח'בה. בשנת 2021 נכנס לכלא העזתי, כשב-7 באוקטובר הצליח לברוח וניסה לחזור לישראל - אך נעצר ע"י כוחות הביטחון. הלילה נקבע מותו

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז/צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

ג'ומעה אברהים אבו גנימה, עצור ביטחוני מהעיר באר שבע, מת הלילה (שבת) בבית החולים לאחר שנמצא מחוסר הכרה בתאו. אבו גנימה היה עצור ביטחוני עד תום ההליכים בבית סוהר 'אשל' לאחר שהואשם בגין סיוע לאיוב במלחמה וחברות בארגון טרור. הוא נעצר בחודש דצמבר 2023 על ידי כוחות הביטחון, וביום שני האחרון הועבר לבית החולים, כשהלילה נקבע מותו.

במהלך חודש דצמבר 2023 אבו גנימה, אזרח ישראלי תושב הנגב, נעצר על ידי כוחות צה"ל בעודו מנסה להיכנס מרצועת עזה לשטח ישראל. עם מעצרו הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי. מכתב האישום שהוגש כנגדו עולה כי בשנת 2016 חצה אבו גנימה את הגבול לרצועת עזה, שם פגש פעילי חמאס ואמר להם כי הוא מעוניין להתגייס לזרוע הצבאית של החמאס ולהיות שהיד.

ג'ומעה אברהים אבו ע'נימה – בדואי שחצה את הגבול ועבר לעזה. דוברות משטרת ישראל
ג'ומעה אברהים אבו ע'נימה – בדואי שחצה את הגבול ועבר לעזה/דוברות משטרת ישראל

פעילי החמאס העבירו את אבו גנימה לחקירה, שם מסר פרטים בין היתר אודות מיקומי בסיסי צה"ל בדרום. לאחר כ-3 חודשים בהם שהה בבתיהם של פעילי חמאס הצטרף אבו גנימה לאימון צבאי בסיסי. בהמשך נשלח אבו גנימה לאימון מתקדם יחד עם מחבלי נוחבה, שם גם עבר אימון התקפה על עיר וכיבוש מוצב צבאי.

במהלך שהותו ברצועה ביצע אבו גנימה תצפיות על שטח ישראל ונפגש עם פעילי חמאס במטרה לסייע להם במלחמתם נגד ישראל. בנוסף, נענה אבו גנימה להצעות שונות לביצוע פעולות טרור, אשר כללו ביצוע פיגוע ירי בשטח ישראל נגד חיילים, חזרה לישראל וגיוס לצה"ל על מנת להעביר מידע לחמאס ולגייס פעילים נוספים. בנוסף הסכים להצעה לחבור לארגון פשיעה בישראל על מנת לקדם פעילות טרור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ג'ומעה אברהים אבו ע'נימה – בדואי שחצה את הגבול ועבר לעזה. באדיבות המשפחה
ג'ומעה אברהים אבו ע'נימה – בדואי שחצה את הגבול ועבר לעזה/באדיבות המשפחה

בשנת 2021 נכלא אבו גנימה על ידי חמאס למשך שנתיים בשל "אי עמידה במגבלות שהוטלו עליו". בעקבות הפצצות צה"ל בסמוך לבית הכלא בו שהה ב-7 באוקטובר, שוחררו כלל האסירים. לאחר שלושה ימים בהם שהה בעזה, ניסה אבו גנימה לחזור לישראל ונעצר על ידי כוחות הביטחון.

לאבו גנימה יוחסו עבירות של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמתו בישראל, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, חברות בארגון טרור, אימונים למטרות טרור, פעולה בנשק למטרות טרור ויציאה שלא כדין. ביום שני ה-12.3 נמצא מחוסר הכרה בתאו בבית סוהר 'אשל'. הלילה, נקבע מותו בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully