וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש קל יחסית: נזיפה חמורה לתא"ל דן גולדפוס על נאומו

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 18:09

הרמטכ"ל החליט להקל על מפקד אוגדה 98 ופטר אותו רק בנזיפה חמורה על הנאום שבו קרא למנהיגים "להיות ראויים לנו". הוא ציין שגולדפוס פגע בממלכתיות של צה"ל, אך גם אמר שהוא מעריך את מקצועיותו ואת תרומתו במהלך המלחמה. גולדפוס הודה ששגה והתנצל

בווידאו: הצהרת מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס 13.03.24/דוצ

בתום הבירור שערך הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, עם תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, הרמטכ"ל נזף בחומרה במפקד האוגדה, על כך שפעל בניגוד למצופה ממפקד בכיר בצה"ל. הרמטכ"ל ציין בפני תת-אלוף גולדפוס שהוא עשה שימוש באמון שניתן בו באופן שפגע בממלכתיות של צה"ל, ובגבולות שבין הדרג המדיני לדרג הצבאי במדינה דמוקרטית.

לצד הנזיפה החמורה, הרמטכ"ל אמר לתת-אלוף גולדפוס שהוא מעריך את מקצועיותו ותרומתו העמוקה לצה"ל, ובוודאי במהלך המלחמה בחודשים האחרונים, אך אין הדבר מאפשר לו לנהוג באופן בו פעל.

תת-אלוף גולדפוס קיבל את הדברים לאשורם, ציין כי הדרך בה פעל הינה שגויה, עומדת בניגוד לפקודות, והתנצל על כך.

מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס במנהרה תת קרקעית בחאן יונס, רצועת עזה. 29 בינואר 2024. דובר צה"ל
גולדפוס במנהרה בחאן יונס/דובר צה"ל

בנאום שחולל את הסערה פנה גולדפוס למנהיגים ואמר: "אנחנו אנשי הצבא לקחנו בעבר אחריות על כל מה שעשינו. אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון ב-7 באוקטובר, אבל בד בבד ממשיכים קדימה. אבל אתם חיביים להיות ראויים לנו, לאותם לוחמים שקיפחו את חייהם. תוודאו שכולם לוקחים חלק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המאמץ לא היה לשווא. תשימו את זה לעצמכם כל יום בראש. בכל יום ובכל שעה. מדם ליבו של לוחם אני מבקש ממכם להיות מאוחדים ולדחוק את הקיצון ולאמץ את הביחד והמחבר. אנחנו בשדה הקרב מצאנו אותו ולא מתכוונים לוותר עליו".

בצד הביקורת והצעדים המשמעתיים, גולדפוס זכה לתמיכה של גורמים שונים במערכת הפוליטית בשני קצותיה, ובהם ח"כ אלי דלל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד והח"כ לשעבר יאיר גולן ממר"צ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully