וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן מגבה את שומר: הרבה אמריקנים שותפים לדאגתו לגבי המצב בישראל

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 18:17

נשיא ארצות הברית התייחס לנאומו של מנהיג הרוב הדמוקרטי אתמול בסנאט, שבו תקף את בנימין נתניהו וקרא לערוך בחירות בישראל, ואמר כי "צ'אק שומר נשא נאום טוב"

פגישת נתניהו-בלינקן/לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס היום (שישי) לנאום של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר אתמול, שבו תקף את בנימין נתניהו וקרא לקיים בחירות בישראל. ביידן אמר כי "מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר נשא נאום טוב. אני חושב שהוא הביע דאגה רצינית שלא רק הוא אלא הרבה אמריקנים שותפים לה".

התגובות בישראל לגיבוי לא איחרו לבוא. ח"כ מהליכוד בועז ביסמוט כתב על כך ב-X: "לא לא הנשיא ביידן, תיקון: נאום לא טוב של שומר שגרם לדאגות מיותרות בקרב עם ישראל שנלחם מלחמה צודקת נגד הטרור.אנא, אל תכניסו את ישראל לקמפיין הבחירות שלכם".

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'רלס שומר בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר/רויטרס

אתמול אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט האמריקני, הסנאטור היהודי צ'אק שומר במליאת הסנאט כי "חזונו של ראש הממשלה נתניהו תקוע בעבר ולא מתאים יותר לצרכיה של ישראל". שומר ציין כי בשל כך על ישראל ללכת לבחירות.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט אמר כי הוא מכיר את נתניהו שנים רבות וסבור כי ראש הממשלה "איבד את דרכו כאשר הרשה לשיקולי הישרדות פוליטית לגבור על האינטרסים של ישראל". לדבריו "נתניהו הכניס את עצמו לקואליציה עם אנשי ימין קיצוני כמו השרים סמוטריץ' ובן גביר וכתוצאה מכך הוא היה מוכן להשלים עם פגיעה באזרחים בעזה שגורמת להידרדרות חסרת תקדים בתמיכה של העולם בישראל. ישראל לא תוכל לשרוד אם תהיה מנודה בעולם".

שומר האשים את נתניהו בהחלשת המרקם הפוליטי והמוסרי של ישראל ע"י נסיונותיו לפגוע במערכת המשפט והפגין אפס נכונות לפעול למען השגת שלום, עוד לפני המלחמה בעזה. שומר הוסיף כי אם נתניהו יסלק את בן גביר וסמוטריץ' מהקואליציה זה יהיה צעד משמעותי בכיוון הנכון. "אבל למרבה הצער אין סיבה להאמין שנתניהו יעשה זאת", הוא הוסיף.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט הוסיף: "אני מאמין שרוב הציבור הישראלי יכיר בצורך בשינוי ואני מאמין שבחירות חדשות מיד לאחר שהמלחמה מתחילה להסתיים תיתן לישראלים הזדמנות להביע את דעתם לגבי החזון ליום שאחרי המלחמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024. רויטרס
הנשיא ביידן בנאום על מצב האומה, 8 במרץ 2024/רויטרס

מדובר בביקורת חסרת תקדים בחריפותה מצד מי שנחשב לאחד התומכים הגדולים ביותר של ישראל בארה"ב ושבמשך שנים נחשב למקורב לנתניהו. התגובות במערכת הפוליטית הישראלית לא אחרו לבוא. דוברות הליכוד מסרה בעקבות הדברים: "ישראל היא לא רפובליקת בננות אלא דמוקרטיה עצמאית וגאה שבחרה בראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות נחושה שנתמכת על ידי רוב עצום בעם. בניגוד לדבריו של שומר, הציבור הישראלי תומך בניצחון מוחלט על החמאס, דוחה כל תכתיב בינלאומי להקמת מדינת טרור פלסטינית, ומתנגד להחזרת הרשות הפלסטינית לעזה. מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה. זה נכון תמיד, וביתר שאת בזמן מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully