וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג הסעות בסן פרנסיסקו מואשם בתקיפת נוסע שחשד בו כיהודי-ישראלי

עודכן לאחרונה: 16.3.2024 / 1:23

צ'אבה ג'והן צ'וקאש בן ה-39, הואשם בעבירות של פשע שנאה לאחר שהטיח בנוסע שאסף מנמל התעופה לביתו ש"לא יסיע יהודי או ישראלי". בית משפט פדרלי בפלורידה גזר על צעיר בן 21 שישה חודשי מאסר לאחר שהתקשר לארגון יהודי בניו יורק ואיים: "הייתי הורג אתכם ישראלים"

נהג הסעות בקליפורניה נעצר ביום רביעי בחשד לתקיפת נוסע על רקע אנטישמי משום שחשד בו כישראלי או יהודי. על פי כתב האישום, שהותר לפרסום אתמול (חמישי), האירוע התרחש בשדה התעופה בעיר סן פרנסיסקו ב-26 באוקטובר 2023, כשלושה שבועות אחרי אירועי ה-7 באוקטובר.

הנהג, צ'אבה ג'והן צ'וקאש, בן 39 מדיילי סיטי עבד כנהג בשירות חברת התחבורה השיתופית "ליפט", שבינתיים פוטר, הגיע לנקודת האיסוף שנקבעה לנוסע שהזמין באפליקציה נסיעה מנמל התעופה הבינלאומי לביתו. צ'וקאס, שאל אותו אם הוא יהודי או ישראלי, והודיע לנוסע שהוא לא יסיע אדם יהודי או ישראלי ותקף אותו במכת אגרוף לפנים. משרד ה-FBI בסן פרנסיסקו חקר את האירוע. זהותו של הנוסע לא פורסמה.

צ'וקאס, שהובא אתמול לראשונה לבית המשפט, הואשם בביצוע עבירה פדרלית של פשע שנאה, שאוסרת, בין היתר, פגיעה גופנית בגלל אוריינטציה דתית או מוצא לאומי, בפועל או נתפס, של אדם. אם הנהג לשעבר יורשע הוא צפוי לעונש מקסימלי של 10 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר בגין האישום בפשע שנאה.

נהג ההסעות שהואשם בקליפורניה בתקיפת נוסע על רקע לאומני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא יסיע אדם יהודי או ישראלי". נהג ההסעות בסן פרנסיסקו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, התייחס אתמול לאירוע, "אף אחד במדינה הזו לא צריך לחיות בפחד בגלל אמונתו הדתית או מאיפה הוא בא. משרד המשפטים יעמיד לדין בנחישות את מי שמבצע אלימות שמונעת משנאה, שמאחוריה אנטישמיות או דעה קדומה מכל סוג שהוא", אמר התובע.

"אף אחד לא צריך לחשוש להיות מותקף בגלל הלאום או הדת שלו", אמר ראש ה-FBI כריסטופר ריי, "במקרה הזה, נהג הסעות שיתופיות תקף את הקורבן כי הוא תפס אותו כיהודי או ישראלי. ה-FBI מחויב לחקור מעשי אלימות מוטים ולמצות את הדין עם התוקפים כדי לשמור על ביטחונם של האמריקנים",הדגיש ראש ה-FBI.

דובר חברת ליפט (LYFT) מסר לוואלה! בתגובה: "ליפט מגנה באופן חד משמעי אנטישמיות וכל צורה אחרת של אפליה על בסיס דת או ארץ מוצא. יצרנו קשר עם הנוסע כדי להרחיב את התמיכה והסיוע שלנו, הסרנו לצמיתות את חשבון הנהג מהפלטפורמה, וסייענו לרשויות אכיפת החוק בחקירה שלהם".

בעיר טמפה בפלורידה, גזר אתמול השופט המחוזי הפדרלי, טימותי קוריגן, שישה חודשי מאסר על צעיר שחייג לארגון יהודי בניו יורק ואיים עליהם. על פי עסקת הטיעון שכרתו סנגוריו עם הרשויות, השאיר הצעיר, דיפ אלפש קומאר פתאל, בן ה-21 מהעיר סרסוטה, הודעה קולית בתיבה הקולית של הארגון כשהוא מזדהה בשמו וצועק "אם היה לי סיכוי, הייתי הורג כל אחד ואחת מכם הישראלים! לגרום לרצח עם המוני של כל ישראלי וישראליות".

פתאל גם הודה שהתקשר באותו יום לבית כנסת בעיירה טמפל טראס, פרבר של טמפה, והשאיר הודעה מאיימת בתא הקולי כשהוא מאיים בחומרי נפץ. הוא הודה שהוא בחר במכוון ביהודים ו/או ישראלים כמושאי האיום שלו.

האירועים נחקרו על ידי כוח משימה המשותף לטרור של ה-FBI, וגורמי אכיפת החוק בפלורידה, בהם משטרת סרסוטה. התיק נוהל במשרד המשפטים האמריקאי באמצעות התובעת רישה אסוקאן, עוזרת התובע הכללי של ארצות הברית.

"אף אחד לא צריך לחיות תחת איום של אלימות או הפחדה בגלל דתו, גזעו, מוצאו האתני או אמונתו", אמר התובע הכללי במחוז מרכז פלורידה, רוג'ר הנדלברג. "נמשיך לעבוד עם שותפינו לאכיפת החוק בכל הרמות כדי לחקור ולהעמיד לדין את מי שמאיים לפגוע בכל אזרח כשאנחנו עומדים מאוחדים נגד שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully