וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט העליון לשעבר סלים ג'ובראן הלך לעולמו בגיל 76

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 12:03

השופט ג'ובראן מונה לתפקיד שופט בפועל בבית המשפט העליון, לאחר ששפט בבית משפט השלום בחיפה ובבית המשפט המחוזי בעיר במשך 21 שנים. בתפקידו האחרון, שימש ג'ובראן כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון עד לפרישתו בגיל 70

העליון דן בערעור של ראש יהודי נגד עיריית תל אביב/חיים גולדברג-פלאש 90

שופט העליון בדימוס סלים ג'ובראן הלך היום (שישי) לעולמו והוא בן 76. השופט בדימוס ג'ובראן מונה לכהן כשופט בפועל בבית המשפט העליון בשנת 2003. בתפקידו האחרון, שימש ג'ובראן כמשנה לנשיאת בית המשפט העליון, תפקיד שבו כיהן עד לפרישתו בחודש אוגוסט בשנת 2017 במלאות לו 70 שנים.

השופט סלים ג'ובראן נולד במושבה הגרמנית בחיפה 1947, וגר בחיפה במשך כל חייו. הוא ערבי נוצרי מרווני והיה לשופט הערבי הראשון בישראל שכיהן במינוי של קבע כשופט בית המשפט העליון ויושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת. ג'ובראן היה נגיד של רוטרי ישראל וחבר הלשכה הגדולה של הבונים החופשיים בישראל.

ג'ובראן מונה לעליון אחר שכיהן במשך 11 שנים כשופט בית משפט השלום בחיפה, ו-10 שנים נוספות כשופט בית משפט המחוזי בחיפה. בשנת 2012 קיבל השופט ג'ובראן תואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת חיפה שם היה חבר הנהלת המרכז היהודי-ערבי באוניברסיטת חיפה, חבר בחבר הנאמנים. בשנת 2017 קיבל אות אביר איכות השלטון בקטגוריית הרשות השופטת, מטעם התנועה לאיכות השלטון.

ג'ובראן פסחא 2016 בכנסיה המרונית בחיפה. יואב איתיאל
" סלים הטביע את חותמו בכל ענפי המשפט". ג'ובראן בכנסיה המרונית בחיפה/יואב איתיאל

"הוא היה בן אדם יוצא דופן", אמר לוואלה האב יוסף יעקב, ראש הקהילה המרונית בחיפה, "הוא לא רק שהצליח בתחום המשפטי, הוא בראש ובראשונה היה בן אדם, בן אדם טוב עם לב זהב גדול. גם כשבנסיעותיו הרחיק לאירופה אמריקה הוא לא היה שוכח להתקשר לכנסיה בכל חג ולברך אותנו. הוא היה נעים הליכות, בעל דיבור רך ומכבד. איש משפחה, בעל טוב ואוהב לאשתו. הוא היה מקור גאווה לעדה המרונית, והוא יחסר לנו מאוד".

"כשסלים הגיע לבית המשפט העליון הוא נחשב, ובצדק, מומחה למשפט פלילי, ואולם סלים הטביע את חותמו בכל ענפי המשפט", אמרה עליו דברי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור בטקס סיום תפקידו. "במשפט הציבורי תרם לקידום ופיתוח ההגנה על זכויות האדם. תרומתו של סלים באה לידי ביטוי בהלכות שנקבעו בדעת רוב, וגם בפסקי שבהם דעתו נותרה במיעוט. דעות המיעוט שכתב בסוגיות חשובות שעל סדר יומנו, משקפות את דמותו של סלים כשופט לא פחות מחוות דעת הרוב שכתב".

"נפרדים אנו היום משופט ישראלי בכל רמ"ח איבריו, השופט ג'ובראן נשאר עמנו ופסיקותיו יוסיפו לדבר בשמו גם בשנים שיבואו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
סלים ג'ובראן בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"הוא לא רק שהצליח בתחום המשפטי, הוא בראש ובראשונה היה בן אדם". השופט סלים ג'ובראן/שלומי גבאי

"עולם המשפט נפרד היום מאחד הגדולים, אדם אשר ניפץ כל תקרת זכוכית אפשרית" אמר ראש העיר חיפה יונה יהב. "העיר חיפה ועולם המשפט איבדו היום סמל ומופת לצדק ושלום. חיפה בראשותי תמצא את המקום הראוי להנציח את זכרו של השופט ג'ובראן. אני שולח את תנחומי הכנים למשפחת ג'ובראן היקרה. חיפה כולה שותפה באבלכם".

מהיועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה נמסר: "אנו מביעים צער על מותו של שופט בית המשפט העליון לשעבר, השופט סלים ג'ובראן, מגדלור של צדק וזכויות אדם. שופט שראה בשיפוט מלאכת קודש ייעוד ומטרה, ונתן ביטוי מעשי, מדי יום ויום, לערכים "כבוד האדם", "רעות", "שוויון", "דו-קיום" ו"סובלנות".

שר המשפטים, יריב לוין, ספד גם הוא לג'ובראן: "קיבלתי בצער רב את הידיעה על פטירתו של סלים ג'ובראן, שופט בית המשפט העליון בדימוס, שהלך לעולמו הבוקר. עבדתי לצידו בעת שכיהן כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית. זכיתי לעבוד יחד עם אדם הגון, נעים הליכות ומשפטן בעל ידע עצום, שפסיקותיו ודרכו המשפטית הותירו חותם בשיטת המשפט הישראלית. אני שולח תנחומים למשפחתו ולחבריו. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully