וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הודיעה על הטלת סנקציות על שני מאחזים: "בסיס להתקפות של מתנחלים על פלסטינים"

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 16:38

משרד האוצר הודיע על הטלת הסנקציות נגד המאחזים החווה של משה והחווה של צבי בגדה. בנוסף הוטלו סנקציות על שלושה תושבי ההתנחלויות, על רקע מעורבותם באלימות נגד פלסטינים. בתחילת פברואר חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על צו נשיאותי המאפשר את הטלת הסנקציות

מתנחלים משליכים אבנים בכפר בורקה, יולי 2023/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

משרד האוצר האמריקני הודיע היום (חמישי) על הטלת סנקציות על המאחזים החווה של משה והחווה של צבי בגדה המערבית על רקע היותם בסיס ליציאה להתקפות של מתנחלים נגד אזרחים פלסטינים. משרד האוצר האמריקני הודיע גם על הטלת סנקציות נגד צבי בר יוסף, משה שרביט ונריה בן פזי על רקע מעורבותם בהתקפות נגד פלסטינים בגדה המערבית. נריה בן פזי הוא דמות מרכזית בקרב נוער הגבעות באזור שילה והוא מתגורר במאחז חוות רימונים.

בתחילת פברואר חתם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על צו נשיאותי, שמאפשר הטלת סנקציות חדשות על מתנחלים שמעורבים בהתקפות נגד פלסטינים בגדה המערבית. בכירים אמריקנים אמרו לאחר מכן כי כחלק מהמהלך יוטלו היום סנקציות על ארבעה מתנחלים. הצו הנשיאותי מאפשר הטלת סנקציות בעתיד גם נגד פוליטיקאים או פקידי ממשלה ישראלים שמעורבים בהתקפות על אזרחים פלסטינים.

מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכוש פלסטיני שהוצת על ידי מתנחלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הצו הנשיאותי הינו חסר תקדים והוא המהלך המשמעותי ביותר שממשל אמריקני כלשהו ביצע אי פעם כדי להתמודד עם אלימות מצד מתנחלים נגד אזרחים פלסטינים בגדה המערבית. בעקבות הצו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע מחאה בפני נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, במהלך שיחת הטלפון ביניהם.

בעקבות הסנקציות האמריקניות הקודמות, הוקפאו חשבונות הבנק בישראל של ארבעה מתנחלים. שר האוצר סמוטריץ' תקף את המהלך והורה למפקח על הבנקים לבחון דרכים לעקוף את הסנקציות האמריקניות - דבר שבגינו חשף את עצמו לסנקציות. גם ממשלת בריטניה הודיעה לפני כחודש על הטלת סנקציות נגד ארבעה מתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully