וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין המודיעין של פיקוד דרום ניהל מערכת יחסי מרות עם קצינה ויסיים את תפקידו

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 14:37

הקצין הבכיר, שנושא באחריות ישירה למחדל המודיעיני הגדול שהוביל לאסון ה-7 באוקטובר ופתיחת המלחמה, ניהל מערכת יחסים בהסכמה עם קצינה תחת פיקודו במהלך המלחמה. אלוף פיקוד דרום פינקלמן עודכן בנושא והוחלט כי יסיים את תפקידו, כשהמשך שירותו יבחן בימים הקרובים

מפקד פיקוד הדרום ירון פינקלמן בפורום הלמידה המבצעית/לע"מ

דרמה בפיקוד הדרום: קצין המודיעין של פיקוד הדרום, אחד הקצינים עם אחריות ישירה למחדל המודיעיני הגדול שהוביל לאסון ה-7 באוקטובר ופתיחת המלחמה, ניהל מערכת יחסים בהסכמה עם קצינה תחת פיקודו במהלך המלחמה. מערכת היחסים האסורה החלה לאחר פתיחת המלחמה. הקצין, בדרגת אל"מ, עדכן אמש (רביעי) את מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן, ואמר כי מערכת היחסים הסתיימה לפני מספר שבועות. הקצין לקח אחריות והחליט לסיים את תפקידו.

הקצין עדכן את משפחתו ואת פקודיו לגבי שאירע, ולא נפתחה בנושא חקירת מצ"ח. מצה"ל נמסר כי המשך שירותו יבחן בימים הקרובים, וימונה מחליף בימים הקרובים. סוגיה זו הובאה לידיעת הרמטכ"ל הרצי הלוי והפרקליטות הצבאית.

מדובר צה"ל נמסר כי "הקצין יסיים את תפקידו לאלתר, לאחר שנהג באופן שאינו הולם את הנורמות הפיקודיות וערכי צה"ל".

מפקד פיקוד דרום, אלוף ירון פינקלמן. דובר צה"ל, אתר רשמי
הקצין עדכן אמש את מפקדיו, המשך שירותו בצה"ל נשקל. מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן/אתר רשמי, דובר צה"ל

כאמור, מלחמת חרבות ברזל החלה בהפתעה מודיעינית גמורה. צה"ל בכלל ואגף המודיעין לא התריעו מפני המתקפה הרצחנית והופתעו כשהחלו שיגורי הרקטות בהיקף הגדול ביותר מאז קום המדינה. פיקוד הדרום כמו שאר הזרועות והאגפים החלו בתחקירים אודות מהלכים שקדמו למלחמה ובמהלכה כולל במודיעין פיקוד דרום. חלק מהתחקירים יעסוק גם ב"עיוורון המודיעיני" ומה שתרם לו, התחקירים אמורים להסתיים בחודשיים הקרובים.

הקצין יעמוד בלב התחקירים על המודיעין שקדם למלחמה. חלק מהשאלות החשובות העומדות בלב התחקיר יבדקו מה עשה כדי לאסוף מודיעין ולקדם השפעה על פיקוד דרום ואוגדת עזה בפרט והצבא בכלל. עוד יבדק ההכנות המודיעיניות לגבי תוכנית המתקפה של חמאס אליה התכונן בשנתיים האחרונות וכיצד נכון היה להיערך אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully