וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תתמוך במבצע ממוקד ברפיח נגד בכירי חמאס

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 8:23

על פי הדיווח, ממשל ביידן יתמוך במבצע כזה כל עוד ישראל לא תפגע משמעותית באזרחים הפלסטינים בעיר. האמריקנים עדיין מתלבטים לגבי סוג המבצע שהם מוכנים לקבל ברפיח, כשמהצד השני ישראל הבהירה כי היא רוצה לחסל את ארבעת הגדודים שנותרו באזור

בווידאו: תיעוד חיסול מפקד במחלקת המבצעים של מרחב רפיח 13.3.24/דוצ

ארצות הברית תתמוך במבצע צבאי ברפיח שיתמקד בחיסול בכירים בחמאס, כך דיווח היום (חמישי) אתר החדשות האמריקני "פוליטיקו". על פי הדיווח, גורמים בכירים בארצות הברית אמרו לעמיתיהם הישראלים כי ממשל ביידן יתמוך במבצע מסוג כזה, כל עוד ישראל תמנע מפלישה בקנה מידה גדול שיפגע משמעותית באזרחים הפלסטינים בעיר, דבר העלול להוביל להפסקת ההגנה של ארה"ב על ישראל באו"ם.

ממשל ביידן עדיין מתלבט בנושא סוג המבצע שהוא מוכן לקבל ברפיח, כשמהצד השני ישראל הבהירה כי היא רוצה לחסל את ארבעת הגדודים שנותרו ברפיח.

בשבועות האחרונים הביע ביידן דאגה מפעולה צבאית ישראלית ברפיח ודרש מנתניהו שישראל תציג תכנית מהימנה וברת ביצוע להגנה על האזרחים שם, ובראיון שקיים ביום שבת האחרון הצהיר כי פעולה צבאית ברפיח היא קו אדום מבחינת הבית הלבן, דבר המתנגש עם עמדת נתניהו.

ג'ו ביידן. רויטרס
יתמוך במבצע ברפיח כל עוד הוא לא יגרום נזק גדול לאזרחים הפלסטינים. ג'ו ביידן/רויטרס

בכירים אמריקנים אמרו בימים האחרונים כי מבצע ישראלי ברפיח יוביל בסבירות גבוהה לשינוי משמעותי במדיניות האמריקנית - כולל סיום ההגנה האוטומטית של ארה"ב על ישראל במוסדות האו"ם והטלת מגבלות על שימוש בנשק אמריקני על ידי צה"ל בעזה.

יותר ממיליון פלסטינים מרוכזים בעיר רפיח בדרום רצועת עזה - רובם נעקרו מבתיהם כמה פעמים מאז תחילת המלחמה. ראש הממשלה נתניהו אמר כי הקו האדום שלו הוא שישראל חייבת לבצע פעולה צבאית ברפיח.

בשיחת הטלפון האחרונה בין ביידן לנתניהו ב-15 לפברואר הביע נשיא ארצות הברית דאגב לגבי מבצע ישראלי ברפיח. בשבועות שחלפו מאז, התקיימו כמה דיונים בבית הלבן לגבי תרחיש של פעולה ישראלית ברפיח והשורה התחתונה הייתה שממשל ביידן לא יכול לאפשר לפעולה כזו להתרחש - כך אמרו בכירים אמריקנים.

הסברה בממשל ביידן הייתה כי ישראל אינה יכולה ליישם תכנית פינוי של רפיח בצורה שתמנע פגיעה מאסיבית באזרחים פלסטינים. לפי הדיווח היום, במידה וימצאו דרך להגן על האזרחים הפלסטינים השוהים בעיר, הממשל האמריקני יתמוך במבצע שכזה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
יותר ממיליון פלסטינים מרוכזים בעיר. הריסות בעיר רפיח/רויטרס

נתניהו טען השבוע בראיון לרשת FOX כי רבע מהכוח הלוחם של חמאס נמצא ברפיח ולכן ישראל צריכה להיכנס לעיר ולהשמיד את גדודי חמאס שמוצבים שם. "הימנעות מפעולה ברפיח תהיה דומה להחלטה של בעלות הברית במלחמת העולם השניה לא להיכנס לברלין ולהשאיר רבע מהצבא הנאצי במקומו", אמר נתניהו.

סגנית דובר הבית הלבן, אוליביה דלתון, אמרה בתדרוך לכתבים כי ביידן הבהיר בראיון ל-MSNBC כי אסור שמבצע ברפיח ייצא לפועל בלי תכנית ברת ביצוע לשמירה על שלומם של האזרחים שמוצאים מחסה בעיר. "עד כה לא ראינו תכנית כזו", היא אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully