וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט קנדי עדיין במרוץ: במושבה מגדל הולכים לבחירות חוזרות

עודכן לאחרונה: 15.3.2024 / 1:07

הקולות תחילה נפסלו מפני שנכתב עליהם רק "רוברט אמרוסי", ולא שמו המלא של המועמד - רוברט קנדי אמרוסי. עם החלטת השופט לבטל את הפסילה, תוצאות הבחירות במושבה הינן תיקו, בו כל מועמד זכה ל-601 קולות. "הגענו אופטימיים אך הבחירות טרם הסתיימו".

בחירות בחיפה/לפי סעיף 27א'

שבועיים חלפו מהדרמה במושבה מגדל, בה נחשד ששלושה קולות, שלושת הקולות היחידים המפרידים בין שני המועמדים, הינם פסולים. הפתקים נפסלו, מפני שנכתב עליהם רק "רוברט אמרוסי", ושמו האמצעי של המועמד - קנדי, הושמט.

בבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת, קבע היום (רביעי) השופט דני צרפתי כי ההחלטה לפסילת שלושת הפתקים בכתב יד עליהם נכתב "רוברט אמרוסי" הינה החלטה שגויה וכי פתקים אלו מהווים קולות כשרים שיש לספור לטובת אמרוסי. השופט דני צרפתי דחה את יתר טענותיו של אמרוסי, שהגיש את העתירה, וערער את על תוצאות הבחירות על פי משרד הפנים.

פתקי הצבעה לרשויות המקומיות, קלפי תל אביב, 27 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
בית המשפט קבע כי שלושת הפתקים כשרים שיש לספור לטובת אמרוסי. פתקי הצבעה לרשויות המקומיות/ראובן קסטרו
רוברט קנדי אמרוסי. באדיבות המצולמים
"צריך עוד לפתור את סוגיית החיילים שבשירות פעיל, ולראות איך הם יצביעו. הרי הם שומרים לנו על הבית". רוברט קנדי אמרוסי/באדיבות המצולמים

אלא שמשעה שנמצא כי בצירוף שלושת הקולות שהוכשרו לטובת אמרוסי, יש שוויון של 601 קולות לו ו-601 לנתנאל אלפסי, המועמד שכנגדו התמודד על ראשות המועצה מגדל. לפיכך, הורה השופט צרפתי כי במועצה מגדל ייערכו בחירות חוזרת לראשות המועצה, "במועד קרוב אותו יקבע הגורם המוסמך במשרד הפנים". השופט צרפתי לא חייב את אמרוסי או את אלפסי בהחזר הוצאות משפטיות לצד השני.

"אני מקבל את החלטת בית המשפט, תמיד האמנתי בצדק", מסר רוברט קנדי אמרוסי לוואלה. חבל שבדרך אבדו שלושה קולות, אבל בשורה התחתונה, זו החלטה מצויינת. צריך עוד לפתור את סוגיית החיילים שבשירות פעיל, ולראות איך הם יצביעו. חייבים לאפשר להם לממש את זכותם הדמוקרטית להצביע גם בבחירות חוזרות, הרי הם שומרים לנו על הבית". הוא הוסיף כי "הגענו לבית המשפט מחוייכים ואופטימיים אבל אני מזכיר לכולם שהבחירות לא הסתיימו. אמרתי את זה ביום הבחירות, אמרתי את זה בספירת הקולות ואני אומר את זה עכשיו אחרי החלטת בית המשפט".

עו"ד עמיחי ויינברגר,המייצג את המועמד לראשות מגדל רוברט קנדי אמרוסי: "אני מברך על ההחלטת בית משפט המחוזי בנוף הגליל-נצרת. זו ההחלטה שמייצגת את דעתם של תושבי הישוב וזו ההחלטה הנכונה לטובת תושבי מגדל. זו פסיקה שעושה צדק עם הכוונות האמיתיות של הבוחרים ואנו בטוחים שנקבל את אמונם בבחירות החוזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully