וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים נהרגו בנסיעה פרועה מקבר צדיק. בקהילה אבלים, אך הנושא לא מטופל

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 20:19

השלושה שנהרגו בתאונת הדרכים הקטלנית בשומרון הינם חברים בקהילת שובו בנים של הרב ברלנד, שמעודד נסיעה לקבר יוסף. נערים מקהילה נוסעים לקברי צדיקים ביו"ש, לעיתים תחת השפעת אלכוהול וללא רישיון. מתוך הקהילה נשמעת ביקורת: "נערים הורמונליים שמנסים להוכיח גבריות"

ח"כ בועז טופורובסקי בוועדה לזכויות הילד/ערוץ הכנסת

הותרו לפרסום שמות 3 ההרוגים בהתהפכות רכב שהתרחשה היום (רביעי) לפנות בוקר בכביש 60 ליד צומת גבעת אסף, נחמן ואזנה, מאיר פישר ומתתיהו בזנסון היו רק בני 14-15 במותם. שלושה נערים נוספים שנפצעו בתאונה באורח קשה ובינוני פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים. חלק מהנערים שנהרגו ונפצעו חברים בקהילת שובו בנים שבירושלים. בקהילה התבשרו הבוקר על מותם של שלושה מהנוסעים, וקראו להתפלל לשלומם של הפצועים.

במשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות התאונה, לפי החשד, נהג הרכב היה בן 15 וללא רישיון. לפי גורמים בשובו בנים, השישה היו בדרכם חזרה מביקור בקברי צדיקים בשומרון. בשנים האחרונות התפתחה תופעה של נערים מהמגזר החרדי, ובפרט מחסידות ברסלב, שמגיעים לביקור בקברי צדיקים בשטחי יהודה ושומרון, ללא תיאום עם כוחות הביטחון. לעיתים הצעירים עושים את דרכם לקברים תוך נסיעה פרועה ואף נוהגים ללא רישיון או תחת השפעת אלכוהול.

"זו היתה תאונה קשה, הרכב שלהם התהפך באוויר במשך כמה שניות לפני שהתנגשו בצוק", הסביר מ', חבר בקהילת שובו בנים "זה כביש שקוע - ירידה ענקית ומאוד תלולה, אם אתה לא בולם, אתה מאיץ למהירות של 200 קמ"ש בלי לשים לב".

בת 72 נדקרה למוות בבת ים, בן זוגה הקשיש נלקח לחקירה.. מד"א
"הרבה נערים נוסעים לקבר יוסף, זה לא עניין רוחני מבחינתם אלא עניין של 'גבריות' ואדרנלין". תאונת דרכים בשומרון/מד"א

למ', כמו לאחרים, ביקורת על התופעה של הנסיעות הפרועות לקברי צדיקים, "אין קשר בין הנסיעה לקבר יוסף בשכם לבין התאונה הקשה, באותה מידה הם יכלו לנסוע למירון או למקום אחר", התעקש והוסיף "מדובר בחבורת צעירים מהנוער הנושר, אנשים שהרשו לעצמם לעלות על רכב בלי רישיון. יש אוכלוסיה גדולה של נושרים בקרב קהילות של חוזרים בתשובה, עבורם אחת האטרקציות הגדולות היא נסיעה לקבר יוסף הצדיק. זה לא עניין רוחני מבחינתם אלא עניין של 'גבריות' ואדרנלין. הם מנסים להשתייך לחסידות ברסלב, ומצדיקים את הביקורים שלהם לשם בכך שהרב ברלנד מעודד ביקור בקבר יוסף".

"התאונה קרתה בגלל הורמונים של צעירים שמנסים להוכיח את הגבריות שלהם, בנסיעות מטורפות בלי רישיון וגם בכניסה שאינה מתואמת עם כוחות הביטחון לקבר יוסף", המשיך, "הם היו שישה ברכב, כולם מתחת לגיל 18 ולאיש מהם לא היה רישיון".

ע', חבר לשעבר בשובו בנים טוען כי מערכת אכיפת החוק מתעלמת מטיפול בסוגיה ובתופעות הלוואי לה היא גורמת, "חייל שמשרת באזור שכם אמר לי שהחבר'ה האלה כל הזמן מציקים, נוסעים כמו מטורפים, מסכנים את חיי החיילים ואת עצמם, הצבא מתריע כל הזמן בפני המשטרה והיא פשוט לא עושה כלום בעניין הזה. כולם יודעים שהם נוסעים לשם בני 15 ו-16 בלי רישיון, ולפעמים תחת השפעת אלכוהול ולא עושים כלום. אולי מתייחסים לזה כמעשה קונדס, וכמובן שהאשם המרכזי זה המנהיג שלהם, עבריין המין המורשע הרב ברלנד. אז הילדים האלה מורעלים ואתה לא יכול לדבר איתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

תגובת המשטרה תובא לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully