וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לפסול את מועמדות שרון לראשות הממשלה

6.1.2001 / 21:56

העותר, חבר מרכז מפלגת העבודה: "אם שרון אינו כשיר לכהן כשר ביטחון, בוודאי שאינו יוכל לכהן כראש ממשלה"; העותר מסתמך על מסקנות ועדת כהן על אחריות שרון בטבח סברה ושתילה

חבר מרכז מפלגת העבודה, עו"ד ד"ר שמואל סעדיה, עתר אתמול לבג"ץ לפסול את מועמדותו של אריאל שרון לראשות הממשלה בשל מעשיו במלחמת לבנון. העתירה מופנית נגד שרון ונגד הליכוד.

העותר ביקש מבג"ץ גם לתת צו ביניים זמני שיאסור על המשך הפעילות למען בחירתו של שרון, עד ההכרעה בשאלת כשירותו. עו"ד סעדיה טוען כי שרון אינו רשאי להציג את מועמדותו לראשות הממשלה לנוכח קביעת ועדת החקירה, בראשות השופט יצחק כהן לעניין הטבח בסברה ושתילה, כי הוא אינו ראוי להיות שר ביטחון.

סעדיה טוען כי שרון הכיר בקביעה זו, שכן הוא התפטר מתפקיד שר הביטחון. לדברי העותר, מסקנות הוועדה מוכיחות כי היא ייחסה לשרון "פגם מוסרי חמור", שאינו מאפשר לו לכהן בתקפיד שר הביטחון. ואם כן הדבר, בוודאי שאין הוא יכול להיות ראש ממשלה.

העותר גם מתבסס על פסק הדין של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, משה טלגם, שדחה את תביעת הדיבה של שרון נגד עיתון "הארץ". תביעת הדיבה הוגשה על מאמרו של עוזי בנזימן שהאשים את שרון כי ערב מלחמת לבנון, בעת שהיה שר הביטחון, רימה את ראש הממשלה מנחם בגין בכל הנוגע למטרות המלחמה והיקפה. השופט טלגם קבע כי בנזימן כתב דברי אמת. השופט כתב כי שרון "לא נהג ביושר" עם ראש הממשלה מנחם בגין בעת מלחמת לבנון ומסר לו "דיווחים מוטעים".

שרון דחה את הטענות לפיהם אינו כשיר להיות ראש ממשלה, כיוון שוועדת כהן פסלה אותו מלשמש כשר ביטחון. "בעקבות מסקנות הוועדה התפטרתי - הוועדה אינה קבעה כי אינני כשיר לתפקיד לעולם". שרון אמר כי כבר ב-82' בזמן המלחמה הציע לצאת מלבנון, והמשיך להציע זאת הרבה לפני ברק.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully