וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "המלחמה חשפה חולשות - וצריך לפעול לתקן"

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 16:30

בכנס בתל אביב התייחס משה בר סימן טוב ללקחים במערכת הבריאות בעקבות מתקפת הפתע של חמאס. "היו גם עוצמות וגאווה למערכת, אבל צריך לשנות הרבה תפיסות", אמר בר סימן טוב

"אירועי ה-7 באוקטובר צריכים לשנות הרבה תפיסות ולחשוב עליהם מחדש". כך אמר היום (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בכנס בנושא מערך הטראומה בעת מלחמה מדיניות וניהול של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות שנערך במרכז הכנסים ישראל יפה בתל אביב. בר סימן טוב גם הודה שישנם פערי רמות בשירות הרפואי שניתן לאזרחים המתגוררים במרכז לעומת הפריפריה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. אביחי חיים
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב/אביחי חיים

"אני יודע שהמשימות שלקחנו על עצמנו לשדרג את היכולות של בתי החולים בקרבת הגבול הן משימות לשנים. אם נהיה מחויבים אנחנו נצליח", הוסיף המנכ"ל. "האירועים שאנחנו חווים עכשיו זוהי לא אפיזודה ביטחונית שתחלוף, אלא הנחת העבודה שלנו הוא שמדובר בשינוי משמעותי במצב הביטחון של ישראל וזה מחייב שינוי עמוק. המלחמה והאירועים חשפו הרבה עוצמות של מערכת הבריאות וגאווה, ולצידם חשפו חולשות ושבר כדוגמת בריאות הנפש וצריכים לפעול ולתקן זאת".

בר סימן טוב הודה כי נכון להיום, השירות הרפואי ופערי הרמות בין תושבי המרכז לפריפריה רחוק מלהיות משביע רצון. "הרמה שאנחנו נותנים בשירות הרפואי בפריפריה היא לא טובה מספיק ולפעמים אנשים לא מקבלים טיפול בכלל. אנחנו לא נקבל את הפערים הקיימים שנמצאים במערכת הבריאות הנוכחית ואנחנו נפתח שירותים חדשים. אני משוחח עם האנשים שנעקרו ופונו מהדרום ומהצפון, הם מדברים בפליאה על איכות השירות במרכז הארץ וחלקם לא מוכנים לחזור למה שהיה קודם. יש בזה יותר מגרעין של אמת ויש פערים".

עוד הדגיש בדבריו כי אנשים מוותרים על פעולות שיקום כי לא היו להם שירותים ליד הבית. לדבריו, זו גם הסיבה לפתוח שירותי שיקום בבית החולים פוריה בטבריה וזיו בצפת ולחזק את בתי החולים.

פרופ' נחמן אש. ללא, אביחי חיים
פרופ' נחמן אש/אביחי חיים, ללא

באותו כנס נאם גם המנכ"ל לשעבר, פרופ' נחמן אש, שכיום משמש כיו"ר הוועדה המנהל של המכון הלאומי וראש ועדת הבדיקה לבקרה ואיכות לבחינת אירועי 7 באוקטובר מטעם משרד הבריאות. אש הודיע בכנס כי הוועדה נמצאת בשלבי עבודה מתקדמים וכי מסקנותיה יוגשו בשבועות הקרובים. "המתקפה של חמאס מהווה מבחן עצום למערך הטראומה ואנחנו עומדים בזה בכבוד, אבל תמיד נשאל כיצד ניתן לשפר את זה", אמר אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully