וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 בצפון, אזעקות הופעלו בכנרת: "כל הבית התחיל לרעוד"

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 2:53

בעקבות הרעש הופעלו אזעקות במספר מוקדים ברחבי עמק הירדן, ותושבי האזור התבקשו להתפנות ממבנים בהם שהו. "כל המיטה פשוט זזה", העיד תושב טבריה. "הרהיטים בבית התחילו לזוז, חשבתי שאני הוזה"

בווידאו: יירוט באיזור מפרץ חיפה, 29 בפברואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

רעידת אדמה בעוצמה 3.8 פקדה את טבריה ויישובים נוספים בצפון הארץ. בעקבות כך הופעלו אזעקות במספר מוקדים ברחבי עמק הירדן, ותושבי האזור התבקשו להתפנות ממבנים בהם שהו. "זה ממש הרגיש כמו גל. היה כמו רעש כזה של משהו זז כבר מרחוק, ואז האדמה נעה עם הכסא ודברים בשולחן התחילו לרעוד והפסיק", העיד אחד התושבים.

"כל המיטה פשוט זזה", העיד תושב טבריה. "כל הבית רעד לי". תושב נוסף חיזק את הטענות: "הבית רעד ממש חזק. אפילו הכלוב של התוכי נפל מהעוצמה".

הרעידה הורגשה גם בחיפה ומהעירייה נמסר כי לא דווח על נזק כלשהו שנגרם כתוצאה מהרעידה. בשלושה בתי ספר בעיר הופעלו התראות רעידות אדמה. תלמידי בתי הספר פונו בצורה מהירה ובטוחה אל מחוץ למבני בתי הספר ולאחר ביצוע סריקה וקבלת אישור הקב"טים, שבו ללימודים סדירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

אשתקד, פיקוד העורף החל להפעיל מערכת מבצעית בשם "תרועה" שייעודה להתריע על רעידות אדמה ברחבי ישראל. כבר בחודש נובמבר הקרוב יתקיים תרגיל ארצי לתרגול המערכת החדשה, בחינה של סנסורים חדשים, ותגובות הציבור, הרשויות המקומיות וגופי החירום וההצלה.

מערכת "תרועה", מחוברת למערכות המכון הגיאולוגי הישראלי שמעביר מידע באופן אוטומטי ומפעיל את ההתרעות מפני רעידות אדמה. "מערכת תרועה היא ייחודית מסוגה בעולם - יש מדינות בודדות בעולם שיש להן מערכת עם רעיון דומה, אך לא בכיסוי ארצי", הסביר קצין בכיר בפיקוד העורף, והוסיף כי "ל'תרועה' יש כיסוי ארצי מלא. המערכת מחוברת למערכת שמתריעה מפני טילים ורקטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully