וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחל ישב שנה במעצר בית - ואז, הפרקליטות החליטה למשוך את האישום נגדו

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 13:18

צעיר תושב איו"ש, שהשתתף אשתקד בהפגנה לאחר הרצח בחווארה - נעצר בחשד שיידה אבנים לעבר תושבים ערבים. לאחר חודשים ארוכים בהם הכחיש את המיוחס לו, התגלה כי העדות עליה התבססה התביעה שגויה - והאישום בוטל. "השופטים פעלו לא כדין, בזבזו לו שנה מהחיים"

בווידאו: "מי עולה עכשיו בלהבות? חווארה": השיר שהושמע בהפגנת תומכי המהפכה המשפטית בבית שמש/אורי קורן

הפרקליטות חזרה מה מהאישום שהגישה נגד צעיר שנעצר לפני כשנה בחשד שידה אבנים לעבר ערבים סמוך לכוכב השחר שבבנימין. הצעיר הגיע למקום הפגנה שנערכה לאחר הרצח של האחים הלל ויגל יניב הי"ד בחווארה ובשל מספר רב של אירועי טרור באזור. כשעה לאחר הגעתו - הוא נעצר בידי קצין צה"ל שטען כי השליך אבנים לעבר רכבים של ערבים שחלפו במקום מוקדם יותר. הצעיר הכחיש את המיוחס לו, אך חרף כך, הוגש נגדו כתב אישום שהתבסס על עדות של קצין צה"ל.

בית המשפט המחוזי שלח את הצעיר למעצר בית עד לתום ההליכים, וערר שהגיש עורך דינו מ'חוננו' לבית המשפט העליון, נדחה אף הוא. סנגוריו של הצעיר טענו כי מחומר הראיות עולה כי בעת זריקת האבן הוא כלל לא נכח במקום ומוכח מתמונת הראיות כי מדובר בעדות שגויה של הקצין.

עימותים בין יהודים לערבים בחווארה.  26 בפברואר 2023. שלומי הלר
עימותים בין יהודים לערבים בחווארה. 26 בפברואר 2023/שלומי הלר

עו"ד יצחק בם, שייצג את הצעיר בהליך העיקרי, דרש וקיבל את יומן המבצעים החטיבתי והקלטת רשת קשר צה"לית שתמכו בטענת הנאשם לגבי פער הזמנים בין האירוע להגעתו לזירה. בתחילת השבוע, אמור היה להיפתח שלב ההוכחות במשפטו של הצעיר, אולם לפתע הודיעה הפרקליטות כי היא חוזרת בה מהאישומים כנגדו ומבטלת את ההגבלות שהוטלו עליו. את הצעיר מייצגים עורכי הדין משה פולסקי מטעם ארגון חוננו ויצחק בם.

"למן הרגע הראשון טענו בתוקף שמהחומרים בתיק עולה כי הנאשם כלל לא נכח במקום במועד האירוע אלא הגיע למקום לאחר מכן ושמדובר בזיהוי פסול שבוצע בדיעבד. באיחור של שנה גם הפרקליטות מודה בזה", מסר פולסקי. "לצערי הרב, כשעמדתי מול השופטים בהליך המעצר במחוזי ובעליון נתקלתי בחומה בצורה של אטימות. שופטי בית המשפט העליון סירבו לבחון את הראיות בתיק וזאת בניגוד לדין. חירותו של אזרח בשנותיו היפות לא עמדה לנגד עיניהם כפי שמצופה. שמירה על זכויות חשודים כנראה לא כל-כך רלוונטית כשמדובר בצעירים מיו"ש".

בם הוסיף: "זהו תיק קלאסי של טעות בזיהוי, שהובילה לאישום שווא. טוב עשתה הפרקליטות שחזרה בה מטענותיה, רק חבל שבזבזו לנאשם שנה מן החיים במעצר בית על לא עוול בכפו. חשוב שיופקו לקחים מן התיק הזה - הפרקליטות חייבת לבדוק את הראיות בשבע עיניים לפני שהיא מגישה כתבי אישום ודורשת מעצר בית, ולא שנה אחרי".

בפרקליטות מתייחסים למחיקת האישום ומסרו כי "התחדש פרט ראייתי, שלא היה ידוע לתביעה לפני הגשת כתב האישום ונודע במסגרת השיחות עם העד, לקראת שלב ההוכחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully