וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד בן גביר: ביקורך במח"ש - הפרה של החוק

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 14:00

השר לביטחון לאומי הגיע לתמוך בלוחם מג"ב שזומן לחקירה לאחר שירה אמש במחבל בשועפאט. "בעיני זה מזעזע שהלוחם זומן לחקירה", אמר. מנגד, בכירי מערכת אכיפת החוק תקפו את השר, "הגעתך למח"ש מפרה את החוק", אמרה היועמ"שית. פרקליט המדינה: "פוגע בשלטון החוק"

השר איתמר בן גביר הגיע למשרדי מח״ש לקראת החקירה בעניינו של לוחם מג״ב שחיסל את המחבל בשועפט/רוני כנפו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיע הבוקר (רביעי) למשרדי מח"ש לקראת חקירת הלוחם שירה במחבל שניסה לפגוע בלוחמי מג"ב אמש בשועפט. "בעיני זה מזעזע שהמחלקה לחקירת שוטרים בכלל העזה להזמין את הלוחם לחקירה, זה בושה וחרפה", אמר השר בן גביר.

בתגובה לכך, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תקפה את השר בן גביר והצהירה שביקורו במשרדי המחלקה לחקירת שוטרים - "מפרה את החוק, פוגעת פגיעה קשה בשלטון החוק ומהווה פוליטיזציה של מערכות אכיפת החוק והשפעה אסורה עליהן", כתבה היועמ"שית.

איתמר בן גביר הגיע למח"ש בשל לוחם מג״ב שחיסל אמש את המחבל שסיכן לוחמים בשועפט. רוני כנפו
איתמר בן גביר הגיע למח"ש בשל לוחם מג״ב שחיסל אמש את המחבל שסיכן לוחמים בשועפט/רוני כנפו

פרקליט המדינה הגיב להתנהלות השר לביטחון לאומי: "כל התערבות מטעם גורם פוליטי בחקירות פליליות - בדרך ישירה או עקיפה - מהווה הפרה בוטה של החוק, פוגעת בשלטון החוק באופן פסול ואסור. אין מקום להשלים עם אמירות המכוונות נגד המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, שיש בהן כדי לפגוע בעצמאותה של מערכת אכיפת החוק. המחלקה לחקירות שוטרים תמשיך לפעול באופן עצמאי ולא תירתע מפני נסיונות השפעה על עבודתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

השר בן גביר הגיב למכתבה של היועצת המשפטית לממשלה, וכינה אותו "מכתב איומים", שלדבריו נועד להטיל עליו מורא. "כפי שאת יודעת מצוין, יש הבדל שמים וארץ בין התערבות בחקירה, אשר במקרה הזה מסורה בידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים - לבין מתן גיבוי לשוטרים וללוחמים שאנחנו שולחים לשטח לשמור על מדינת ישראל ועל אזרחי ישראל", כתב. "בהיותי הממונה על המשטרה - ובתוך כך על מג"ב, תפקידי הוא לתת לאותם לוחמים 'גב', קל וחומר מקום בו שוטרי ולוחמי משטרת ישראל מצויים בסכנת חיים ברורה ומידית, ומנטרלים מחבל. בהקשר הזה אזכיר לך אין ספור ישיבות שנעשו במשרדי עם גורמים ממשרדך, שבהן הסכמנו כולנו כי זיקוקין מסכנים חיים והוחלט לצאת למגוון רחב של פעולות". עוד כתב השר כי "אין מקום ל'מכתבי איומים' ממך ולניסיון שלך להטיל מורא על נבחרי הציבור למלא את תפקידם. שום 'מכתב איום' לא ירפה ידי מלעשות כך ולתת גב ללוחמים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully