וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ אחרי פרישת סער: "יש אתגרים בהתנהלות הממשלה; העניין הוא לא אני או מפלגתי - אלא מדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 12:30

השר בני גנץ תקף הניסיונות של הקואליציה להתחמק מגיוס חרדים, הבטיח: "נלך לבחירות אחרי המלחמה", וקבע כי אין לשנות את קבינט המלחמה: "אם זה לא שבור למה לתקן". סער בתגובה לסירובו של גנץ לצרפו לקבינט מלחמה: "התנגדותו לא עניינית ולא מטעמים של טובת המדינה"

בני גנץ על המצב הביטחוני/(צילום: דוברות השר)

השר בני גנץ הצהיר היום (רביעי) כי ישראל מחויבת להחזיר את תושבי הצפון לביתם במהלך החודשים הקרובים: "שום תוצאה אחרת אינה אפשרית". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעתו, המחנה הממלכתי, והמשיך והתייחס לחג הרמדאן ולפיצוץ שעלול להביא: "המצב הביטחוני נפיץ בירושלים ויו"ש. אנחנו עומדים לקראת יום השישי ראשון של הרמדאן ועלינו להעביר מסרים נכונים, ומאידך להיערך להסלמה. המשך הלחימה בעזה והשבת החטופים תדרוש מאיתנו החלטות קשות, ולהגיד אמת לציבור שכולם רוצה בשחרורם וגם בהסרת איום חמאס.

"אנחנו במשא ומתן רגיש ועלינו לנווט אותו בתבונה", הבהיר. "יש אתגר בינלאומי, אין החלטות קלות. כל קבינט המלחמה מאוחד בצורך להמשיך בפעולה הקרקעית כולל ברפיח. כדי שננצח עלינו להיות חכמים ולא רק צודקים ולייצר לגיטימציה לפעולות חייבים להיות מאוחדים בהקשבה לעולם וביצירת פתרונות הומניטריים. התחלנו מאוחר אבל לא מאוחר מדי. היעד שלנו הוא מאה אחוז ביטחון ואפס שליטה אזרחית".

בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנחנו במשא ומתן רגיש ועלינו לנווט אותו בתבונה". חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

"אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש אתגרים בהתנהלות הממשלה התקציב שיובא היום משקף את 6 באוקטובר", אמר בני גנץ ועקץ את חבריו לקואליציה. "צרכים מבצעיים אמתיים נפגעים כתוצאה מהתנהלות פוליטית, שמטרתה למנוע את הרחבת השורות בצה"ל. במקום לנצל את האחדות בעם, פוגעים בצה"ל בעת לחימה ומחריפים את הקרע בעם. דרכי תמיד הייתה הסכמות רחבות ושותפות, אבל המצב הקיים לא יוכל להימשך. יש צורך מבצעי להאריך את שירות הסדיר יש משפחות ועסקים שנאחזים בשיניים כדי להחזיק מעמד. הם מצפים לשינוי יסודי ואמיתי. פונה לכל חלקי החברה וגם לאחיי החרדים, הגיעה השעה המדינה צריכה את כולם".

"למרות הכל אנחנו חייבים להמשיך להילחם ביחד בעת הזו. העולם לא מחכה, החטופים מחכים, המפונים כן מחכים", המשיך חבר קבינט המלחמה גנץ. "אני מקווה שכל הנהגת המדינה מבינה שזה הזמן להתנהל באחריות וממלכתיות, זה לא הזמן לעסוק בפוליטיקה. העניין הוא לא אני או מפלגתי אלא מדינת ישראל עכשיו עלינו להתרכז במאחד במכון ובניצחון . אחרי זה נלך לבחירות וכל אחד יסביר מה עשה בתקופה הקשה הזו למען המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בני גנץ, 6 בפברואר 2024. ללא, צילום מסך
"במקום לנצל את האחדות בעם, פוגעים בצה"ל בעת לחימה ומחריפים את הקרע". חבר קבינט המלחמה השר בני גנץ/צילום מסך, ללא

גנץ בתגובה לסער ודרישתו להצטרף לקבינט המלחמה: "יש ביטוי באנגלית שאומר אם זה לא שבור למה לתקן. הקבינט המצומצם עובד נכון וכך זה צריך להימשך. לא ידעתי על עצם ההצהרה אתמול ולא הופתעתי אמרתי תודה איחלתי בהצלחה. היום יש לחימה בעזה ותקיפות בצפון מציע שנתמקד בהם. ההחלטה של גדעון ללכת לדרכו היא החלטה שלו. מדינת ישראל נמצאת במאבק על חייה ודמותה המדינה חשובה מהמפלגה. נמצא את הדרכים שלנו לשים רשימה טובה וגדולה יותר. כרגע אנחנו ממוקדים בלחימה".

ח"כ גדעון סער הגיב לדבריו של גנץ ואמר: "לצערי, התנגדותו של השר גנץ לצירופי לקבינט המלחמה אינה עניינית ואינה מטעמים של טובת המדינה. לגופו של עניין - גנץ טועה. התנגדותו לשינוי הרכב הקבינט המצומצם נשענה על אבחנה שגויה: 'מה שעובד לא צריך לתקן'. ציבור רחב מרגיש שיש הרבה מה לתקן באופן ניווט המלחמה על ידי הקבינט המצומצם. מזה זמן, האמצעים הננקטים אינם הולמים את יעדי המלחמה. הורדת הלחץ הצבאי והאטת הקצב בהשמדת כוחות החמאס אינה נכונה. בשלב זה כבר היינו צריכים להיות אחרי פעולה ברפיח והשלמת המלאכה במחנות המרכז.

"גם השמדת כוחותיו השלטוניים של חמאס אינה מתקדמת כנדרש", המשיך. "דבר זה מאפשר לחמאס לשקם את כוחו. השתלטות חמאס על סיוע הומניטרי לאוכלוסייה חותרת תחת היעד של מיטוט שלטונו. נדרש שינוי משמעותי במחשבה, חזרה לשולחן השרטוטים ורעיון חדש להשגת יעדי המלחמה וניצחון על חמאס. בכוונת חברי לתקווה חדשה-הימין הממלכתי ובכוונתי להיאבק כדי ששינוי זה יקרה. זה לא על פוליטיקה אלא על הדרך להכרעה במלחמה".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully