וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד יומי האחרון לא אשכח את המראה": סוף לפרשת הצעירה שהתחשמלה למוות במקלחת

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 5:58

6 וחצי שנים אחרי הטרגדיה: בית משפט השלום גזר 10 חודשי מאסר בפועל על נדב לוי מטירת כרמל בגין גרימת מותה של שני ברדיצ'בסקי, שהתחשמלה במקלחת בדירה שהשכיר לה ולבעלה - כשבוע אחרי שנישאו. "זכרה של שני מלווה אותי כל רגע ביום", אמר לוואלה! האלמן דני ברדיצ'בסקי

בווידאו: האלמן דני ברדיצ'בסקי, שאשתו שני ברדיצ'בסקי התחשמלה למוות במקלחת 12.03.24/יואב איתיאל

בית משפט השלום בחיפה גזר אמש (שלישי) 10 חודשי מאסר בפועל על נדב לוי, מהנדס אווירונאוטיקה בוגר הטכניון בן 38 מטירת כרמל, בגין גרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי, שהתחשמלה במקלחת דירה שהשכיר לה ולבעלה.

האירוע התרחש באוגוסט 2017, רק שישה ימים לאחר שבני הזוג שני ודני ברדיצ'בסקי נישאו ועברה להתגורר יחדיו בדירה שברח' ביאליק בטירת כרמל. בזמן שהבעל, דני, יצא לבית הכנסת, שני נכנסה להתקלח ופתחה את זרם המים, ואז נפגעה מזרם חשמל שהוביל בתוכו, ונפלה ארצה. פעולות החייאה שבוצעו בה על ידי צוותי מד"א לא הועילו ומותה נקבע במקום.

התברר שמערכת החשמל בדירה לקתה בליקויי חשמל שונים, שדווחו לנדב לוי כבר על ידי הדיירת הקודמת, מעיין. נדב לוי פנה לאיש התחזוקה שלו, אליהו יחיא, נהג משאית אשפה בן 67 שביצע שם עבודות חשמל רשלניות שלא היה מורשה לעשות. הוא הורשע על פי הודאתו בגרימת מותה ברשלנות של השוכרת החדשה והשופטת אורית קנטור גזרה עליו רק 9 חודשי עבודות שירות. הפרקליטות ערערה לבית המשפט המחוזי בחיפה שם השופטים אברהים בולוס, מאזן דאוד וניצן סילמן גזרו עליו 10 חדשי מאסר ו-60 אלף שקלים פיצוי להוריה של המנוחה ולבעלה שהתאלמן, שאמרו כי "גם כדי לחדד, כי אין להשלים עם התעלמות מכללי זהירות בסיסיים, שתכליתם הגנה על ערך החיים".

נדב לוי, נשלח לעשרה חודשי מאסר בגין גרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ׳בסקי, שהתחשמלה במקלחת דירה שהשכיר בטירת כרמל, בימ"ש השלום חיפה. יואב איתיאל
נדב לוי, נשלח לעשרה חודשי מאסר בגין גרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ׳בסקי, שהתחשמלה במקלחת דירה שהשכיר בטירת כרמל, בימ"ש השלום חיפה/יואב איתיאל

נדב לוי טען כי מלוא האחריות היא על יחיא, בטענה שפנה למומחה בעל מקצוע לתיקון התקלה. אלא שבהכרעת הדין נקבע עובדתית כי לוי היה מודע היטב לכך שמערכת החשמל בדירה תקולה באופן מדאיג. עוד כשהתגוררה בדירה הדיירת הקודמת, שכן הוא ליווה אותה לילה שלם, כשמפסק הפחת לא חדל "לקפוץ" ולנתק את אספקת החשמל בדירה, כשהיא מפוחדת, והוא נותן לה הוראות לנתק מכשירים. הוא עצמו קרא לדירה "סרט אימה".

עוד נקבע בהכרעת הדין, כי הדיירת מעיין התלוננה על עקצוצים במי המקלחת. כשהיא עזבה את הדירה, לוי לא טרח לערוך בדיקה יסודית של מערכת החשמל עם חשמלאי מוסמך, והכניס את הדיירים חדשים ללא מורא. כשדני התלונן על תקלות חשמל דומות לאלו עליהן התלוננה הדיירת הקודמת, המקפיצות את הפחת, רק אז שלח לוי את יחיא לתקן את התקלה. לוי, "היה מעורב עמוק" בכל העשייה של יחיא, קבע השופט בנג'ו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שני ברדיצ'בסקי , מטירת הכרמל, נהרגה באירוע התחשמלות. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
שני ברדיצ'בסקי , מטירת הכרמל, נהרגה באירוע התחשמלות/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

זאת ועוד, הוא קבע כי לוי ידע שיחיא לא חשמלאי אלא נהג רכב אשפה בעירייה. למרות שהסניגור הציג את לוי כ"מזמין עבודה", כאילו הוא הזמין "חשמלאי" לתקן תקלה אבל השופט בנג'ו קבע שהראיות מלמדות, שההיכרות בין השניים הייתה טובה ולא קצרה, יחיא היה מועסק אצל לוי כאיש תחזוקה בכל הדירות של לוי שבחר שלא להעיד ולא סתר את ראיות התביעה גם בעניין זה.

לסיכום, ציין השופט כי בנסיבות המדוברות, רשלנותו של לוי כבעל הדירה ומי שהעסיק את יחיא, אינה נופלת מרשלנותו של יחיא על אף היותו רק בעל הדירה ששכר את שרותיו של יחיא וכי יתרה מזאת, "נוכח מודעותו לסיכון החיים שהופגן באירוע, ולמצער עצימת עיניו מפניו, רשלנותו אף גבוהה יותר, כמי שאחראי לשלום דייריו, להעמיד להם דירה בטוחה החפה מכל סיכון לשלומם".

השופט שלמה בנג'ו קבע כי נדב לוי יכול היה למנוע בנקל את התוצאה הקשה, לו היה בסך הכול מזהיר את המנוחה ובעלה ומוודא שרק לאחר התקנת הפחת, באופן תקין, הם יעשו שימוש בדירה. הוא ציין כי ראוי היה לגזור על לוי מאסר ממושך, נוכח דרגת הרשלנות הגבוהה שהפגין באירוע, אבל נוכח "עקרון אחידות הענישה", העונש המקל על יחיא, גם לאחר הערעור, יש לו במידה לא מבוטלת, השפעה על העונש שגזר על לוי. בנוסף לעונש הזהה של מאסר בפועל הוא גזר עליו גם לשלם פיצויים בסכום זהה של 20 אלף שקל לכל אחד מהוריה של שני ולאלמן דני ובסה"כ 60 אלף שקלים.

אליהו יחיא, נהג משאית אשפה שהואשם בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי. ללא, אתר רשמי
אליהו יחיא, נהג משאית אשפה שהואשם בגרימת מותה ברשלנות של שני ברדיצ'בסקי/אתר רשמי, ללא

תביעה אזרחית הוגשה בין היתר גם כנגד הרשות המקומית וחברת החשמל. "אנחנו מקבלים את החלטת בית המשפט אבל אצטרך יום יומיים לעכל את גזר הדין הזה כדי להביע מה שאני מרגיש", אמר לוואלה! דני ברדיצ'בסקי. "זכרה של שני מלווה אותי כל יום כל היום וכל רגע ביום. אני זה שעשיתי לשני החייאה ואני זה שראיתי אותה במצב הזה, שישה ימים אחרי שהתחתנתי איתה. זו סצנה שלא תצא לי מהראש עד יומי האחרון גם אם החלטתי להמשיך בחיי ואני משתדל לא לתת לזה להשפיע לי על היום-יום, למרות הקושי".

"גזר הדין שגוי", אומר לוואלה! הסנגור, עו"ד נמרוד ליפסקר שייצג את נדב לוי עם עו"ד שירה בר-זיו. "מדובר באסון נורא, שאנחנו מצרים עליו, אבל לא היה מקום להטיל אחריות פלילית על נדב. גזר הדין הזה מבוסס על הכרעת דין בה יש טעויות רבות מאד, התעלמות מראיות, קביעות מחמירות ומרחיקות לכת שאפילו התביעה לא טענה להן ושלא מבוססות על ראיות. בראש וראשונה שגויה הקביעה שנדב כביכול היה מודע שניתוק הפחת ע"י החשמלאי מסכן את חיי הדיירים" . הוא הבטיח כי "נציג את כל הטענות והכשלים בערעור שנגיש לבית המשפט המחוזי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully