וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר כפול ברמדאן: חשש מעימותים אלימים בהלוויית הנער שנורה למוות בידי מג"ב

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 7:42

גוברת הדריכות לאחר מותו של רמי חמדאן אלהולי בן ה-12, ששיגר זיקוקים במחנה הפליטים ונהרג מירי שוטרים, הלוויה המונית צפויה באזור ובפאתי ירושלים. כעת, הציפייה במשטרה היא שהעימותים לא יזלגו לתוך ירושלים וללב הפועם של ערביי ישראל ואיו"ש - הר הבית ושער שכם

בווידאו: רגע הפגיעה בנער שירה זיקוקים במחנה הפליטים שועפט 12.03.24/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות ספורות אמש (שלישי) לאחר שנורה למוות רמי חמדאן אלהולי בן 12 במחנה פליטים שועפאט בעת שירה זיקוקין לעבר כוחות מג"ב בפאתי מחנה הפליטים שופעט במזרח ירושלים, בכרוזי המסגדים במחנה הודיעו על יום אבל כהזדהות על מותו של חמדאן. במקביל ועל אף מותו של הנער, תשומת הלב של ערביי מזרח ירושלים היתה ועודנה בנעשה בהר הבית, שם התכנסו לפי דיווחים פלסטינים לתפילת התרוויח כ-45 אלף מתפללים.

התפילה התקיימה ללא אירועים חריגים מלבד כמה חיכוכים נקודתיים בעיר העתיקה ושער שכם בין צעירים ערבים לכוחות משטרה. אולם, נראה שהשקט היחסי באזור הר הבית נשמר לפי שעה. המלחמה בעזה לא פוסחת על הלך הרוח בקרב המתפללים המוסלמים בהר הבית שהקדישו פרקי תפילה עבור הפלסטינים ברצועה.

לצד יום האבל שהוכרז היום במחנה, במידה וגופתו של חמדאן תשוחרר לידי משפחתו, צפוייה להיערך הלוויה המונית במחנה שועפט ובפאתי ירושלים. הלוויה תהפוך לכאב ראש לא קטן עבור כוחות המשטרה הפרוסים במזרח ירושלים ודרוכים ממילא לכל תרחיש, שיאלצו להגיב לכל ניסיון נוסף להפרת סדר אלימה במקביל למסע ההלוויה.

רמי חמדאן אלהולי, נורה למוות במ,פ שועפט, 12 במרץ 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רמי חמדאן אלהולי, נורה למוות במ,פ שועפט, 12 במרץ 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שוטרת בעיר העתיקה ירושלים, הערכות לחודש רמדאן. דוברות משטרת ישראל
שוטרת בעיר העתיקה ירושלים, הערכות לחודש רמדאן/דוברות משטרת ישראל

מדיניות של "אפס סובלנות" המונהגת במחוז ירושלים במשטרה הורגשה במלוא כוחה עם פרוץ המלחמה בהפרות הסדר שפרצו בעוטף ירושלים ובשכונות שמעבר לגדר. עם העלייה במספר הפצועים וההרוגים בהתפרעויות אלו, יש מי שסבור שזו הובילה לרגיעה יחסית כבר בשבועות שאחרי, אירועי אמש היוו תזכורת לכך שמדיניות זו עודנה וקיימת. למרות זאת, כדאי לזכור שאלו נרשמו בעוטף ירושלים ומצטרפים לפעילות השוטפת של כוחות צה"ל ביהודה ושומרון הפועלים בעוצמה מפרוץ המלחמה עם רצף סיכולים וחילופי אש שלא פוסקים.

כעת, הציפייה היא שאלו לא יזלגו לתוך ירושלים וללב הפועם של ערביי ישראל ויהודה ושומרון - הר הבית ושער שכם, שמתחילת חודש הרמדאן השקט נשמר. אפילו אווירת חג מורגשת ברחבת השער עם פריסה של דוכני מסחר המציעים את מרכולתם לעוברים ושבים, ללא חיכוכים בין צעירים ערבים לכוחות המשטרה המוצבים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully