וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קבע: החרדי הקיצוני ששרף דגל ישראל ישהה במעצר בית ב"עיר חילונית"

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 1:32

על פי החשד, מאיר פישהוף מירושלים הצית דגל ישראל, ובשיחה עם שוטר הביע שמחה על הטבח בעוטף ואמר שצריך לשרוף את כל הציונים. ביהמ"ש החמיר את תנאי מעצר בית בכך שתתקיים בעיר שאינה עם רוב חרדי. הסניגוריה הציבורית: "בהחלטה זו יש כדי להטיל דופי בציבור שלם"

מעצר חשוד חרדי ששרף דגל במאה שערים בתהלוכה נגד מדינת ישראל/דוברות המשטרה

בית משפט השלום בירושלים הורה אמש (שלישי) על שחרורו בתנאים מגבילים של מאיר פישהוף, תושב ירושלים בן 24 שהשתתף בתהלוכת חרדים קיצוניים. לפי החשד, פישהוף הצית דגל ישראל וברשותו נתפס דגל אש"ף.

בחקירתו הכחיש את המיוחס לו אך לפי המשטרה, בשיחה שערך עם שוטר דובר יידיש מחוץ לחדר החקירות, הביע שמחה בפניו על הטבח בתושבי העוטף ב-7 באוקטובר והוסיף כי צריך לשרוף את כל הציונים. שופט השלום גד ארנברג ציין בהחלטת השחרור כי "אין ספק שמדובר בחשדות לעבירה מכוערת שיש בה כדי לפגוע הרגשות ציבור גדול, ואולם השאלה היא האם יש צורך במעצר של ממש כדי להשלים את החקירה".

במשטרה הגישו עיכוב ביצוע והגישו ערר לבית משפט המחוזי לדיון נוסף בתיק. לאחר ששוחרר למעצר בית בעיר בני ברק, בית משפט המחוזי דחה את בקשת המשטרה להארכת מעצרו אך מחמיר את תנאי מעצר בית בכך שתתקיים בעיר שאינה עם רוב תושבים חרדים ואין חשש להתקהלויות דומות.

מעצר חשוד חרדי ששרף דגל במאה שערים בתהלוכה נגד מדינת ישראל. דוברות משטרת ישראל
מעצר חשוד חרדי ששרף דגל במאה שערים בתהלוכה נגד מדינת ישראל/דוברות משטרת ישראל

עו"ד נח אולשה מהסניגוריה הציבורית: "שלילת חירות בגין מעשי מחאה - גם אם אינם חוקיים - צריכה להישמר למקרים החמורים והקיצוניים ביותר. המעצר נועד למנוע סכנה מיידית. ברור לכל שסכנה כזו לא קיימת כאן. הבקשה לעצור את החשוד במקרה הזה הייתה נמהרת, ולא בכדי גם בית משפט השלום וגם בית המשפט המחוזי הורו על שחרורו של החשוד בתנאים".

עם זאת, החלטת בית המשפט המחוזי מעוררת קושי רב, משזו אוסרת על שחרור החשוד - אדם חרדי - לכל עיר שיש בה רוב חרדי. בהחלטה זו יש כדי להטיל דופי בציבור שלם והסניגוריה הציבורית בוחנת את צעדיה בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully