וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויכוח בין נהג האוטובוס לתושב פוריידיס הסתיים בשליפת אקדח. הנוסעים חשבו שזה פיגוע

13.3.2024 / 9:38

על פי החשד, עלה הנוסע בן 43 לאוטובוס באזור מגוריו - ולאחר שהתבקש לשלם, הוא שלף סכין, תקף את הנהג ופצע אותו. "הוא סירב לרדת מהאוטובוס, איים על הנהג ואמר לו שאם לא היה רמדאן הוא היה שוחט אותו". התקרית, שהובילה את הנהג לשלוף את אקדחו - עוררה את בהלת הנוסעים

בווידאו: אוטובוס נרגם באבנים במזרח ירושלים; אין נפגעים/צילום: דוברות המשטרה

נהג אוטובוס "אגד" בקו בין-עירוני שהותקף נאלץ שלשום (שני) לשלוף אקדח מול נוסע תושב פרדיס. נוסעים ועוברי אורח מבוהלים חשבו שמדובר באירוע ביטחוני. משטרה הוזעקה ועצרה את הנוסע, בלאל עבאס, תושב הכפר בן 43. הוא חשוד בפציעת הנהג, החזקת סכין ואיומים. שוטרי זכרון יעקב העבירו אותו לתחנה, שם נחקר ואת הלילה הוא עשה מאחורי סורג ובריח. היום בבית משפט השלום בחדרה האריך השופט אלכס אחטר את מעצרו של עבאס בשישה ימים.

האירוע התרחש אמש בסביבות השעה 17:00, באיזור צומת פרדיס, על קו 921, אחד הקווים הארוכים של "אגד", עם 78 תחנות בין חיפה לפתח תקווה. על פי החשד, תקף עבאס את הנהג בסכין, איים עליו ופצע אותו.

לטענת המשטרה, עלה עבאס לאוטובוס באזור פרדיס והתפתח ויכוח כאשר התבקש על ידי הנהג לשלם. הוא אמר שישלם במזומן כיוון שנגמר לו הכסף ברב קו. הנהג הסביר לו שהוא חייב לשלם ברב קו ולא בכסף, נוצר ויכוח בין השניים והנהג ביקש מהנוסע לרדת מהאוטובוס.

אוטובוס אגד. שרון בוקוב
אוטובוס אגד, ארכיון/שרון בוקוב

אז, על פי המשטרה, עבאס "סירב לרדת מהאוטובוס, איים על הנהג ואמר לו שאם לא היה רמדאן הוא היה שוחט אותו ואז ירק על הנהג". האלימות בין השניים הפכה אז פיזית, המשטרה אומרת כי עבאס לקח אז עט ותקף את הנהג גרם לו חבלות ואז הוציא גם סכין יפנית על מנת לפגוע בנהג. "תוך כך הנהג שלף אקדח והניס את התוקף שברח מהמקום, נתפס על ידי שוטרים, נחקר, מסר גרסה, קשר עצמו לאירוע", מסרה המשטרה לבית המשפט.

"נהג שולף אקדח, זה משהו מאוד מאוד חריג. כל כך חריג שמרוב פחד הוא גם השתין על עצמו", טענה בפני השופט עו"ד דינה ילוז, המייצגת את בלאל עבאס מטעם הסנגוריה הציבורית, "הוא ברח כל עוד נפשו בו. אני חושבת שגם אם לנהג אוטובוס יש אקדח מכוח עבודתו, זה לא סביר שבמקרה כזה, נהג יוציא אקדח ויאיים על נוסע. גם אם הנוסע לא היה לו כסף לשלם או רב קו. אני חושבת שבמקרה הזה התהפכו היוצרות באופן ממשי. ההתנהגות של הנהג לא הגיונית ולא סבירה ולא בטוח משהו שמצופה מעובד ציבור". היא אמרה כי "נכון שהנהג לא חשוד, אבל פעולתו חמורה פי מונים מההגנה העצמית שנקט בה החשוד". היא עתרה לשחרר את הנוסע לאלתר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זירת פשע. Shutterstock, עיבוד תמונה
זירת פשע/עיבוד תמונה, Shutterstock

השופט אלכס אחטר ראה דברים אחרת. "נהג האוטובוס אמנם לא נדקר על ידי החשוד ולא נדקר בכלל, אולם עדיין הוא חבול ופצוע מאותו עימות שהתרחש בינו לבין החשוד", קבע ומול טענות הסנגורית הוסיף, "על בסיס התשתית הראייתית הקיימת נכון לעת הזו, לא נפל דופי כלשהו בהתנהגות נהג האוטובוס".

הוא ציין כי עבאס עצמו, בחקירתו, מספר גרסה שונה מזו שסיפקה הסנגורית."הוא לא רק קשר עצמו אלא הסביר מדוע החל האירוע. לא מדובר בהגנה עצמית של החשוד, אלא בהתנהגות לא ברורה שזרעה פחד בקרב נוסעי האוטובוס, ואך טבעי הוא שהתנהלות נהג האוטובוס תהיה כפי שמצופה ממנו נוכח התנהלות החשוד ועל רקע המצב העדין בו מצויה המדינה בימים אלה". הוא הדגיש כי מכל מקום, חשוב לציין כי "התנהלותו של נהג האוטובוס, על רקע הראיות שהוצגו נכון לעת הזו, היא התנהלות תקינה ולא נפל בה דופי כלשהו".

עוד הוסיף השופט כי מנגד, התנהלותו של עבאס, "מעוררת תהיות" וכי "הוא סיכן לא רק את עצמו אלא גם את יושבי האוטובוס".

מחברת "אגד" טרם התקבלה התייחסות לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully