וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת קרא לעצור את המינויים בצה"ל בעת מלחמה - היועמ"שית: "לא רלוונטי"

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 20:52

עודד פורר מישראל ביתנו פנה לגלי ברהב מיארה וביקש להחיל את הקפאת המינויים במשטרה - גם על צה"ל. "לא ייתכן שצמרת הצבא תעסוק בסבב מינויים - במקום באיך לנצח את חמאס". היועמ"שית השיבה: "ההחלטה ייחודית למשטרה ולא תקפה לשאר גופי הביטחון"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו פנה היום (שלישי) ליועמ"שית גלי בהרב מיארה בדרישה לעצור את סבבי המינויים המתקיימים בצה"ל, כל עוד נמשכת המלחמה - זאת בדומה להליך הקפאה דומה שנערך במשטרה. שעות לאחר מכן, מיארה ביטלה את פנייתו וטענה: מה שתקף בשורות המשטרה - לא רלוונטי לצה"ל.

"לא יתכן שבזמן שהכוחות נלחמים בשטח, כשלקחי השבעה באוקטובר עדיין לא נלמדו, תעסוק צמרת צה"ל בסבב מינויים, במקום באיך לנצח את חמאס", טען פורר. "זה לא הזמן לבצע מצעד קצינים לראיונות אצל ראש הממשלה לתפקיד המזכיר הצבאי, כשם שזה לא הזמן להעסיק את ראשי הלוחמים בספקולציות באשר לקידום שלהם".

במכתב שנשלח מטעם מיארה, השיב עוזרה ד"ר יונתן קרמר כי ההחלטה ביחס למינויי המשטרה "יסודה במאפיינים ייחודיים וקונקרטיים המתקיימים כעת במשטרת ישראל, ואינה החלטה כללית ביחס לכל ארגוני הביטחון באשר הם".

עודד פורר 7. ראובן קסטרו
"זה לא הזמן לבצע מצעד קצינים לראיונות אצל ראש הממשלה לתפקיד המזכיר הצבאי"/ראובן קסטרו
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

אתמול פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את מועמדותו של תא"ל ברק חירם לתפקיד מזכירו הצבאי. חירם היה צפוי להיכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה בחודשים הקרובים, אך לפי מקורות ביטחוניים קיים סיכוי נמוך שהוא יכנס לתפקיד על רקע אירועי המלחמה והבדיקות בעניינו. במקביל, בוחן נתניהו מועמדים לתפקיד בדרגת אלוף, אך הרמטכ"ל הוא זה שמאשר את המועמדים לדיון שיבוצים לתפקיד המזכיר הצבאי.

התנהלותו של מפקד אוגדה 99, תא"ל חירם, עם פרוץ המלחמה - גררה ביקורת כבדה. זאת, לאחר שהורה להפגיז בית ובו בני ערובה בבארי, אירוע בו מצאו את מותם 12 אזרחים.

עוד דווח ב-N12 כי נתניהו ראיין לתפקיד גם את האלוף דוד זיני, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי. אולם, לפי ההערכות גם זיני לא ימונה לתפקיד, ונתניהו ימשיך לחפש אחר מועמדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully