וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: סיכוי להתקדמות במו"מ לעסקת חטופים בתוך ימים

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 19:54

ישראל קיבלה איתותים מהמתווכים הקטארים והמצרים, שעשויים להעיד על התקרבות לשיחות רציניות ומפורטות על עסקה. גורם בכיר אמר כי הלחץ על חמאס גובר משמעותית, כולל איומים מצד קטאר לגרש את צמרת הארגון מדוחא: "אופטימיים היום יותר משהיינו לפני כמה ימים"

בווידאו: משפחות החטופים בעצרת בסימן יום האישה: "לגאול אותן מייסוריהן בשבי"/מערכת וואלה!

ישראל קיבלה אינדיקציות מהמתווכים הקטארים והמצרים, שמצביעות על תזוזות בקרב הנהגת חמאס - שעשויות להביא בימים הקרובים להתקדמות שתאפשר מעבר למו"מ רציני ומפורט על עסקה לשחרור חטופים. כך אמרו שני בכירים ישראלים.

בכיר ישראלי אמר כי קטאר ומצרים הגבירו באופן משמעותי את הלחץ שלהן על חמאס, כולל איומים מצד קטאר לגרש את בכירי חמאס מדוחא. "חמאס מבין שהכדור נמצא במגרש שלהם. אנחנו רואים לחץ שלא היה קיים קודם ומקווים שייתן את אותותיו. יש יותר אופטימיות באופן יחסי מאשר לפני כמה ימים", אמר הבכיר הישראלי.

משפחות החטופים והנרצחים בפגישה עם נציגים בכירים מהצלב האדום בניו יורק, 8 בפברואר 2024. משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, אתר רשמי
"חמאס מבין שהכדור במגרש שלו". משפחות החטופים בפגישה עם בכירי הצלב האדום/אתר רשמי, משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות
משפחות החטופים חוסמות את כביש 1, 8 במרץ 2024. מטה משפחות החטופים והנעדרים, אתר רשמי
ציפייה לתשובה בימים הקרובים. משפחות החטופים חוסמות את כביש 1/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים והנעדרים

הבכירים מדגישים כי בישראל עדיין ממתינים לקבל תשובה רשמית מחמאס, כדי לראות אם הארגון אכן משנה כיוון ומוכן לעבור למו"מ רציני יותר על בסיס מתווה פריז. קטאר ומצרים מסרו לישראל כי הן מצפות לקבל תשובה כזו ביומיים הקרובים.

"עוד כמה ימים נדע לאן זה הולך. אם תהיה התייחסות של חמאס, זו תהיה התחלה של מו"מ. נשב ונקיים דיונים פנימיים, ונחליט מה אנחנו מוכנים ומה לא", אמר הבכיר הישראלי, "בכל מקרה, אנחנו רוצים שהמפגש הבא עם המתווכים יהיה לצורך מו"מ רציני על פרטי ההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully