וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום שישי נדע אם הם עזרו: כך נראים מאמצי סיכול הטרור בירושלים ברמדאן

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 18:26

ביום השלישי לרמדאן, המשטרה חושפת את נתוני הפשיעה הלאומנית שסוכלה באזור הבירה ואיו"ש: 38 פיגועים נבלמו באזור ירושלים, בהם 12 מתחילת השנה. בשבועיים שקדמו לחודש הנפיץ, 21 חשודים נעצרו בחשד להסתה

מיפוי בית המחבל שביצע את הפיגוע בעלי מוחמד מנצארה/דובר צה"ל

ביום השלישי לחודש הרמדאן: המשטרה חושפת היום (שלישי) את נתוני הפשיעה הלאומנית שסוכלה באזור הבירה ואיו"ש: מתחילת המלחמה - סוכלו 38 פיגועים באזור ירושלים, בהם 12 מתחילת 2024. החשודים בתכנון הפיגועים, שהתבטאו או פעלו לפגוע באזרחים ישראלים - נעצרו על ידי השוטרים. הנתונים הוצגו בהערכת מצב שערך מפקד המחוז לקראת התקופה הנפיצה. אתמול, נתפס תיק ובתוכו שישה מטעני חבלה בבית חנינא. המטען נוטרל, וחשוד אחד נעצר.

כמו כן. בשבועיים שקדמו לתחילת הרמדאן, 21 חשודים נעצרו בחשד להסתה. נגד שישה מהם כבר הוגש כתב אישום. בהם, תושב מזרח ירושלים החשוד שתמך במעשיו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת ראם, פאדי ג'מג'ום, בחודש שעבר והצהיר ברשתות "נלך בדרכך" - ונגדו הוגשה הצהרת תובע.

זירת ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, 10 בספטמבר 2021. עמאר עוואד, רויטרס
זירת ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, 10 בספטמבר 2021/רויטרס, עמאר עוואד

יוסף יצחק דה ברעסר, פעיל ימין, (בן 23 תושב יהוד) מארגון "האמת היהודית" נעצר הלילה בחשד שתכנן תהלוכה ביום חמישי הקרוב מכיכר צה''ל בירושלים דרך שער שכם לרחבת הכותל "לתפילה על הצלחת ושמירת כוחות הביטחון". במשטרה ייחסו לו שורה של עבירות בהן התנהגות העלולה להפר שלום הציבור, סיכון דרכים, השתתפות בהתקהלות אסורה ועוד. במשטרה הגישו בקשה לבית משפט לשחרור בתנאים מגבילים לאחר שהוחזקו הלילה במעצר בתחנת המשטרה.

סנגורו, עו"ד משה פולסקי, אמר במהלך הדיון "מעולם לא נתקלתי בבקשה כה מוזרה, הוא לא ביצע שום עבירה, מי שחשב לארגן צעדה בתוך התחום הריבוני של מדינת ישראל, פעולה לגיטמית וחוקית לחלוטין, עד 50 איש לא צריך אישור של המשטרה", טען. "אם יש מידע מודיעיני של שירותי הביטחון שיפנו בתהליכים מקובלים. צריך לשחרר אותו בכל תנאי, אולי שירחיקו אותו מהמזרח התיכון וזהו".

שופט השלום בעיר גד ארנברג הורה על שחרורו של החשוד בתנאי הרחקה מהעיר העתיקה, "מדובר בערב חודש הרמדאן ואין צורך להכביר מילים למסוכנות של פעולות מעין אלו שעלולות להבעיר את כל המדינה ולא רק את העיר ירושלים".

"מחוז ירושלים במשטרה ימשיך לאפשר את קיומן התקין של תפילות הרמדאן אולם ימשיך לפעול כל העת לסיכול וטיפול נחוש ומיידי בהסתה, הפרות סדר אלימות וטרור מכל סוג שהוא", נמסר מהמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully