וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזימות בין-לאומיות: ראש ארגון הפשע חשוד שתיאם את חיסול הנקמה בחולון - בזמן ששהה בדובאי

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 19:54

דין קסנטיני נעצר אמש בנתב"ג כשחזר לישראל מרומא, בחשד שתכנן את חיסול חבר משפחת הפשע מוסלי, ליאור גרינברג, לפני כשנה. על פי החשד, הוא תכנן, הכווין ותזמן את מבצע החיסול כשהוא עוקב אחר הנעשה דרך מצלמות אבטחה. "הוא מסתובב חופשי בעולם, ולא הוצא נגדו צו הסגרה"

בווידאו: מסתכל אחורה - ונופל על הרצפה: תיעוד הרצח בחולון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בית משפט השלום האריך היום (שלישי) ב-6 ימים את מעצרו של ראש ארגון הפשע דין קסנטיני, החושד במעורבות ברצח של ליאור גרינברג - שנעצר אתמול לאחר שנחת בנתב"ג. גרינברג, שהיה חבר בארגון הפשע היריב של משפחת מוסלי, נרצח לפני כשנה כחלק מהסכסוך המדמם בין שני ארגוני הפשע מוסלי וחייא.

בחודש יולי פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כבר כתב אישום נגד 4 גברים שמזוהים עם הארגון של חייא-קסנטיני, בגין מעורבות ברצח של גרינברג. כעת חלה התפתחות בפרשה לאחר שחוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עצרו גם את ראש הארגון קסנטיני עצמו שנחת בארץ לאחר טיסה מרומא. כנגד קסנטיני לא הוצא צו הסגרה, אלא צו מעצר רגיל והחשדות המיוחסים לו הם רצח לאחר תכנון וקשירת קשר לביצוע פשע.

החשד הוא כי קסנטיני ניהל את אירוע החיסול בכך שעקב, הכווין ותיזמן את המעורבים שמילאו תפקידים שונים באירוע, וזאת באמצעות מערכת מקיפה של מצלמות אבטחה בזירה. על פי החשד קסנטיני ניהל את האירוע בעת ששהה בדובאי יחד עם אחד מהנאשמים-אבי חנוני (33) מבת ים, לו מיוחס אותו אישום.

זירת פשע. Shutterstock, עיבוד תמונה
החשד הוא כי קסנטיני ניהל את אירוע החיסול בכך שעקב, הכווין ותיזמן את המעורבים שמילאו תפקידים שונים באירוע, וזאת באמצעות מערכת מקיפה של מצלמות אבטחה בזירה/עיבוד תמונה, Shutterstock

דין קסנטיני ואחיו שון נחשבים כיום לעבריינים בכירים במרכז הארץ, ואף לשניים מהיעדים המרכזיים של ימ"ר תל אביב. הם התחילו את דרכם כעבריינים מקומיים בחולון תחת חסותם של משפחת מוסלי, אך ככל שחלפו השנים, הם צברו כוח ומעמד רב בעולם התחתון. לבסוף הם הצליחו לבסס את עצמם כגוף שפועל באופן עצמאי אך מזוהה כחלק מה"קואליציה" של ארגון חייא.

גרינברג נורה למוות בחודש אפריל על ידי רעולי פנים שרצו לעברו במהירות, ביצעו את הירי ונמלטו מהמקום באופנוע. החיסול אף תועד בסרטון ממצלמת אבטחה. על פי כתב האישום, המעורבים אירגנו לגרינברג "כיפה אדומה", לאחר שהזמינו אותו לביתו של חנוני שבאותה עת נכח בדובאי יחד עם קסנטיני. שניים מהנאשמים שהגיעו למקום לבצע את הירי עצמו, ארבו ליעד עם אקדחים בקצה מרוחק של מגרש חניה. עם הגעתו של גרינברג לבניין, השניים קיבלו "הוראת פעל" מהנוכחים בדובאי, ורצו לעברו של גרינברג וביצעו ירי.

על פי כתב האישום, חיסולו של גרינברג נעשה כנקמה על החיסול של ברוך בורוכוב בן ה-24, שהיה מזוהה עם הארגון של קסנטיני ונחשד בקרב גורמים עברייניים כמי שניסה להתנקש בחייו של אלי מוסלי חודש לפני כן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ניידת משטרה. דוברות המשטרה, אתר רשמי
דין קסנטיני ואחיו שון נחשבים כיום לעבריינים בכירים במרכז הארץ, ואף לשניים מהיעדים המרכזיים של ימ"ר תל אביב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

כ-20 קרובים ובני משפחתו של קסנטיני הגיעו לדיון שהתקיים היום בבית המשפט וקיבלו אותו בקריאות ברכה חמות בעוד הוא נכנס מלווה באנשי שב"ס. המאבטחים של משמר בתי המשפט נכחו בתוך האולם על מנת לשמור על הסדר והוציאו את חלקם מהדיון. כאשר הרעישו באולם, קסנטיני פנה אליהם ואמר "חבר'ה בבקשה תהיו בשקט. בואו נסיים את הדיון".

"הבחור הזה מנהל ארגון פשע!", טען נציג היחידה החוקרת בדיון. "הבן אדם לא נרצח סתם ברחוב, אלא בעקבות כך שהוא מקושר לארגון פשע מסוים והבחור הזה פה הוא ראש ארגון פשע מנגד". עו"ד אוחיון, סנגורו של קסנטיני, התייחס: "ומי החליט שהוא ראש ארגון פשע? ומה עם הרצח של ברוך בורוכוב? מה עשיתם עם זה?"

"האיש הזה הסתובב חופשי בעולם", הוסיף עו"ד אוחיון. "בספרד, רומא, לונדון, בכל מדינה שיש לה עם מדינת ישראל הסכמי הסגרה. לא הוצאתם לו צו הסגרה ולא נקטתם שום פעולה כזו". לבסוף בית משפט השלום בתל אביב קבע כי קיים חשד סביר נגד החשוד ועל כן האריך את מעצרו ב-6 ימים.

מטעם עו"ד יצחק איצקוביץ', שמייצג את החשוד, נמסר: "מעצר שווא וחבל שמשטרת ישראל החליטה לעצור את החשוד על לא עוול בכפו". מטעם עו"ד אייל אוחיון, שמייצג את החשוד נמסר: "מדובר במעצר שנועד לצורכי ראווה בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully