וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל ממשיך לקדם את מינוי מופז לראש ועדת התחקיר הצבאי - למרות התנגדות הדרג המדיני

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 22:45

על אף הסערה שעוררה החלטתו המקורית של הרמטכ"ל, שהחליט לפתוח בחקירה חיצונית לאירועי השבת השחורה כבר בינואר, לוואלה נודע כי הוא שוקל להחזירה לסדר היום, ולהתחיל בתחקירי המטכ"ל בהקדם. דובר צה"ל: הרמטכ"ל לא מינה ועדת בדיקה חיצונית

הרמטכ״ל בזירת הפיגוע בעלי, 29 בפברואר 2024/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי שוקל מחדש למנות את רא"ל במיל' שאול מופז לעמוד בראש ועדה חיצונית שתחקור את האירועים שקדמו ל-7 באוקטובר, ולהתחיל בתחקירי המטכ"ל בהקדם - כך נודע לוואלה.

הלוי חולל סערה במערכת הפוליטית והישראלית לאחר שקידם החלטה להקים ועדה חיצונית בראשות רמטכ"ל לשעבר כדי לתחקר את אירועי המלחמה, ומה שקדם לה. לאחר ביקורת חריפה שנמתחה על המהלך, עליו שר הביטחון יואב גלנט כלל לא ידע, חרף הגיבוי שנתן להלוי בפני הממשלה, החליט הלוי להשהות את ההחלטה.

בתגובה לפרסום אמרו בדובר צה"ל כי "בניגוד לפרסום הרמטכ"ל לא מינה ועדת בדיקה חיצונית, ובשלב זה אין כוונה להתחיל בתהליך שכזה. ככל שתתקבל החלטה אחרת היא תפורסם בשקיפות לציבור. בצה"ל החל תחקיר מבצעי בשבוע שעבר, ומטרתו העיקרית למידה".

הרמטכ״ל בגבול הצפון, 27 בפברואר 2024. דובר צה"ל
פועל להתחיל בתחקירי המטכ"ל בהקדם. הלוי/דובר צה"ל

בתוך צה"ל החלה להישמע ביקורת נגד הרמטכ"ל תחת הטענה כי היה הסכם ג'נטלמני לפיו במהלך המלחמה לא עוסקים בתחקירים, אלא במאמץ להשגת מטרות המלחמה, וכי רק ביום שאחרי יחלו התחקירים. גם במטכ"ל הביעו פליאה על ההחלטה שעלתה וירדה במהירות מסדר היום.

לאחר מכן נרשמה תפנית כשמבקר המדינה החליט לפתוח בשורה של תחקירים על התנהלות הצבא במה שקדם ל-7 באוקטובר. בצמרת הצבא לא אהבו את ההחלטה לתחקר את צה"ל במהלך המלחמה. הרמטכ"ל נפגש עם מבקר המדינה ויחד עם קבעו מסגרת עבודה להעברת נתונים ומפגשים. גורמים המצויים בתהליך טוענים, כי בצמרת צה"ל לא אוהבים את המוטיבציה הגבוהה של מבקר המדינה לבדוק את המטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully