וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלים נגד המכרז החדש להפעלת מעונות נוער בסיכון

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 20:36

המכרז צפוי לצאת לפועל בשנה הנוכחית - אולם לטענת מטפלים רבים המכרז החדש פוגע משמעותית בשכר ובתנאים להם זכו. "אנחנו נמצאים לפני משבר" טען חי לופטון, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית. לדבריו, "התוצאה היא שבמקום להגיע למקומות טיפוליים - בני נוער יגיעו לכלא"

בווידאו: ח"כ מיכל וולדיגר מתנצלת בפני הנערה יעל ליטל מלניק שנרצחה בקרית אתא/צילום: ערוץ הכנסת

משרד הרווחה פרסם מכרז להפעלת המעונות הממשלתיים של רשות חסות הנוער האחראים לטיפולים של נערים ונערות בסיכון. המכרז צפוי לצאת לפועל בשנה הנוכחית - אולם לטענת מטפלים רבים המכרז החדש פוגע משמעותית בשכר ובתנאים להם זכו. האם ההחלטה עלולה לפגוע בנערים ונערות במעונות נוער בסיכון?

"מדובר על השלב האחרון שהנערים הללו מגיעים אלינו, רגע לפני שהם נזרקים לרחוב", אמר חי לופטון, סמנכ"ל אגף גיוס ההסתדרות הלאומית ל-"וואלה" ומתריע מפני הסכנה במכרז החדש של משרד הרווחה ולפגיעה במטפלים והמטופלים.

נערים ונערות בסיכון, 11 במרץ 2024. ללא, מערכת וואלה!
האם ההחלטה עלולה לפגוע בנערים ונערות במעונות נוער בסיכון?/מערכת וואלה!, ללא

לטענת המטפלים, במכרז החדש ישנה פגיעה משמעותית בשכר של 33 שקלים לשעה. כמו כן, בוטלו הסדרים נוספים כמו הצמדה אוטומטית של עלייה בשכר המדריכים לשכר המינימום, פגיעה בשכר המדריכים בלילות ובסופי שבוע. בנוסף, אין תקצוב של החזר הוצאות נסיעות וליווי של הנערים בבתי המשפט טיפולים רפואיים. כמו כן, אין שום חובה למפעילים לקלוט עובדים ותיקים עם תנאים סוציאליים וותק.

החשש בקרב המטפלים הוא שהמפעילים ייאלצו לפטר את העובדים או לצמצם את היקף משרתם - מה שעשוי לעורר קושי בגיוסם מחדש ובקליטת הנערים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
"בני נוער רבים יגיעו לבתי הכלא, שם יימשך מעגל האלימות שלהם"/יותם רונן

"אנחנו רוצים כוח אדם טוב, אבל במכרז החדש הם פשוט לא יגיעו", הסביר לופטון המאגד את העובדים במעונות הנעולים של רשות חסות הנוער במשרד הרווחה. עוד אמר כי: "אלו שנמצאים במוסדות לא יישארו". לטענתו, מי שיסבול יהיו הנערים והנערות שיגיעו למקומות אלה וייפגשו כוח אדם זול עם כוח טיפולי פחות איכותי.

"מדובר באנשים שמטפלים באוכלוסיות הכי חלשות בישראל, המטפלים בוכים לי בפלאפון שהולכים לפגוע בשכר שלהם ובכל התנאים שהם נלחמו עליו שנים. המדריכים האלה נחשפים לאלימות על בסיס יומיומי מי ירצה לעבוד במקומם?".

"זה מרגיש כאילו משרד הרווחה הרים ידיים מהנערים הללו", הוסיף לופטון. "התוצאה הישירה של ההחלטה הזאת היא שבמקום להגיע למקומות טיפוליים - בני נוער רבים יגיעו לבתי הכלא, שם יימשך מעגל האלימות שלהם והם יכנסו עמוק עוד יותר לעולם העבריינות. אנחנו נמצאים לפני משבר קשה. אנחנו לא נוותר ונצא למאבק ואם צריך גם נצא לשביתה נגד המכרז".

בני נוער בגן מאיר. יותם רונן
משרד הרווחה: "במכרז החדש אין כל הרעה באופן חישוב שכר המדריכים"/יותם רונן

ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר: "בניגוד לנטען, המכרז החדש לא רק שאינו פוגע בתנאי העסקתם של המטפלים אלא אף מטיבם בהרבה מהמכרז הקודם. במכרז החדש אין כל הרעה או שינוי באופן חישוב שכר המדריכים ואף קיימת מגמת עלייה מתמדת. בנוסף שכר רכזי הקבוצה שודרג משמעותית לעומת המכרז הישן".

"כמו כן, למטפלים התווסף מענק התמדה עבור כל שנת עבודה בסך של 12,000 שקלים, לעומת 2000 ש"ח במכרז הקודם. וכן נוסף גמול מדריך מוסמך שיהיה זכאי לתוספת של 25,000 שקלים בשנה".

"בעניין משמרות הלילה - המשרד מתמחר מדריך לילה ער ביותר מ-3,000 שקלים לעומת המכרז הקודם כך שהשכר במשמרת לילה צפוי לעלות משמעותית. לעניין שימור כוח אדם - איכות כוח האדם ואיכות המענה הניתן לנוער הם היחידים אשר עומדים לנגד עינינו. אין כל מניעה לאף מפעיל שיזכה, להשאיר כוח אדם איכותי ומנוסה, להיפך, קיים מנגנון תמרוץ לשימור העובדים הקיימים. יאמר כי משרד הרווחה שם לנגד עיניו אך ורק מטרה אחת והיא איכות השירות לטובת בני הנוער החוסים, בשל כך נקבעו התנאים במכרז באופן זה, אולם ישנם גורמים בעלי עניין בתחום שמנסים להשפיע על התוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully