וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר אסר, יו"ר הוועדה עוקף אותו: ההליך החריג שיבטל את ההחלטה של השר

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 19:26

צו הבאה שיכריח 4 בעלי תפקידים מהמשרד לביטחון לאומי לנכוח בדיונים יובא בשבוע הבא להצבעה, זאת לאחר שהשר אסר את השתתפותם. מדובר בהליך חריג שמתרחש כעת לראשונה אי פעם - בהובלת יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ לוי - עקב דיונים בנושא בהם עלו כשלי מערכת מעמיקים

בווידאו: בן גביר בזירת הפיגוע: "הפיגוע מוכיח עוד פעם את התפיסה שחלוקת נשק מצילה חיים"/צילום: אבי רוקח

בתגובה לאיסור שהטיל בן גביר: יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ מיקי לוי פתח בהליך חריג להכרח השתתפותם של 4 גורמים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרה בדיוני הליכי הוצאת נשק, שיובא בשבוע הבא להצבעה. זאת, בהליך חריג שמתרחש כעת לראשונה אי פעם לאחר שהשר אסר את השתתפותם ועקב כשלי מערכת מעמיקים שעלו בדיונים שערכה הוועדה.

מיקי לוי בוועדה לביקורת המדינה בנושא רישוי כלי נשק, הכנסת. 18 בדצמבר 2023. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ישתמש לראשונה בכלי החריג. ח"כ מיקי לוי/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

מאז פרוץ המלחמה, קיימה הוועדה חמישה דיונים, בהם עלו בין היתר כשלי היעדר אכיפה יעילה, תנאים מקלים להוצאת רישיון ותהליך לא אחיד לגבי כל מגישי הבקשה. בדיונים, הומלץ על ידי גורמים ממשלתיים להביא לשורה של צעדים משמעותיים לשיפור המצב, כשבפועל נסגרו החמ"לים שפעלו מחוץ לאגף לרישוי כלי ירייה וכן התפטר ראש האגף.

עקב הממצאים, ערכה הוועדה דיונים נוספים, בין היתר בכדי למנוע זליגת נשק - אולם בהוראת השר בן גביר, לא נכחו בהם כל נציבים מטעם משרדו וכן מטעם המשטרה, האמונים על הנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
על אף איסורו. בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי התריע בדיונים האחרונים כי מלבד הזלזול המתמשך בכנסת, מתבצעת תחת איסור השר פגיעה מהותית בתפקיד הוועדה לפקח על יישום דו"חות המבקר בנושא. על כן, הבהיר, לא יהסס להשתמש בכלי החריג, שעד כה נעשה בו שימוש כאיום בלבד - ויחייב את התייצבות הגורמים בדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully